آموزش کارشناسی رنگ خودرو

یکی از بحث‌های مهم و حیاتی در آموزش کارشناسی خودرو، آموزش کارشناسی رنگ خودرو می باشد. برای تشخیص رنگ شدگی و  یا تعویض قطعات بدنه خودرو نکات بسیاری وجود دارند که در حالت کلی به آنها کارشناسی رنگ خودرو گفته می شود.
بخش مکانیک خودروی دانشگاه صنعتی شریف با پشتوانه چندین ساله، از چند سال پیش اقدام به راه اندازی دوره آموزش کارشناسی رنگ خودرو نموده است که یکی از مباحث مهم آن، نحوه تشخیص قطعات رنگ شده و یا تعویضی می باشد.
در دوره آموزش کارشناسی رنگ خودرو، ابتدا تمام موارد مربوط به رنگ خودرو و نحوه رنگ کردن آن گفته می شود. در ادامه هنرجویان با مباحث طیف رنگ، دونه های رنگ و پیگمنت های درخشان آشنا می شوند. لایه‌های رنگ استفاده شده در خودرو تشریح می شوند و هنر جویان با این لایه‌ها و دلالیل استفاده از آنها آشنا می شوند.

آموزش کارشناسی رنگ خودرو

در دوره  آموزش کارشناسی رنگ خودرو، نحوه استفاده از ابزارآلاتی مانند دستگاه ضخامت سنج رنگ خودرو نیز تدریس می‌شود. این دستگاه نقش مهمی در کارشناسی رنگ خودرو دارد. با استفاده از این دستگاه میتوان ضخامت رنگ نامتعارف در بدنه خودرو را تشخیص داد. سپس با مقایسه و تکنیک قرینه یابی میتوان قطعه رنگ شده را تشخیص داد.
قدرت بصری و تجربه نقش بسزایی در کارشناسی رنگ خودرو دارد. کارآموزان در انتهای دوره قادر خواهند بود تا بصورت چشمی و بدون نیاز به دستگاه رنگ شدگی احتمالی در بدنه خودرو را تشخیص دهند. ولی در نهایت برای جواب قطعی استفاده از دستگاه ضخامت سنج رنگ الزامی می باشد.
اساتید با تجربه این دوره ضمن آموزش مباحث فنی، نکات جانبی کار حرفه‌ای مانند نحوه برخورد با مشتری، نحوه حداقل کردن ریسک و نحوه گزارش نویسی را نیز به کارآموزان آموزش می‌دهند. همچنین هنرجویان می‌توانند نکات مربوط به راه‌اندازی مرکز کارشناسی را نیز از استاد مربوطه فرا بگیرند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان برای دوره آموزش کارشناسی رنگ خودرو، نام، نام خانوادگی و شماره تماس خود را در فرم زیر وارد نمایید

فرم پیش ثبت‌نام

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید*
لطفا دوره آموزشی مورد نظر خود را انتخاب کنید
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up