
عیب یابی شیشه بالابر خودروی دنا
طول دوره : 4 روز | 40 ساعت
هزینه دوره : 3.800.000 تومان
به همراه نهار و پذیرایی
خودروهای امروزی با تعداد زیادی واحد های کنترل الکترونیکی یا ECU در حال کنترل بخش های مختلف خودرو می باشند و از آنجایی که قیمت تمام شده این واحد های کنترل زیاد می باشد لذا تعمیرات آنها نیز به شغلی پر درآمد مبدل شده است که باعث شده است که افراد زیادی نسبت به این فعالیت در این حوزه ابراز تمایل کنند. این دوره با هدف آموزش تخصصی تعمیرات یونیت های الکترونیکی خودرو (ECU و نود های مالتی پلکس و …) برای تعمیرکاران، مدرسین و دانشجویان فعال در صنعت خودرو جهت ایجاد یک شغل جدید با درآمد بالا در بازار تعمیرات خودرو تدوین شده است. شرکت کنندگان در این دوره محدودیت خاصی برای ورود به این کلاس ها را ندارند ولی توصیه می شود که به منظور تسریع در اخذ نتیجه از این کلاس، پیش نیاز های لازم رعایت گردد.
پس از گذراندن این دوره، شرکت کننده براحتی با روش ها و تکنیک هایی که در کلاس ها می آموزد قادر خواهد بود تمامی برد های الکترونیکی خودرو را به راحتی مهندسی معکوس، عیب یابی و تعمیر نمایید.
تشریح ساختار ECU و نود های مالتی پلکس
تشریح ارتباط های یونیت و pin out
معرفی ترانزیستور ها و شماتیک آنها و تشریح عملکرد آنها در مدار
تست قطعات بصورت عملی و تشخیص قطعه معیوب
آموزش مهارت های لحیم کاری soldering و برداشتن و جازدن قطعات روی برد
معرفی Integrated circuit
معرفی میکرو چیپ ها
معرفی حافظه ها
تشریح قسمت های مختلف حافظه
بیان مواردی در مورد سیستم ایموبلایزر
شرح برنامه ریزی و روش های مختلف برنامه ریزی با پروگرامر های مختلف
معرفی عملیات Jtag ، ISP ، CBM ، GPT ،KTAG ، TriCore
تفاوت برنامه ریزی به روش های مختلف و چگونگی اولویت بندی استفاده آنها در کار
انجام برنامه ریزی ecu به صورت عملی در کلاس
بیان مواردی در مورد سیستم ایموبلایزر
آموزش مهندسی معکوس سخت افزار یونیت ها و ایسیو
بررسی مسیر های تغذیه اصلی مدار به صورت عملی در آزمایشگاه
بررسی مسیر سنسور ها شامل تغذیه و سیگنال بصورت عملی بر روی مدار
بررسی مسیر عملگر ها به همراه مدار فرمان بصورت عملی بر روی مدار
بررسی مسیر های دیاگ، CAN ، RX ، TX ، RST ، Output ، input
دیتاشیت چیست؟
استخراج دیتاشیت ازمدار بصورتمهندسی معکوسومطالعه دیتاشیت عمومیقطعات
معرفی منابع استخراج دیتاشیت عمومی
بوت سخت افزار برروی میز کار
تست سخت افزار و خط تغذیه دیتای سنسور ها در حالت بوت
تشخیص صحیح ایراد نرم افزاری یا سخت افزاری سنسور ها در حالت بوت
تست سخت افزار و درایور عملگر ها و فرمان در حالت بوت
تکنیک هایی جهت به قطعیت رسیدن در تشخیص ایراد
تشریح لاجیک آنالایزر و نحوه استفاده از آن
تشریح ولت متر و نحوه استفاده
پرسش و پاسخ – رفع اشکال
تستر ایسیو و نحوه استفاده از آن
در این دوره مباحث اول بصورت تئوری بیان شده و سپس بصورت عملی در آزمایشگاه ECU بر روی برد های الکترونیکی خودرو تمرین و بررسی میگردد.
در این دوره تکنیک هایی بصورت کامل آموزش داده میشود که برای تمام یونیت های خودرویی قابل استفاده می باشد و بصورت تئوری و عملی بیان شده و منابع کمکی جهت سهولت در امر تعمیرات معرفی میگردد.
توصیه می شود که کارآموز پس از طی کردن کارگاه های آموزشی برق خودروهای داخلی، سیستم انژکتور خودرهای داخلی و سیستم مالتی پلکس این کارگاه را طی کند(داشتن سابقه کار به صورت علمی و عملی میتواند جایگزین پیش نیاز ها باشد) لازم به ذکر است که حتی طی کردن حتی یکی از کلاس های فوق میتواند شما را برای شرکت در این کارگاه آموزشی آماده نماید.
اصول کلی تعمیرات در این دوره آموزش داده میشود اما بسته به پیشینه افراد ممکن است نیاز به مدتی کارآموزی قبل از ورود به بازار کار باشد، اما افرادی که سابقه کمی دارند براحتی میتوانند به اهداف خود برسند.
ارائه گواهی موفقیت بعد از اتمام دوره از دانشگاه صنعتی شریف
برگزاری کارگاه در فضای بخش مکانیک خودرو دانشگاه صنعتی شریف
مجهز بودن به امکانات سخت افزاری فوق الذکر
انجام کار عملی بر روی خودرو
دارای بودن فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی مناسب
بهره مندی از اساتید مجرب دانشگاهی و مراکز آموزشی خودروسازها
استفاده از سیستم های مکاترونیکی به صورت فزاینده ای در خودروهای امروزی در حال رشد می باشد به طوری که بعضی از خودروها با بیش از 50 عدد نود یا واحد کنترل الکترونیکی در حال فعالیت می باشند لذا تعمیرکار یا تکنسین تعمیرات باید به تمام قسمت های مکانیک، الکترونیک و نرم افزار در سیستم های مکاترونیکی خودرو مسلط باشد، تا قادر باشد به راحتی عیب یابی و رفع عیب کند. از سوی دیگر با توجه به بازار تامین قطعات الکترونیکی خودرو، خصوصا یونیت های الکترونیکی خودرو و کمیاب بودن این قطعات و قیمت تمام شده بسیار بالا، ناگزیر مصرف کننده به سمت تعمیرات این قطعات روی می آورد. همچنین با در نظر گرفتن این موضوع که افراد بسیار کمی به تعمیرات این سیستم ها مسلط هستند و اجرت بسیار خوب تعمیرات این یونیت ها که حدود 20 تا 40 درصد قیمت قطعه است، باعث شده است که تعمیر ایسیسو به یکی از مشاغل پردرآمد حوزه تعمیرات خودرو مبدل شود.