معرفی گیربکس خودروهای چری

گیربکس CVT

گیربکس های اتوماتیک متغیر پیوسته یا گیربکسContinuous Variable Transmission)  CVT )نسل امروزی گیربکس های اتوماتیک خودرو را پوشش داده است. گیربکس های اتوماتیک CVT که عمدتا توسط شرکت نیسان ژاپن توسعه پیدا کرد و امروزه خودروسازهای مختلفی از آن استفاده می کنند نسبت به گیربکس های اتوماتیکAT دارای مزایایی به شرح ذیل می باشند که باعث گردیده است  این نوع گیربکس ها به سرعت جایگاه ویژه ای در صنعت خودرو پیدا کنند:

  • سادگی ساختمان مکانیکی
  • امکان ایجاد نسبت دنده های بیشتر
  • سادگی ساختمان هیدرولیکی
  • سادگی نگهداری و تعمیرات
  • تعویض دنده نرم و ملایم تر

در عین حال این نوع گیربکس ها قابلیت ایجاد دنده عقب را نداشته و به همین دلیل حداقل از یک مجموعه خورشیدی در آنها استفاده می شود تا قادر به ایجاد حالت دنده عقب نیز باشد. از بزرگترین معایب این گیربکس عدم توسعه مناسب پولی ها و تسمه فلزی آن می باشد که در صورت اعمال گشتاور ناگهانی و زیاد به آنها باعث ایجاد لغزش و سایش شدید و نهایتا خرابی آنها می گردد. لذا توصیه می شود که رانندگی با خودورهای مجهز به گیربکس های CVT با صبر و حوصله بیشتری انجام شده و از شتابگیری های ناگهانی و مکرر خودداری شود.

خودروهای تولیدی شرکت MVM دارای دو مدل گیربکس CVT هستند.این دو مدل عبارتند از:

  • مدل QR019CHA
  • مدل QR019CHB

تفاوت گیربکس های خانواده MVM
تفاوت این دو گیربکس در دو بخش می باشد :
بخش اول تفاوت در پوسته جلویی گیربکس است که در قسمت اتصال دسته موتور جلو، قسمت اتصال دسته موتور عقب و قسمت نصب استارت خودرو با هم تفاوت دارند.
بخش دوم تفاوت در نسبت دنده دیفرانسیل گیربکس می باشد که تعداد دندانه های چرخ دنده های کرانویل و پینیون گیربکس با هم تفاوت دارند.

این مطلب را حتما بخوانید  بررسی المان های الکترونیکی سیستم جرقه زنی خودرو
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست