بررسی و تعویض کمربند جلو وعقب | رنو تندر 90 – ساندرو

بررسی و تعویض کمربند جلو وعقب خودرو نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بروز صدمات جانی سرنشینان خودرو دارد. هنگام بروز تصادف بخصوص تصادف هایی که از روبرو اتفاق می افتد شتاب منفی زیادی به خودرو و سرنشین های خودرو اعمال می شود که می تواند منجر به صدمات جانی غیرقابل جبرانی شود.
چنانچه راننده و سرنشین درون خودرو توسط کمربند ایمنی مقید نشده باشند، هنگام بروز تصادف بدن راننده و سرنشین در جهت های مختلف و عمدتا غیرقابل پیش بینی با توجه به نوع تصادف حرکت می کند و از طرفی بخش های مختلف خودرو نیز به دلیل ضربات و تغییر شکل های ناشی از تصادف حرکت نماید و نهایتا برخورد بدن راننده و سرنشین به بخش های مختلف خودرو همچون غربیلک فرمان، ستون ها، داشبورد، شیشه ها، درب ها و غیره اتفاق می افتد که طبیعتا باعث بروز صدمات شدیدی در بخش های مختلف بدن راننده بخصوص در نواحی سر، گردن، قفسه سینه و کمر می گردد.
لذا در گذشته از کمربندهای ایمنی دو نقطه ای استفاده می شد و به خاطر اینکه این کمربندها قابلیت کنترل و مقید کردن بالاتنه را نداشتند امروزه صرفا از کمربندهای ایمنی سه نقطه ای استفاده می شود.
کمربند ایمنی به نحوی طراحی شده است که در صورتیکه با شتاب خاصی کشیده شود، قفل شده و از حرکت بیش از حد سرنشین جلوگیری کند لذا ضروری می باشد که در هر بازدید دوره ای، کمربند ایمنی را با دست و سریع کشیده و از قفل شدن آن اطمینان حاصل نمود. بروز هر نوع ایراد و نقص در عملکرد و شکل ظاهری کمربند می تواند باعث عدم عملکرد مناسب در هنگام بروز تصادف شده و صدمات غیرقابل جبرانی به سرنشینان خودرو وارد نماید که در اینصورت باید نسبت تعویض کمربند ایمنی اقدام نمود.
لازم به ذکر است که انجام تعمیرات بر روی بخش های مختلف کمربند ایمنی اصولی نمی باشد و ممکن است حین بروز تصادف عملکرد مناسب نداشته و موجب صدمات جدی و غیرقابل جبران برای راننده و سرنشینان خودرو داشته باشد.

در این جدول به بررسی و تعویض کمربند جلو وعقب خودروهایی مانند رنو تندر 90 و یا ساندرو می پردازیم

توضیح با توجه به احتمال وجود خرابی در کمر بند های جلو برخی خودرو های تندر 90 و ساندرو لازم است عملیات زیر برای بررسی کمربند به دقت انجام شود.
مناطق مورد بررسی سطوح تسمه ، لبه ها ، اتصالات فلزی از نظر بردگی ، پارگی یا عدم چرخش مناسب مورد بررسی قرار گیرد.
تعویض در صورت مشاهده هر گونه پارگی و دفرمگی یا لبه دار شدن، کمربند باید تعویض گردد.

 

گروه فنی مهندسی اِیمِگ

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up