نحوه خاموش کردن چراغ سرویس MVM 315

نحوه خاموش کردن چراغ سرویس در خودروهای امروزی موضوعی پرچالش برای مالکین خودرو می باشد.
به منظور افزایش رفاه مالکین خودرو و همچین پیشگیری از هزینه های مرتبط با فراموشی سرویس‌های دوره‌ای الزامی خودرو، امروزه در عمده خودروها از چراغ سرویس یا اصطلاحا چراغ آچار استفاده می‌گردد تا زمان انجام سرویس‌های دوره‌ای را به راننده یادآوری کند و ضمن جلوگیری از لغو گارانتی خودرو به دلیل عدم مراجعه به نمایندگی‌های مجاز، زمان تعویض قطعات مصرفی همچون مایعات خودرو، فیلترها، تسمه تایم و غیره را یادآوری نماید.

دوره آموزشی انژکتور خودروهای داخلی به همراه مدرک معتبر از دانشگاه صنعتی شریف

پس روشن شدن این چراغ طبیعتا، راننده باید به نمایندگی مجاز مراجعه نماید و در نمایندگی های مذکور نیز پس از انجام سرویس های ادواری بوسیله دستگاه عیب یاب، چراغ مذکور را خاموش می‌کنند و طبیعتا تا سررسید کیلومتر سرویس بعد، چراغ مذکور خاموش خواهد ماند.
از آنجایی که پس از اتمام دوره گارانتی خودرو، بعضا مالکین خودروها تمایل زیادی برای مراجعه به نمایندگی‌های مجاز ندارند لذا انجام سرویس های دوره‌ای توسط تعمیرگاه‌های معمولی صورت می‌پذیرد که بعضا مجهز به ابزار مخصوص و دستگاه عیب یاب نیستند.
لذا در این گونه موارد با استفاده از روش های متفاوتی که توسط سازنده خودرو در خودروهای مختلف پیشنهاد شده است می توان نسبت به خاموش کردن چراغ سرویس بدون استفاده از دستگاه عیب یاب اقدام نمود.
در خودروی MVM315 برای خاموش کردن چراغ سرویس بدون استفاده از دستگاه دیاگ، ابتدا باید سوئیچ را خاموش و سپس به طور همزمان دو میله تنظیمات صفحه کیلومتر را فشرده نمود و در همین حالت سوئیچ را روشن کرده و صبر می کنید تا چراغ سرویس خاموش گردد و بلافاصله پس از خاموش شدن چراغ سرویس باید موتور را روشن نمود. در این صورت برای 10 هزار کیلومتر چراغ سرویس خاموش بماند و پس از طی 10 کیلومتر بعدی، مجددا روشن شده و زمان سرویس را یادآوری می نماید.

گروه فنی مهندسی ایمگ

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

12 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up