طول دوره : 4 روز | 40 ساعت

هزینه دوره : 4.200.000 تومان

به همراه نهار و پذیرایی

دوره آموزشی ریمپ و تیونینگ

معرفی دوره ریمپ و تیونینگ:

از آنجایی که موتور احتراق داخلی خودروهای امروزی مجهز به سامانه مدیریت موتور یا Engine Management System یا EMS هستند و جداول جستجو و برنامه‌های کاربردی حافظه‌های دائم و موقت و میرکنترولرهای واحد کنترل یا Electronic Control System یا ECU از قبل توسط شرکت‌های معتبر تحقیق و توسعه موتور همچون Bosch، Sagem، Magneti Marelli و غیره بارگذاری می‌شوند تا اهداف راحتی و ایمنی سرنشین، کنترل آلایندگی، قوانین محلی و افزایش طول عمر قطعات موتور و خودرو را محقق سازند، لذا بعضا برخی تنظیمات و کالیبراسیون‌ها برای راننده و مالک خودرو مشکلاتی را ایجاد می‌کند که از طریق ریمپ ECU می‌توان به اهداف مدنظر دست یافت. لذا  دوره آموزشی ریمپ و تیونینگ با هدف آموزش تخصصی ریمپ(ECU موتور خودرو برای تعمیرکاران، مدرسین و دانشجویان فعال در صنعت خودرو برای ایجاد یک شغل جدید با درآمد بالا در حوزه خودرو تدوین شده است ضمن اینکه بتوان خدماتی شفاف و صادقانه به منظور حل برخی مشکلات جامعه را ارائه کرد. شرکت کنندگان در دوره آموزشی ریمپ و تیونینگ محدودیت خاصی برای ورود به این کلاس‌ها را ندارند ولی توصیه می‌شود که به منظور تسریع در اخذ نتیجه از این کلاس، پیش نیاز‌های لازم رعایت گردد.
پس از گذراندن این دوره، شرکت کننده براحتی با روش‌ها و تکنیک‌هایی که در کلاس‌ها می‌آموزد قادر به تغییر پارامترهای موجود در جداول جستجوی ECU خواهد شد و امکان خدمات‌دهی سریع در این حوزه وجود خواهد داشت.

دوره آموزشی ریمپ

سرفصل‌های دوره آموزشی ریمپ و تیونینگ

مبانی و اصول ریمپ

مبانی کار موتور و شناخت اولیه برای درک بهتر اصول ریمپ

استخراج و تحلیل پارامترهای جداول ایسیوهای بوش ME7.4.4 – ME7.4.5 – ME7.4.9

استخراج و تحلیل پارامترهای جداول ایسیوهای زیمنس و SSAT شامل Siemens petrol – Siemens Bifule – Ssat – Siemens CGE NoFlash

استخراج و تحلیل پارامترهای جداول ایسیوهای ایسیو‌های والئو و ساژم شامل Valeo Pl4 – Valeo slc – Valeo j34 – Valeo J35

ریمپ، ویرایش و تغییرات پارامترهای جداول استخراج شده

تغییر و اصلاح پارامتر ایسیوهای آموزش داده شده شامل:
1) دمای آب (بوش، زیمنس، SSAT، ساژم و والئو)
2) کاتاف (بوش، زیمنس، SSAT، ساژم و والئو)
3) کاتاف رگباری (بوش، زیمنس، SSAT)
4) کاتاف رگباری (بوش، زیمنس، SSAT)
5) تغییر دور آرام: (بوش، زیمنس، SSAT، ساژم و والئو)
6) محدودیت سرعت (بوش، زیمنس، SSAT)
7) حذف سنسور اکسیژن دوم (بوش، زیمنس، SSAT، ساژم و والئو)
8) حذف میل سوپاپ (بوش، زیمنس، SSAT، ساژم و والئو)
9) رفع تاخیر اولیه دریچه گاز برقی

