آیا ریمپ ECU خودرو کار درستی می باشد؟

آیا ریمپ ECU خودرو کار درستی می باشد؟

 

ریمپ یا تیونینگ ایسو به منظور بالابر بودن عملکرد خودرو یا تغییر برخی از پارامترهای خودرو انجام می شود. ریمپ یا تیونینگ ایسیو از دو طریق قابل انجام است:

روش اول: یکی از راههای ریمپ اتصال از طریق پورت عیب یابی و برنامه ریزی مجدد ایسیو می باشد. در این نوع برنامه ریزی برنامه بصورت استاندارد می باشد به همین دلیل تجهیزات خاصی نیاز نبوده و برنامه ریزی مجدد با سرعت بسیار بالا انجام می گردد.

روش دوم: این روش که نتایج بهتر و هزینه بیشتری  دارد برنامه ریزی مجدد ایسیو بصورت دلخواه می باشد.  در این روش با استفاده از لب تاب و برنامه های ویژه پارامترهای ایسیو تغییر کرده و کار برنامه ریزی بصورت جدا از خودرو انجام می شود.

سوالی که برای اکثر افراد پیش می آید این است که چرا خودروسازها توان و عملکرد خودروها  را در حالت ماکزیمم تنظیم نمی کنند؟ و یا به عبارت دیگر چرا خودروسازها قبل از روانه کردن خودرو به بازار کار تیونینگ یا ریمپ را روی خودورهای خود پیاده نمی کنند؟

دلیل اول این است که خودروساز ها اکثرا بر روی ضریب اطمینان خودروها تمرکز می کنند.  چرا که افراد مختلف در نگه داری خودرو دارای سلیقه های مختلفی هستند. بعضی از آنها همیشه به خودروی خود سرویس دهی می کنند ولی بعضی دیگر فقط  جای باک را می شناسند.

نکته بعدی این است که خودروسازها اکثرا دارای رنج وسیعی از انواع خودروها هستند و معمولا گران قیمت ترین خودروها  پر توان ترین آنها هستند. خودرو سازها همیشه تمایل دارند که تفاوت توان خودروها با افزایش قیمت آنها به وضوح دیده و لمس شود.

مترجم: محمد مرادی نربین

گروه فنی مهندسی ایمگ