کلاچ های جلو و عقب گیربکس اتوماتیک CVT خودروهای چری از اجزای عملکردی این گیربکسها به شمار میرود. کلاچهای چند صفحه مورد استفاده در گیربکسهای اتوماتیک از اجزای ذیل تشکیل شده است:
- صفحات لنت یا صفحه کلاچها: این صفحات بین دو صفحه فلزی یا صفحات دیسک واقع شده و با تولید نیروی اصطکاک، باعث انتقال توان از عضوی به عضو دیگری میشود.
- صفحات دیسک یا صفحات فلزی: این صفحات فلزی با استفاده از گشتاور اصطکاکی بین صفحه کلاچ و دیسک، توان را یا از صفحات لنت دریافت کرده و منتقل می کند و یا توان را به صفحات لنت منتقل میکند تا صفحات لنت به عضو بعدی منتقل نمایند.
- پیستون قدرت: این پیستون بوسیله نیروی ناشی از فشار روغن هیدرولیک گیربکس اتوماتیک در زمانهای مشخص فعال شده و نیروی محوری را به صفحه کلاچها و دیسکها منتقل می کند و باعث انتقال دور و گشتار میشود. با حذف فشار روغن هیدرولیک، فنر پیستون قدرت را به ابتدای کورس خود منتقل کرده و با حذف نیروی محوری از صفحات کلاچ و دیسک، مجموعه کلاچ آزاد می شود و عملیات انتقال قدرت پایان می پذیرد.