شناسایی و ریمپ جداول ایسیو‌های:
a) ایسیو ایزیو 2.5 (EASY U)
b) ایسیو غرب استیل (MAW)
c) بوش ME17.9.71 ایران خودرو – بوش ME7 خودروهای چینی
d) بوش ME17 خودروهای چینی – زیمنس تندر 90
e) بوش ME7.9.7 خودروهای MVM – ایسیو LZNF

حذف کدهای خطا در ایسیوهای رایج و آموزش داده شده

رفع نوسان دور موتور در ایسیوهای بوش

کاتاف ایسیو ایزیو 2.5 – ایسیو غرب استیل MAW – بوش ME17.9.7، LZNF

رفع محدودیت سرعت نیسان زامیاد

حذف سنسور اکسیژن دوم ایزیو 2.5 – اکسیژن دوم زیمنس L90– اکسیژن بوش ME17.9.71

کاهش دمای مایع خنک کننده موتور زیمنس ال 90 – بوش ME17.9.71 – ایسیو ایزیو 2.5– ایسیوی بوش خودروهای چینی – LZNF – غرب استیل

پرسش و پاسخ – رفع اشکال

سوالات متداول

برتری دوره‌های آموزشی ایمگ

ارائه گواهی موفقیت بعد از اتمام دوره از دانشگاه صنعتی شریف

برگزاری کارگاه در فضای بخش مکانیک خودرو دانشگاه صنعتی شریف

مجهز بودن به امکانات سخت افزاری فوق الذکر

انجام کار عملی بر روی خودرو

دارای بودن فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی مناسب

بهره مندی از اساتید مجرب دانشگاهی و مراکز آموزشی خودروسازها

فرم ثبت نام

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید(ضروری)
لطفا دسته آموزشی خود را انتخاب کنید
حداکثر اندازه فایل: 200 MB.
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درآمد زایی و بازار کار

درآمدزایی و بازارکار:

با توجه به مجهز شدن تمامی موتورهای احتراق داخلی به سیستم مدیریت موتور یا EMS، در برخی شرایط برای دستیابی به اهدافی همچون افزایش راحتی و ایمنی سرنشین، کاهش آلایندگی، افزایش طول عمر قطعات و محقق کردن قوانین محلی به اصلاح و ویرایش پارامترهای جداول جستجو و برنامه‌های کاربردی حافظه‌های دائم و موقت و همچنین برنامه‌دهی میکروکنترلرهای موجود در بردهای ECU نیاز می‌باشد که این مهم در دوره آموزشی ریمپ و تیونینگ ECU به صورت کاملا کاربردی انجام می‌شود. با توجه به حجم زیاد موتورهای احتراق داخلی مجهز به سامانه EMS و وجود خطاهای و نقصان‌های نرم‌افزاری و عدم بهبود و توسعه مستمر جداول جستجو و برنامه‌های کاربردی بخش‌های مختلف ECU از سوی شرکت‌های تولیدکننده، لذا فضای مناسبی برای ارائه خدمات ریمپ در کشور ایجاد شده است که البته این موضوع صرفا به ایسیو موتور محدود نشده و می‌توان واحدهای کنترل گیربکس اتوماتیک و غیره نیز سفارشی‌سازی نمود. از آنجایی که این نوع خدمات نیاز به فضای وسیع، نیروی انسانی زیاد و مواد اولیه ندارد و عمده فعالیت‌ها از نوع دانشی و با قابلیت تکرارپذیری بالا می‌باشد بطوریکه با تهیه پارامترهای بهینه یک موتور می‌توان به دفعات بدون هیچ هزینه‌ای از آن درآمدزایی داشت لذا کسب درآمد از این حوزه بسیار جذاب می‌باشد به نحوی که با ریمپ کردن ایسیو خودروهای داخلی به راحتی می‌توان به حقوق دوبرابر حقوق مصوب وزارت کار دست یافت و در صورت ورود به حوزه ریمپ خودروهای خارجی دستیابی به درآمد چندین برابر حقوق مصوب وزارت کار دور از انتظار نیست.

ایمگ | آموزش مکانیک خودرو

مقالات مرتبط

فهرست