طول دوره : 4 روز | 40 ساعت

هزینه دوره : 2.800.000 تومان

به همراه نهار و پذیرایی

کارگاه آموزشی انژکتور خودروهای داخلی

معرفی دوره آموزشی انژکتور خودروهای داخلی

با توجه به ضرورت رعایت الزامات و قوانین زیست محیطی از سوی سازمان‌های استاندارد و محیط زیست، تمامی خودروسازان و سازندگان موتورسیکلت مکلف شده‌اند که موتورهای احتراق داخلی خودروهای خود را به سامانه مدیریت موتور یا سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری مجهز کنند تا ضمن کاهش مصرف سوخت از افزایش آلودگی هوا به دلیل بروز احتراق ناقص در موتور خودروها و موتورسیکلت‌ها پیشگیری شود. لذا امروزه بهره‌مندی از نحوه عملکرد، جانمایی قطعات، نحوه عیب‌یابی و رفع عیب سیستم های سوخت‌رسانی انژکتوری خودرو که اصطلاحا تنظیم موتور یا تون‌آپ نیز نامیده می‌شود به حوزه‌ای بسیار تخصصی و پردرآمد تبدیل شده است. از سویی با توجه به پیشرفت مرزهای دانش و تکنولوژی، سیستم های مدیریت موتور یا (EMS)Engine Management System نیز از حالت سنتی تغییر وضعیت داده و به سطوح میانی و پیشرفته علمی مبدل شده است به نحوی که بدون طی کردن کارگاه‌های آموزشی تخصصی، عملیات عیب‌یابی و رفع عیب آنها ممکن نخواهد بود. لذا در کارگاه آموزشی انژکتور خودروهای داخلی با تشریح فرآیند احتراق و الزامات کنترل آلایندگی سازمان‌های نظارتی به تشریح و عملکرد بخش‌های مختلف سیستم مدیریت موتور شامل ECU، سنسور و عملگرها پرداخته می‌شود و پس از آن ارتباطات الکتریکی بین اجزای سامانه EMS، تشریح می‌گردد تا کارآموزان بتوانند نحوه عیب‌یابی با و بدون دستگاه دیاگ سیستم‌های سوخت‌رسانی و جرقه‌زنی را فراگرفته و در عمل بکار گیرند. البته لازم به ذکر است که برای کسب اعتماد به نفس و مهارت کار بر روی خودرو در بازارکار واقعی، نیاز است که فراگیران محترم پس از طی کردن  دوره آموزشی انژکتور خودروهای داخلی، در کنار افراد با تجربه به عیب‌یابی و رفع عیب سیستم‎‌های سوخت‌رسانی و جرقه‌زنی در مدتی محدود بپردازند تا پس از آن بتوانند به طور مستقل در این حوزه فعالیت کنند.

کارگاه آموزشی انژکتور خودرهای داخلی

سرفصل‌های دوره آموزشی انژکتور خودروهای داخلی

تشریح مبانی سوخت و احتراق

تشریح محصولات احتراق کامل و ناقص

تشریح عوامل مضر احتراق مانند خودسوزی، ضربه و ناک و غیره

تشریح نحوه اختلاط سوخت و هوا

تشریح ضریب لاندا و تاثیر آن بر مصرف سوخت، آلایندگی و توان موتور

تشریح عدد اکتان و تاثیر آن بر عملکرد موتور

معرفی انواع سیستم‌های مدیریت موتور یا (EMS)Engine Management System

معرفی انواع EMS در خودروهای داخلی(مگنتی‌مارلی، ساژم، بوش، زیمنس و غیره)

تشریح کلیات EMS(ECU، سنسورها، عملگرها، تجهیزات جانبی، ارتباطات الکتریکی، ارتباطات مکانیکی، جانمایی)

معرفی انواع ECU

تشریح عملکرد ECU

نحوه عیب‌یابی ECU

معرفی انواع سنسورها(سنسور دور موتور، سنسور میل‌بادامک، سنسور سرعت خودرو، سنسور دریچه گاز، سنسور پدال گاز، سنسور دمای هوای ورودی، سنسور فشار مانیفولد، سنسور دمای مایع خنک کننده، سنسور ناک، سنسور اکسیژن، سوئیچ اینرسی)

تشریح عملکرد انواع سنسورها(سنسور دور موتور، سنسور میل‌بادامک، سنسور سرعت خودرو، سنسور دریچه گاز، سنسور پدال گاز، سنسور دمای هوای ورودی، سنسور فشار مانیفولد، سنسور دمای مایع خنک کننده، سنسور ناک، سنسور اکسیژن، سوئیچ اینرسی)

بیان مواردی در مورد سیستم ایموبلایزر

تشریح ارتباطات الکتریکی انواع سنسورها(سنسور دور موتور، سنسور میل‌بادامک، سنسور سرعت خودرو، سنسور دریچه گاز، سنسور پدال گاز، سنسور دمای هوای ورودی، سنسور فشار مانیفولد، سنسور دمای مایع خنک کننده، سنسور ناک، سنسور اکسیژن، سوئیچ اینرسی)

عیب‌یابی انواع سنسورها(سنسور دور موتور، سنسور میل‌بادامک، سنسور سرعت خودرو، سنسور دریچه گاز، سنسور پدال گاز، سنسور دمای هوای ورودی، سنسور فشار مانیفولد، سنسور دمای مایع خنک کننده، سنسور ناک، سنسور اکسیژن، سوئیچ اینرسی)

