اهمیت بازرسی زیر خودرو در کارشناسی بدنه

 بارزسی زیر بدنه خودرو حین انجام فرآیندهای مرتب با عملیات کارشناسی فنی، رنگ و بدنه خودرو بسیار حائز اهمیت می باشد.
هنگام تولید خودرو نواحی زیر بدنه خودرو که در معرض ضربه اشیاء محیطی و رطوبت می‌باشند را به روش های مختلف همانند سیلر پوشش می کنند تا طول عمر بدنه خودرو افزایش یابد. بخصوص زیر بدنه خودرو که در معرض نور آفتاب هم نمی باشد طبیعتا بیشتر در معرض ضربه، خراشیدگی، نفوذ آب و رطوبت و نهایتا پوسیدگی و از بین رفتن بخش های مختلف بدنه خودرو می گردد به همین دلیل انجام نظافت‌های دوره ای همانند شستشو و نظافت بدنه خودرو و بخصوص زیر بدنه خودرو کمک شایانی به عدم پوسیدگی بدنه خودرو می‌کند.
بخصوص در هنگام حرکت خودرو و بخصوص در فصل زمستان ترکیبی از آب ناشی از باران در ترکیب با آلایندگی هوا، مواد موجود بر روی جاده شامل خاک، مواد نفتی و صنعتی ناشی از نشتی و سایش بخش‌های مختلف خودرو، نمک و مواد ضد یخ زدگی جاده و غیره ترکیبی را ایجاد می کند که دارای خاصیت اسیدی می باشد و به راحتی ایجاد خوردگی و پوسیدگی برای فلزات را در پی خواهد داشت.

حین حرکت خودرو در این شرایط، مواد موجود در جاده با نیروی ناشی از نیروی گریز از مرکز تایر به شدت به بدنه خودرو برخورد کرده و به صورت کامل به بدنه خودرو می چسبند و زمینه بروز خوردگی و پوسیدگی را فراهم می کنند لذا انجام اقدامات ذیل به منظور پیشگیری از پوسیدگی زیر بدنه خودرو الزامی می‌باشد:

  • بازدید دوره ای زیر بدنه خودرو
  • ترمیم آسیب دیدگی‌های عایق زیر بدنه خودرو که در گذشته به آن قیرپاشی هم گفته می‌شد.
  • شستشو و نظافت دوره ای زیر بدنه خودرو

لذا حین عملیات کارشناسی فنی، رنگ و بدنه خودرو باید حتما بخش‌های مختلف زیر بدنه خودرو را مورد ارزیابی دقیق قرار داد و میزان خسارت‌های موجود را ارزیابی نمود.

گروه فنی مهندسی ایمگ
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up