گاز نخوردن موتور خودروهای سمند ، پارس و پژو 405

گاز نخوردن موتور باعث بروز مشکلاتی زیادی بخصوص حین شتابگیری و سبقت گیری می شود. برای آنکه موتور خودرو در زمان هایی که مدنظر راننده می باشد بتواند به راحتی شتاب مورد نیاز خودرو را تامین نمایید به مولفه های ذیل نیاز دارد:

  • سالم بودن ساختمان مکانیکی موتور بخصوص آب بندی سوپاپ ها و سالم بودن رینگ، پیستون و سیلندر
  • صحیح بودن زمانبندی باز و بسته شدن سوپاپ های دود و هوا(تایمینگ سوپاپ ها یا تایم گیری)
  • صحیح بودن میزان لقی سوپاپ های دود و هوا یا فیلرگیری سوپاپ ها
  • ایجاد نسبت اختلاط مناسب سوخت و هوا
  • ایجاد جرقه با ولتاژ حداقل 5000 ولت در زمان صحیح

از اینرو چنانچه موتور خودرویی دچار کاهش توان و گشتاور شود به دنبال آن کاهش شتاب خودرو ایجاد می گردد و مشکل پیش آمده می تواند ناشی از هر کدام از عوامل فوق الذکر باشد که باید فرآیندهای تشخیصی را به ترتیب از ساده به سخت مورد بررسی و تحلیل قرار داد ولی بعضی مواقع عیوب پرتکراری در برخی خودروها ایجاد می شود که خودروساز مربوطه پس از تشخیص عیب، با انتشار اطلاعیه یا بولتین فنی شبکه خدمات پس از فروش را نسبت به موضوع مورد نظر آگاه می نماید که معمولا با دنبال کردن رویه های ذکر شده، عیب مورد نظر برطرف می گردد.

در این اطلاعیه فنی به بررسی مشکل گاز نخوردن موتور در برخی خودروها مانند سمند،پژو پارس و پژو 405 پرداخته شده است .

موضوع گاز نخوردن موتور خودروهای سمند ، پارس و پژو 405
سایر مشخصات ECU زیمنس  –  ABS مندو ( فاقد سنسور سرعت )
عیب گاز نخوردن موتور
بررسی مشاهده خطای سنسور سرعت در دستگاه عیب یاب
بازدید و تعمیر بررسی پایه های ECU موتور و ABS  از نظرعدم اتصال صحیح پایه ها
بررسی اینتر کانکتور 32 پایه مشکی پشت چراغ از نظر عدم اتصال صحیح بین پایه های
موتور بنزینی: بررسی ارتباط بین پایه 51 ECU  موتور و پایه 27  یونیت ABS
موتور گازسوز: بررسی ارتباط بین پایه 63 ECU موتور و پایه 27 یونیت ABS
این مطلب را حتما بخوانید  سیر تکاملی سیستم سوخت رسانی انژکتوری در تاریخ

گروه فنی مهندسی اِیمِگ

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست