آموزش مکانیک خودرو|ایمگ

پیستون و انواع آن

پیستون ها معمولا دارای سه یا چهار رینگ هستند.

  • دو رینگ کمپرس
  • یک رینگ روغنی
رینگ پیستون

رینگ پیستون

وظیفه رینگ کمپرس:

آب بندی محفظه احتراق و جلوگیری از نشتی گاز به محفظه کارتل، انتقال حرارت و خنک کاری پیستون می باشد به این صورت که حرارت را به دیواره های سیلندر انتقال داده و سپس حرارت به مایع خنک کاری اطراف سیلندر منتقل می شود.

وظیفه رینگ کمپرس-روغنی:

  • انتقال حرارت و خنک کاری
  • جلوگیری از فرار کمپرس
  • جمع آوری بازمانده های روغن به داخل کارتل روغن موتور

وظیفه رینگ روغن:

روغن کاری سطح داخلی سیلندر و یا بوش سیلندر و همچنین جمع آوری روغن اضافه به داخل کارتل روغن موتور می باشد.

هنگام نصب رینگ ها در شیارهای پیستون می بایست دهانه ی باز را در فاصله ی مشخصی نسبت به هم قرار دهیم. این فاصله با زاویه 120 درجه نسبت به هم می باشد.

دهانه ها باید بر اساس دو فاکتور تنظیم شود
1.بیشترین فاصله دهانه رینگ ها را از هم
2.حداقل فشار کمپرس بین دو رینگ

گروه فنی مهندسی ایمگ

مطالب مرتبط  معرفی مودولاتور سیستم ترمز ضد قفل خودرو ABS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست