نکاتی در مورد مونتاژ و دمونتاژ گیربکس CVT چری

مونتاژ و دمونتاژ کردن گیربکس CVT خودروهای چری نیاز به دقت و رعایت برخی الزامات به شرح ذیل دارد که در صورت عدم رعایت موارد ذیل، مشکلات اساسی برای گیربکس ایجاد می شود که بعضا باعث باز کردن مجدد گیربکس شده و موجبات اتلاف زمان و صرف هزینه را فراهم می سازد:

  • به شاخک های تورک کانورتور یا مبدل گشتاور که بعضا توربین هم گفته می شود توجه کنید تا تغییر شکل و کج شدگی نداشته باشد و در صورت وجود مشکل، رفع عیب کنید.
  • به اجزای پمپ روغن یا اویل پمپ توجه کافی داشته باشید تا خط و خراش نداشته باشد تا قادر به تامین فشار و دبی مورد نیاز بخش های مختلف گیربکس اتوماتیک CVT باشد.
  •  صفحه کلاچ ها را از نقطه نظر میزان سایش، ضخامت، تاب داشتن و غیره مورد بررسی قرار دهید و در صورت بروز هر نوع عیب نسبت به تعویض اقدام کنید.
  • فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک CVT را حتما تعویض کنید.
  • رینگ های آب بندی پولی های ورودی و خروجی که اصطلاحا سیل هم نامیده می شوند و از جنس فسفر-کربن می باشند را بررسی کنید و در صورت خراب شدن تعویض کنید.
  • سایر رینگ های آب بندی یا سیل های فسفر-کربن که بر روی درپوش ها و محورها قرار گرفته اند را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و در صورت معیوب بودن، حتما تعویض کنید.
  • تمامی بلبرینگ ها، رولبرینگ ها و یاتاقان های سوزنی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و در صورت معیوب بودن، حتما تعویض کنید.
  • تمامی شیر برقی ها را مورد بررسی عملکردی قرار دهید و در صورت عدم عملکرد مناسب، تعویض کنید.
  •  تمامی سنسورهایی که داخل گیربکس اتوماتیک CVT نصب می شوند را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و در صورت معیوب بودن تعویض کنید.
  •  چرخ دنده های هوزینگ دیفرانسیل را از نظر سایش و اصطلاح کچل شدگی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و در صورت معیوب بودن تعویض کنید.
  • بلبرینگ و رولبرینگ های دیفرانسیل نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و در صورت معیوب بودن تعویض کنید.
این مطلب را حتما بخوانید  عیب‌یابی سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری

با انجام اقدامات فوق قبل از مونتاژ گیربکس اتوماتیک CVT، اطمینان نسبی نسبت به صحت عملکرد بخش های مختلف گیربکس ایجاد شده و با مونتاژ کردن گیربکس از اتلاف زمان و صرف هزینه باز کردن مجدد گیربکس اتوماتیک پیشگیری می شود.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست