اویل پمپ گیربکس CVT خودروهای MVM و چری

اویل پمپ های گیربکس های CVT مدل های QR019CHA و QR019CHB نصب شده بر روی خودروهای تولیدی گروه MVM دو مدل دارد که تفاوت ظاهری آنها در رنگ پیچ‌های اویل پمپ می‌باشد،  که یک مدل دارای پیچ‌های طلایی رنگ و مدل دیگر دارای پیچ‌های نقره‌ای به همراه دو عدد پیچ مشکی رنگ می‌باشد.
تفاوت دیگری که این دو مدل اویل پمپ دارند در نقطه نشانه تایمینگ (نقطه نشانه تایمینگ جهت مونتاژ صحیح روتورهای داخلی و خارجی اویل پمپ بر روی روتورها زده می‌شود ) است که در مدل پیچ‌های طلایی رنگ از یک عدد نقطه نشانه تایمینگ بر روی روتور داخلی و خارجی استفاده کرده است ولی در مدل پیچ‌های نقره‌ای رنگ از دو عدد نقطه نشانه تایمینگ بر روی روتور داخلی و خارجی استفاده نموده است.

اویل پمپ گیربکس اتوماتیک جهت تامین فشار هیدرولیک سیستم هیدرولیکی گیربکس طراحی شده است که تقریبا مشابه اویل پمپ موتور خودرو می باشد با این تفاوت که نیروی محرکه خود را از تورک کنورتور گیربکس تامین می‌کند.
تفاوت دیگری که این دو مدل اویل پمپ دارند در قطر چرخ دنده های روتور اویل پمپ است که در مدل پیچ‌های طلایی رنگ قطر روتور بزرگتر از مدل پیچ‌های نقره‌ای رنگ است.
یکی از ایرادات شایع در این مدل اویل پمپ گیربکس‌های CVT خودروهای تولیدی گروه MVM نفوذ براده‌های فلز به داخل اویل پمپ گیربکس می باشد که باعث خط انداختن کف و کناره پوسته اویل پمپ گردیده و در نتیجه باعث فرار روغن و کاهش فشار اویل پمپ می شود که در این زمان توان کششی خودرو کاهش یافته و حتی باعث لرزش خودرو و خاموش شدن خودرو هم می تواند بشود.

نکته : در زمان مونتاژ اویل پمپ باید توجه داشته باشیم حتما پکینگ های روی اویل پمپ در زمان سرویس گیربکس تعویض گردند و بعلت نداشتن پین بر روی پوسته های اویل پمپ در زمان مونتاژ باید هم محور با هم مونتاژ گردند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up