معرفی انواع عملگرها(رله دوبل، کویل جرقه، انژکتور، پمپ بنزین، استپر موتور، گرمکن هوزینگ دریچه گاز، شمع جرقه، شیر برقی کنیستر، شیر برقی EGR، پمپ هوای ثانویه، دریچه گاز برقی، رله کمپرسور کولر)

تشریح عمکلرد انواع عملگرها(رله دوبل، کویل جرقه، انژکتور، پمپ بنزین، استپر موتور، گرمکن هوزینگ دریچه گاز، شمع جرقه، شیر برقی کنیستر، شیر برقی EGR، پمپ هوای ثانویه، دریچه گاز برقی، رله کمپرسور کولر)

تشریح ارتباطات انواع عملگرها(رله دوبل، کویل جرقه، انژکتور، پمپ بنزین، استپر موتور، گرمکن هوزینگ دریچه گاز، شمع جرقه، شیر برقی کنیستر، شیر برقی EGR، پمپ هوای ثانویه، دریچه گاز برقی، رله کمپرسور کولر)

عیب‌یابی انواع عملگرها(رله دوبل، کویل جرقه، انژکتور، پمپ بنزین، استپر موتور، گرمکن هوزینگ دریچه گاز، شمع جرقه، شیر برقی کنیستر، شیر برقی EGR، پمپ هوای ثانویه، دریچه گاز برقی، رله کمپرسور کولر)

معرفی و جانمایی سیستم‌های سوخت‌رسانی، هوارسانی و تخلیه دود(فیلتر هوا، مانیفولد هوا، مانیفولد دود، مبدل کاتالیستی، کنیستر، فیلتر بنزین، شیلنگ‌های بنزین، ریل سوخت، رگولاتور، مجموعه پمپ بنزین و نشانگر سوخت)

تشریح عملکرد سیستم‌های سوخت‌رسانی، هوارسانی و تخلیه دود(فیلتر هوا، مانیفولد هوا، مانیفولد دود، مبدل کاتالیستی، کنیستر، فیلتر بنزین، شیلنگ‌های بنزین، ریل سوخت، رگولاتور، مجموعه پمپ بنزین و نشانگر سوخت)

عیب‌یابی سیستم‌های سوخت‌رسانی، هوارسانی و تخلیه دود(فیلتر هوا، مانیفولد هوا، مانیفولد دود، مبدل کاتالیستی، کنیستر، فیلتر بنزین، شیلنگ‌های بنزین، ریل سوخت، رگولاتور، مجموعه پمپ بنزین و نشانگر سوخت)

تشریح نقشه‌خوانی انواع EMS خودروهای داخلی

تشریح پروتکل‌های ارتباطی(OBD، OBD II، CAN، J1850 و غیره)

معرفی، تشریح و عیب‌یابی ایموبیلایزر و نحوه تعریف کلید

عیب‌یابی الکتریکی انواع EMS بدون دستگاه دیاگ

معرفی انواع دستگاه دیاگ

تشریح نحوه کار با دستگاه دیاگ

عیب یابی انواع EMS بوسیله دستگاه دیاگ بر روی خودرو

پرسش و پاسخ – رفع اشکال

سوالات متداول

برتری دوره‌های آموزشی ایمگ

ارائه گواهی موفقیت بعد از اتمام دوره از دانشگاه صنعتی شریف

مجهز بودن به امکانات سخت افزاری فوق الذکر

انجام کار عملی بر روی خودرو

دارای بودن فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی مناسب

بهره مندی از اساتید مجرب دانشگاهی و مراکز آموزشی خودروسازها

فرم ثبت نام 

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید(ضروری)
لطفا دسته آموزشی خود را انتخاب کنید
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درآمد زایی و بازار کار 

رشد و توسعه بیش از پیش و رو به پیشرفت تجهیزات مکاترونیکی خودرو از یکسو و تردد بیش از 15 میلیون انواع مختلف خودرو از سویی دیگر باعث شده است که حوزه تنظیم موتور یا تون‌آپ موتور که در واقع همان سیستم مدیریت موتور یا سیستم‌های سوخت‌رسانی انژکتوری و جرقه‌زنی موتور می‌باشد به عنوان یکی از جذاب ترین و پررونق ترین بخش های خدماتی تبدیل شود. بخصوص در خودروهای داخلی تنوع نسبتا زیادی در این حوزه وجود دارد که نیاز به حضور نیروی انسانی متخصص برای عیب یابی و رفع عیب سیستم مدیریت موتور خودورهای داخلی به شدت احساس می شود به نحوی که در برخی موارد، عیوب ایجاد شده در این سیستم‌ها توسط تعمیرکاران سنتی تون‌آپ موتور قادر به عیب یابی و رفع عیوب نبوده و بعضا خودرویی از مسیر چندین تعمیرکار مختلف عبور می کند تا توسط تعمیرکاری آموزش دیده و متخصص رفع عیب شود. با توجه به ظریف و دانشی بودن حوزه تعمیرات تون‌آپ و تنظیم موتور خودرو و عدم نیاز به تجهیزات گران قیمت و فضای تعمیراتی وسیع و همچنین عطف به نرخنامه اتحادیه تعمیرکاران تون‌آپ موتور خودرو، دستیابی به درآمدی حدود 4 برابر حقوق حداقل مصوب وزارت کار دور از انتظار نمی باشد.

درآمد زای از تعمیر انژکتور خودرو

 مقالات مرتبط

فهرست