نحوه اندازه گیری سطح روغن موتور خودروهای پژو 508 و 2008

اندازه گیری و تعیین سطح روغن موتور خودرو در قالب بازدیدهای دوره امری ضروری،به منظور پیشگیری از بروز خسارت و صدمات جدی می باشد. روغن موتور وظایف ذیل را بر عهده دارد:

  • روانکاری قطعات متحرک موتور
  • شستشوی بخش های مختلف موتور
  • خنک کاری بخش‌های مختلف موتور و بخصوص قطعاتی که با سیستم خنک کاری ارتباط کمتری دارند

از اینرو کاهش حجم روغن موتور خودرو می تواند باعث آسیب‌های جدی به قطعات و بخش های مختلف موتور  خودرو گردد و لذا توصیه می گردد که هر هفته نسبت به بازدید سطح روغن موتور اقدام گردد. برای نیل به این هدف، ابتدا خودرو را در یک سطح صاف متوقف نمایید و موتور را روشن نمایید. پس از گرم شدن مناسب موتور که معمولا با روشن شدن فن خنک کننده رادیاتور این موضوع ایجاد می گردد، موتور را خاموش کنید و پس از گذشت 10 تا 30 دقیقه نسبت به بررسی میزان روغن موتور از طریق گیج روغن اقدام نمایید.

میزان سطح روغن بر روی گیج

میزان سطح روغن بر روی گیج

گیج روغن موتور خودرو پژو 508 و 2008 از نظر شکل ظاهری بصورت فنر بوده که نسبت به گیج خودروهای قبلی شرکت پژو متفاوت می باشد که نمای آن در شکل زیر قابل مشاهده است.
گیج روغن موتور
حد بالا و پایین سطح روغن در این گیج بشرح زیر می باشد:

لازم بذکر است برای بررسی صحیح سطح روغن موتور خودرو می بایست در زمان روشن بودن موتور، یکبار فن خنک کننده رادیاتور در دور آرام روشن و خاموش گردد و سپس موتور خاموش و 30 دقیقه صبر کنید.
میزان سطح روغن بر روی گیج نسبت به حد پائین سطح روغن در شکل زیر نشان داده شده است.
حجم روغن بین حد پائین و بالای گیج روغن 1.3 لیتر و فاصله بین هر دو خط نشان داده شده 650 سی سی می باشد.
حجم کل روغن موتور 4.25 لیتر می باشد.
تخلیه روغن توسط دستگاه ساکشن به علت آنکه امکان عدم تخلیه کامل روغن وجود دارد، مجاز نمی باشد. | حدود یک لیتر در کارتر باقی می ماند |
لازم به ذکر است در صورتیکه سطح روغن در حد پائین باشد نیاز است سطح روغن را با سر ریز کردن 1.3 لیتر روغن به حد مجاز بالا سطح روغن برسانید.

گروه فنی مهندسی اِیمِگ

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up