تعویض باتری ریموت کنترل خودروهای کیا

تعویض باتری ریموت کنترل در خودروهای امروزی امری اجتناب ناپذیر می‌باشد که بعضا به دلیل اتمام طول عمر باتری و در دسترس نبودن ریموت یدک، مالک یا راننده خودرو را با مشکلاتی مواجه می کند. برای تعویض باتری ریموت کنترل خودروهای کیا و سایر خودروها ابتدا باید به نکات زیر توجه کرد:

نکته 1: اتصال درپوش های ریموت کنترل خودروهای گران قیمت امروزی عمدتا بوسیله پیچ نمی‌باشد بلکه بوسیله خار و به صورت پرسی درپوش ها به یکدیگر متصل می شوند لذا باز و بسته کردن غیر اصولی این ریموت ها منجر به شکستن خارهای اتصال درپوش‌ها می‌گردد و با توجه به گران قیمت بودن این ریموت‌ها، هزینه‌های گزافی را برای مالک دربر خواهد داشت.
لذا اکیدا توصیه می‌شود که اگر از روش باز و بسته کردن ریموت آگاهی کافی ندارید به باز و بسته کردن ریموت اقدام نکنید و در ابتدا آموزش های لازم به منظور شناسایی محل‌های باز و بسته کردن، خارهای، پین ها و پیچ‌های احتمالی را طی نمایید و بعد از اقدام به باز و بسته کردن یک ریموت مستعمل و خراب و کسب مهارت کافی، عملیات باز و بسته کردن را انجام دهید.

نکته 2: برای باز و بسته کردن ریموت های حتی المکان از ابزار فلزی همانند پیچ گوشتی استفاده نکنید و از ابزارهای پلاستیکی باز کردن تزئینات یا ترم داخلی خودروهای استفاده کنید تا از بروز خط و خش بر روی درپوش ریموت ها پیشگیری شود. در صورتیکه ابزار پلاستیکی باز کردن تریم در دسترس نیست حتما محل هایی ابزارهای فلزی مانند پیچ گوشتی که قرار است توسط آنها ریموت را باز کرد و با بخش‌های مختلف ریموت در تماس می باشند را توسط نوار چسب برق بپوشانید تا باعث بروز خط و خش روی ریموت نشود.

نکته 3:قبل از باز کردن برد الکترونیکی ریموت، حتما دستان خود را به قطعه فلزی بمالیم تا الکتریسیته ساکن بدنمان تخلیه گردد و از آسیب دیدن برد الکترونیکی ریموت پیشگیری شود.

پس از توجه به نکات فوق، می‌توان از رویه زیر برای باز و بسته کردن ریموت و در صورت نیاز تعویض باتری استفاده کرد:
1-ابتدا با فشرده کردن پین نگهدارنده کلید فلزی ریموت، کلید فلزی را از ریموت جدا کنید.
2-ابزار باز کردن تریم را در محل کلید فلزی قرار دهید و با اعمال نیروی ملایم، نسبت به باز کردن درپوش پشتی ریموت اقدام کنید.
3-پس از باز کردن درپوش پشتی، با استفاده از ابزار باز کردن تریم و اعمال نیروی ملایم به بخش میانی ریموت، درپوش میانی نیز جدا کنید.
4-برد الکترونیکی ریموت را جدا کنید.
5-باتری را تعویض کنید.
6-لاستیک صفحه کلید و درپوش های ریموت را با مایع دستشویی شستشو دهید.
7- لاستیک صفحه کلید و درپوش های ریموت را خشک کنید.
8-گرد و خاک روی برد و داخل صفحه کلید را بوسیله هوای سرد سشوار تمیز کنید.
9-قطعات را عکس رویه باز کردن ببندید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up