طول دوره : 3 روز | 30 ساعت
هزینه دوره : 3.000.000 تومان
به همراه نهار و پذیرایی
معرفی دوره :
خودروهای هیوندای و کیا از جمله پرتیراژترین خودروهای خارجی هستند که به صورت کامل وارد کشور شدند و به دلیل برخورداری از سطح کیفی مناسب قطعات و مجموعه ها و استفاده از تعداد نسبتا زیاد آپشن های متنوع به طور مطلوبی مورد استقبال عموم مردم واقع شدند. با توجه به استفاده از تکنولوژی های نوین در حوزه سیستم های مکاترونیکی این خودروها از یکسو و بهره مندی از تکنیک های شبکه و مالتی پلکس در این خودروها از سویی دیگر، باعث شده است که حوزه برق و الکترونیک خودروهای هیوندای و کیا از پیچیدگی و ظرافت های خاصی برخوردار باشند به نحوی که بدون فراگرفتن تکنولوژی عملکردی سیستم های مختلف و استفاده از تکنیک های عیب یابی بروز نمی توان به روش سنتی نسبت به عیب یابی و رفع عیب آنها اقدام نمود. بدین منظور نیاز است که متخصصین این حوزه در ابتدا درک و فهم عمیقی نسبت به کارگاه آموزشی برق خودروهای داخلی و کارگاه آموزشی شبکه و مالتی پلکس خودرو داشته باشند. پس از آن با شرکت در دوره آموزشی برق هیوندای و کیا (hyundai & kia) و آموزش بخشهای مختلف سیستم برق و انژکتور خودروهای هیوندای و کیا شامل آموزش نقشه خوانی، جانمایی قطعات، دسته سیم ها، نحوه عملکرد آپشن های مختلف، ارتباط بخش های مختلف، شبکه، مالتی پلکس، کار با دستگاه دیاگ، عیب یابی و رفع عیب آشنایی کافی پیدا کرده و بتوانند در این حوزه خدمات تخصصی مناسبی را ارائه نمایند. شرکت کنندگان پس از گذراندن موفقیت آمیز این کارگاه آموزشی می توانند نسبت به انجام امور مرتبط با عیبیابی و رفع عیب بخشهای مختلف الکتریکی خودروهای هیوندای و کیا اقدام کنند. البته لازم به ذکر است که برای کسب اعتماد به نفس و مهارت کار بر روی خودرو نیاز است که شرکت کنندهگان در ابتدا در کنار افراد با تجربه به عیبیابی و رفع عیب سیستمهای الکتریکی خودرو بپردازند.
سرفصلهای دوره آموزشی برق هیوندای و کیا
نقشه خوانی سیستم های الکتریکی خودروهای هیوندای و کیا
جانمایی قطعات سیستم های الکتریکی خودروهای هیوندای و کیا
تشریح مدارهای الکتریکی خودروهای هیوندای و کیا
تشریح سیستم سوخت رسانی انژکتوری
تشریح امور مرتبط با تعمیر و نگهداری سیستم های الکتریکی
عیب یابی سیستم سوخت رسانی انژکتوری
تشریح شبکه مالتی پلکس خودروهای هیوندای و کیا
تشریح عملکرد سیستم ایموبیلایزر
تشریح انواع نسل های سیستم اسمارت کی(Smart Key) یا کی لس(Keyless)
نحوه خنثی سازی کی لس
تست آنتن ها و تعریف سوئیج
تشریح عملکرد ایربگ و روش استخراج کد و کدینگ ایربگ
تشریح سیستم ایمنی عابر پیاده
سیستم برف پاک کن و سنسور باران
سیستم کمکی پارک و سیستم پارک اتوماتیک
سیستم فشار باد تایر(TPMS) و نحوه رجیستر کردن سنسورها
انواع سیستم های تنظیم ارتفاع و روش کالیبراسیون سنسورها ارتفاع
سیستم قفل مرکزی و شیشه بالابرها
فرمان برقی و نحوه کالیبراسیون سنسور زاویه فرمان
سیستم کروز کنترل معمولی
سیستم کروز کنترل هوشمند
روش کالیبره کردن رادار کروز کنترل
سیستم هشدار از انحراف مسیر
تنظیمات پشت آمپر و چراغ سرویس
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک
ریست و پیکربندی با جی دی اس و دیاگ مولتی برند
عیب یابی خودرو بوسیله دستگاه دیاگ
پرسش و پاسخ – رفع اشکال( در پایان دوره برق و هیوندای)
سوالات متداول
در کارگاه آموزشی برق هیوندای و کیا به روش صحیح نقشه خوانی، عیب یابی سیستم،تنظیمات دستگاه دیاگ و … به صورت کاملا عملی پرداخته می شود
کارآموزان عزیز بعد از اتمام کارگاههای آموزشی برق خودروهای داخلی و کارگاه آموزشی شبکه و مالتی پلکس می توانند در این دوره ها ثبت نام کرده و آن را با موفقیت به اتمام برسانند
اصول کلی نقشه خوانی عیب یابی تنظیمات دستگاه دیاگ کاملا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد ولی برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار مجرب نیاز به تجربه و کارعملی است. اگر قبل از دوره هیچ تجربهای نداشته باشید نیاز است بعد از دوره مدتی را به صورت کارورزی نزد یک فرد متخصص کارآموزی نمایید تا به تجربه مناسب برسید.
برتری دورههای آموزشی ایمگ
ارائه گواهی موفقیت بعد از اتمام دوره از دانشگاه صنعتی شریف
برگزاری کارگاه در فضای بخش مکانیک خودرو دانشگاه صنعتی شریف
مجهز بودن به امکانات،پنلهای آموزشی و خودروهای روز
انجام کار عملی بر روی خودرو
دارا بودن فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی مناسب
بهرهمندی از اساتید مجرب دانشگاهی و مراکز آموزشی خودروسازها
فرم ثبت نام
درآمد زایی و بازار کار
رشد و توسعه بیش از پیش و رو به پیشرفت تجهیزات مکاترونیکی خودرو از یکسو و تردد بیش از 350 هزار دستگاه انواع مختلف خودروهای هیوندای و کیا از سویی دیگر باعث شده است که حوزه برق و انژکتور این خودروها به عنوان یکی از جذاب ترین و پررونق ترین بخش های خدماتی حوزه خودرو تبدیل شود. از طرفی با گران شدن تدریجی این خودروها به طور طبیعی قیمت لوازم یدکی و خدمات آنها نیز افزایش یافته و این موضوع باعث شده که نیاز به حضور نیروی انسانی متخصص برای عیب یابی و رفع عیب بخشهای الکتریکی و الکترونیکی این خودورها به شدت احساس شود به نحوی که عیب یابی و رفع عیب سیستم های مکاترونیکی این خودروها به روش سنتی و بعضا بدون دستگاه دیاگ عملا غیر ممکن می باشد. از اینرو با توجه به ظریف و دانشی بودن حوزه تعمیرات سیستمهای الکتریکی و الکترونیکی خودورهای هیوندای و کیا و عدم نیاز به تجهیزات گران قیمت و فضای تعمیراتی وسیع و همچنین عطف به نرخنامه اتحادیه تعمیرکاران باتری سازی و برق خودرو یا نرخنامه نمایندگیهای خدمات پس از فروش خودروهای هیوندای و کیا، دستیابی به درآمدی حدود 5 برابر حقوق حداقل مصوب وزارت کار دور از انتظار نمی باشد.
