عیب یابی بلوک هیدرولیک گیربکس اتوماتیک خودروهای چری
عیب یابی بلوک هیدرولیک گیربکس اتوماتیک خودروهای چری برای از بین بردن مشکلات تعویض دنده نامناسب امری ضروری می باشد. این بلوک یا Hydraulic Block که البته امروزه به بلوک الکتروهیدرولیک یا Electrohydraulic Block تبدیل شده است در واقع از مجموعه عملگرهای الکتریکی و هیدرولیکی گیربکس اتومات تشکیل شده است که وظیفه هدایت جریان روغن تحت فشار و روغن تخلیه ارسال به بخش های مختلف گیربکس اتوماتیک اعم از کلاچ ها، باندهای ترمزی، تورک کانورتور و پولی ها در گیربکس CVT را بر عهده داشته و عملیات تعویض دنده را انجام می دهد به نحوی که بروز عیب در بلوک هیدرولیک گیربکس اتوماتیک به عدم تعویض دنده مناسب منجر می گردد.
این بلوک از بخش های ذیل تشکیل شده است:
- شیر برقی DOR
- شیر برقی TCC
- شیر برقی جریان کنترل روغن پولی اول
- شیر برقی کنترل جریان روغن پولی دوم و مکمل پولی اول
- اسپول ها یا شیرهای قرقره ای هدایت جریان روغن به بخش های مختلف گیربکس اتوماتیک
- بدنه بلوک هیدرولیک
- دسته سیم و کانکتورهای ارتباطی
- سنسورهای دما و فشار روغن