نکات مهم کارشناسی رنگ، بدنه و فنی خودرو

خرید یک خودروی کارکرده و همچنین قیمت گذاری آن مستلزم دانش و تجربه ای است که به آن کارشناسی خودرو اتلاق می شود. امروزه با توجه به خرید و فروش خودروهای کارکرده به صورت گسترده در بازار، تقاضا نیز برای این شغل و حرفه به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده است. همچنین استارت آپ های متنوعی نیز در رابطه با این موضوع راه اندازی شده اند. گروه فنی مهندسی ایمگ برگزار کننده دوره های آموزش مکانیک خودرو با درک این نیاز اقدام به راه اندازی کارگاه های آموزش کارشناسی خودرو نموده است. در مقاله زیر به بررسی نکات مهم کارشناسی رنگ، بدنه و فنی خودرو پرداخته می شود.

 آموزش کارشناسی خودرو

 آموزش کارشناسی خودرو

سپرها و گلگیرها در کارشناسی رنگ، بدنه و فنی خودرو:

هر دو انتهای وسیله نقلیه را بررسی کنید و به دنبال ترک های ریز و درشت یا نواحی مچاله شده باشید. سپرها و گلگیرها بخاطر اینکه معمولا از مواد سبک مانند کامپوزیت ها ساخته می شوند به راحتی در تصادف ها آسیب میبینند. این نوع آسیب ها و تعمیرات احتمالی می توانند نشانگر آسیب های جدی تر باشند.

شیشه های اتومبیل:

تمام پنجره ها و شیشه جلو و عقب خودرو را جهت شناسایی آسیب های ناشی از حوادث بررسی کنید. هر گونه آسیب در این مناطق می تواند نشان دهنده این موضوع باشد که خودرو تصادف داشته است.

خطوط بدنه ماشین در کارشناسی رنگ، بدنه و فنی خودرو:

با دقت خطوط بدنه ماشین را دنبال کنید، این خطوط باید صاف و یک دست تا انتها ادامه داشته باشند و همچنین باید بازتاب آنها نیز عادی و یک دست باشد. یک خط نامرتب یا بازتاب انحراف دار نور می تواند نشانه ای از آسیب به آن قسمت از بدنه باشد.

درز پنل ها و درها:

یکی از نکات مهم کارشناسی رنگ، بدنه و فنی خودرو،بررسی درز بین درها و پنل های مجاور می باشد. این گپ ها باید مستقیم و یک دست از بالا به پایین کشیده شده باشند. در خودروهایی با صدمات ناشی از تصادف به دلیل ناهم راستایی ها و یا تعویض قطعات بدنه، این گپ ها ممکن است منظم نباشند.

علامت کِلَمپ ها (گیره ها) در کارشناسی رنگ، بدنه و فنی خودرو:

در صورتیکه که خودرو با استفاده از دستگاه های نقاشی، صافکاری و یا شاسی کشی تعمیر شده باشد احتمالا می توانید با کمی دقت جای گیره های این دستگاه ها را تشخیص دهید.

خط و خش:

گوشه های بدنه خودرو را برای یافتن خط و خش ها، برآمدگی ها و نواحی رنگ شده ناهمگون به دقت بررسی نمایید. هر گونه علامتی از رنگ های دیگر (رنگ های غیر اصلی) می تواند نشان دهنده نقاشی دوباره و یا تعویض قطعات باشد.
با توجه به پیشرفت های صنعت خودروسازی، امروزه تعمیرات و کارشناسی خودرو نیز از حالت سنتی خود خارج شده است و افرادی که تمایل دارند دراین حوزه ها مشغول بکار شوند باید علم کافی را داشته باشند. یکی از روش های کسب مهارت های فنی لازم، شرکت در کارگاه های آموزشی مکانیک خودرو و کارشناسی خودرو می باشد.
بخش مکانیک خودرو دانشگاه صنعتی شریف به عنوان برگزار کننده کارگاه های مکانیک خودرو و کارشناسی خودرو، مدارک معتبری نیز به هنرآموزان خود اعطا می کند، که می تواند معیاری برای سنجش توانایی های تعمیرکار و یا کارشناس خودرو باشد.

گروه فنی مهندسی ایمگ

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up