عیب یابی بلوک هیدرولیک گیربکس اتوماتیک خودروهای چری

عیب یابی بلوک هیدرولیک گیربکس اتوماتیک خودروهای چری برای از بین بردن مشکلات تعویض دنده نامناسب امری ضروری می باشد. این بلوک  یا Hydraulic Block که البته امروزه به بلوک الکتروهیدرولیک یا Electrohydraulic Block تبدیل شده است در واقع از مجموعه عملگرهای الکتریکی و هیدرولیکی گیربکس اتومات تشکیل شده است که وظیفه هدایت جریان روغن تحت فشار و روغن تخلیه ارسال به بخش های مختلف گیربکس اتوماتیک اعم از کلاچ ها، باندهای ترمزی، تورک کانورتور و پولی ها در گیربکس CVT را بر عهده داشته و عملیات تعویض دنده را انجام می دهد به نحوی که بروز عیب در بلوک هیدرولیک گیربکس اتوماتیک به عدم تعویض دنده مناسب منجر می گردد.
این بلوک از بخش های ذیل تشکیل شده است:

  • شیر برقی DOR
  • شیر برقی TCC
  • شیر برقی جریان کنترل روغن پولی اول
  • شیر برقی کنترل جریان روغن پولی دوم و مکمل پولی اول
  • اسپول ها یا شیرهای قرقره ای هدایت جریان روغن به بخش های مختلف گیربکس اتوماتیک
  • بدنه بلوک هیدرولیک
  • دسته سیم و کانکتورهای ارتباطی
  •  سنسورهای دما و فشار روغن

پس از باز کردن گیربکس اتومات و بلوک هیدرولیک ،بررسی موارد ذیل به منظور عیب یابی  این بلوک حائز اهمیت می باشد:

  • کانکتورهای جریان برق شیرهای برقی و سنسورها، عمدتا به دلیل افزایش دمای روغن گیربکس، پس از مدتی کانکتورها تغییر شکل داده و باعث بروز خطا می شوند که باعث بروز کد خطای P2798 می گردد که نشان دهنده بروز عیب در دسته سیم می باشد و کد خطای P0811 که بیانگر کد خطای شیرهای برقی می باشد.
  • تمیز بودن و عدم وجود خط و خش بر روی بخش های مختلف اسپول های یا شیرهای قرقره ای
  • عدم وجود تغییر شکل یا خط و خش بر روی صفحات و واشرهای آب بندی بلوک هیدرولیک
  • عدم وجود سایش، تغییر شکل یا خط و خش بر روی نشیمنگاه اسپول ها یا شیرهای قرقره ای داخل بلوک هیدرولیک
  • عدم وجود مواد صمغی و حالت چسبندگی بر روی فنرها، اسپول ها، ساچمه ها، شیرهای برقی و سایر ادوات بلوک هیدرولیک
این مطلب را حتما بخوانید  روش بستن سرسیلندر موتور
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست