
طول دوره : 4 روز | 40 ساعت
طول دوره : 4 روز | 40 ساعت
هزینه دوره : 2.800.000 تومان
به همراه نهار و پذیرایی
استفاده از تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی در خودروهای امروزی به حدی افزایش یافته است که تقریبا در تمامی سیستم ها و بعضا زیرسیستم های خودرو از تجهیزات الکتریکی استفاده شده است که البته با هیبرید و برقی شدن خودروها این موضوع جهش بیشتری خواهد داشت. لذا امروزه بهره مندی از نحوه عملکرد، جانمایی قطعات، نحوه عیب یابی و رفع عیب سیستم های الکتریکی خودرو به حوزه ای بسیار تخصصی و پردرآمد تبدیل شده است. از سویی با توجه به پیشرفت مرزهای دانش و تکنولوژی، سیستم های الکتریکی خودرو نیز از حالت سنتی تغییر وضعیت داده و به سطوح میانی و پیشرفته علمی مبدل شده است به نحوی که بدون گذراندن دوره های تخصصی، عملیات عیب یابی و رفع عیب آنها ممکن نخواهد بود. این کارگاه آموزشی به عنوان مبنا و پایه ای در آموزش سیستمهای الکتریکی خودروهای داخلی قلمداد می گردد و پیش نیاز کارگاههای تخصصی دیگر همچون سیستم های انژکتوری، مالتی پلکس، تعمیرات ایسیو، برق و انژکتور پیشرفته و غیره محسوب می گردد به نحوی که بدون طی کردن این کارگاه آموزشی عملا دستیابی به مهارت در کارگاه های آموزشی فوق الذکر نیز امکان پذیر نخواهد بود. لذا در این کارگاه آموزشی ضمن ارائه مبانی برق خودروهای داخلی به اصول و مبانی عیب یابی و رفع عیب سیستم های الکتریکی خودرو نیز پرداخته می شود به نحوی که پس از طی کردن این کارگاه آموزشی، شرکت کننده گان قادر به انجام امور مرتبط با برق خودرو می باشند. البته لازم به ذکر است که برای کسب اعتماد به نفس و مهارت کار بر روی خودرو نیاز است که شرکت کننده گان در ابتدا در کنار افراد با تجربه به عیب یابی و رفع عیب سیستم های الکتریکی خودرو بپردازند.
مبانی برق و مغناطیس
معرفی اجزای سیستم های الکتریکی خودرو
تشریح عملکرد مولتی متر و نحوه کار با آن
تشریح انواع دیاگرام های برقی خودرو
اصول نقشه خوانی سیستم های الکتریکی خودرو
تشریح عملکرد باتری
عیب یابی، تست و رفع عیب باتری
کار با دستگاه شارژ باتری و استارت زن
تشریح عملکرد سیستم شارژ خودرو
باز و بست کردن آلترناتور یا دینام
عیب یابی، تست و رفع عیب سیستم شارژ خودرو
تشریح عمکرد سیستم استارت خودرو
باز و بست کردن استارت
عیب یابی، تست و رفع عیب سیستم استارت خودرو
تشریح عمکلرد مدار فن خنک کننده موتور
عیب یابی، تست و رفع عیب مدار خنک کننده موتور
تشریح عملکرد مدار روشنایی(چراغ های کوچک، نور پایین و نوربالا)
عیب یابی، تست و رفع عیب مدار روشنایی(چراغ های کوچک، نور پایین و نور بالا)
تشریح عمکلرد مدار راهنما و فلاشر
عیب یابی، تست و رفع عیب مدار راهنما و فلاشر
تشریح عملکرد مدار چراغ سقفی
عیب یابی، تست و رفع عیب مدار چراغ سقفی
تشریح عملکرد مدار دنده عقب
عیب یابی، تست و رفع عیب مدار دنده عقب
تشریح عمکلرد مدار برف پاک کن و شیشه شوی
عیب یابی، تست و رفع عیب مدار برف پاک کن و شیشه شوی
تشریح عملکرد مدار نشانگر های خودرو
عیبیابی، تست و رفع عیب مدار نشانگرهای خودرو
تشریح عملکرد مدار کیسه ایمنی هوا یا ایربگ
عیب یابی، تست و رفع عیب مدار کیسه ایمنی هوا یا ایربگ
تشریح عملکرد مدار قفل مرکزی
عیب یابی، تست و رفع عیب مدار قفل مرکزی
تشریح عمکلرد مدار شیشه بالابر برقی
عیبیابی، تست و رفع عیب مدار شیشه بالابر برقی
تشریح عملکرد سیستم تهویه مطبوع
عیبیابی، تست و رفع عیب سیستم تهویه مطبوع
تشریح عملکرد سیستم دزدگیر
نحوه نصب سیستم دزدگیر
معرفی سیستم های شبکه و مالتی پلکس
تشریح عملکرد دستگاه دیاگ
عیب یابی خودرو بوسیله دستگاه دیاگ
پرسش و پاسخ – رفع اشکال
این دوره آموزشی برای تمامی افرادی که در شاخه مکانیک و الکترونیک خودرو تحصیل، تدریس و فعالیت می کنند،مناسب است.
نیاز به پیش نیاز ندارد.
اصول کلی تعمیرات در این دوره آموزش داده میشود اما بسته به پیشینه افراد ممکن است نیاز به مدتی کارآموزی قبل از ورود به بازار کار باشد، اما افرادی که سابقه کمی دارند براحتی میتوانند به اهداف خود برسند.
ارائه گواهی موفقیت بعد از اتمام دوره از دانشگاه صنعتی شریف
برگزاری کارگاه در فضای بخش مکانیک خودرو دانشگاه صنعتی شریف
مجهز بودن به امکانات سخت افزاری فوق الذکر
انجام کار عملی بر روی خودرو
دارای بودن فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی مناسب
بهره مندی از اساتید مجرب دانشگاهی و مراکز آموزشی خودروسازها
رشد و توسعه بیش از پیش و رو به پیشرفت تجهیزات مکاترونیکی خودرو از یکسو و تردد بیش از 15 میلیون انواع مختلف خودرو از سویی دیگر باعث شده است که حوزه برق خودرو به عنوان یکی از جذاب ترین و پررونق ترین بخش های خدماتی تبدیل شود. بخصوص در خودروهای داخلی تنوع نسبتا زیادی در مدارهای الکتریکی خودرو وجود دارد که نیاز به حضور نیروی انسانی متخصص برای عیب یابی و رفع عیب برق خودورها داخلی به شدت احساس می شود به نحوی که در برخی موارد عیوب برقی در خودرو ایجاد می شود که تعمیرکاران سنتی برق خودرو قادر به عیب یابی و رفع عیوب نبوده و بعضا خودرویی از مسیر چندین تعمیرکار مختلف عبور می کند تا توسط تعمیرکاری آموزش دیده و متخصص رفع عیب شود. با توجه به ظریف و دانشی بودن حوزه تعمیرات برق خودرو و عدم نیاز به تجهیزات گران قیمت و فضای تعمیراتی وسیع و همچنین عطف به نرخنامه اتحادیه تعمیرکاران باتری سازی و برق خودرو، دستیابی به درآمدی حدود 4 برابر حقوق حداقل مصوب وزارت کار دور از انتظار نمی باشد.