تشخیص کیلومتر واقعی کارکرد خودرو

یکی از چالشهای بزرگ در حین خرید خودروی کارکرده تشخیص کیلومتر واقعی کارکرد خودرو می باشد. هرچند ممکن است فروشنده با روشهای مختلف سعی در پایین نشان دادن کارکرد خودروی خود باشد ولی باز هم روشهایی وجود دارند که میتوان به صحت و سقم حرف ایشان پی برد. در مقاله حاضر به توضیح برخی از این روشها پرداخته میشود. البته باید توجه داشت که در برخی مواقع حتی با رعایت نکات ذیل هم تضمینی برای تشخیص  کارکرد واقعی خودرو وجود ندارد.
نکته اول:
شفاف یا مات بودن چراغهای خودرو یکی از نشانه های کارکرد خودرو می باشد. خودروهای کم کارکرد اغلب دارای چراغهای شفاف در جلو و عقب میباشند. در حالیکه که چراغهای خودروی با کارکرد بالا در اکثر اوقات دچار مات شدگی هستند.

نکته دوم:

دیسک ترمز از جمله نشانه های بسیار مهم در تشخیص کیلومتر واقعی کارکرد خودرو می باشد. چرا که ممکن است قطعه ای مانند چراغ به راحتی تعویض شده باشد ولی دیسک ترمز به راحتی قابل تعویض نمی باشد. در حین بازرسی دیسک ترمز باید به این نکته توجه نمود که معمولا بر روی دیسک ترمزی که زیر 30 هزار کیلومتر کار کرده باشد نباید خط و خش خاصی وجود داشته باشد. همچنین زیر 100 هزار کیلومتر هم دیسک ترمز نباید دارای پله باشد.

نکته سوم:
سالم بودن اگزوز خودرو یکی از نشانه های کم کارکرد بودن خودرو می تواند باشد. اگزوز زنگ زده  با سطحی پر از خط و خش نمی تواند متعلق به یک خودروی کم کارکرد باشد. البته زنگ زدگی میتواند بخاطر قرار گیری در محیط های مرطوب نیز اتفاق بیفتد.
نکته چهارم:
یکی دیگر از موارد بسیار مهم در تشخیص کیلومتر واقعی کارکرد خودرو توجه به ادوات و کلید های داخل کابین است. تیرگی و کمرنگ شدگی بیش از حد کلید های درب، داشبورد و همچنین فرمان خودرو نشان از کارکرد بالای خودرو دارد.
نکته پنجم:
لولا جز ادواتی هست که معمولا پس از مدتی کارکرد از فرم اولیه خود خارج می شود. بنابراین لقی اجزایی از ماشین که دارای لولا می باشند مانند درب ها و آفتاب گیر ها می تواند بیانگر کارکرد بالای خودرو باشد.با رعایت نکات گفته شده حتی افراد عادی هم می توانند تا حدودی کارکرد واقعی خودرو را تشخیص دهند، البته همانطور که بالا هم اشاره شد تشخیص نکات گفته شده همیشه آسان و سر راست نیست.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up