یاتاقان، انواع و علائم خرابی آن تکیه گاه قطعات دوار را یاتاقان یا بیرینگ(Bearing) گویند که به دو دسته کلی یاتاقانهای غلتشی و یاتاقانهای لغزشی دسته بندی می شوند. انواع…
مجموعه کلاچ – بخش 1 انواع مکانیزم راهانداز در این مقاله به وظیفه، انواع و اجزا کلی سیستم کلاچ پرداخته خواهد شد سپس انواع مکانیزمهای راهاندازی کلاچ تشریح خواهد شد.…
روش عمومی عیبیابی و رفع عیب خودرو بخش عمدهای از وظایف مشاغل در حوزه خدمات مربوط به عیبیابی و رفع عیب است. این که مشاغل زیرمجموعه بهداشت و درمان هستند…
دستهبندی خودروها از نظر چرخهای محرک FWD-RWD-4WD-AWD یکی از اجزا مهم در مسیر انتقال قدرت موتور تا چرخها که اصطلاحاً مجموعه powertrain نیز نامیده میشود، واحد دیفرانسیل است. در این…
توربوشارژر توربوشارژر از جمله دستگاه هایی است که امروزه به صورت فراگیری در موتورهای بنزینی مورد استفاده قرار می گیرد. افزایش راندمان حجمی یا میزان هوای واقعی ورودی به موتور…
چگونه مکانیک خودرو( تعمیرکار خودرو ) خوبی شویم؟ الزامات تعمیرکار موفق خودرو ها جزء جدا نشدنی از زندگی امروز ما هستند. اگرچه هنوز تعداد خودروهای موجود در ایران نسبت به…
مسیر انتقال قدرت در گیربکس CVT خودروهای چری مسیر انتقال قدرت در گیربکس CVT خودروهای چری برای بررسی عملکرد، عیب یابی و رفع عیب از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.…
سنسورهای گیربکس CVT خودروهای چری سنسورهای گیربکس متغیر پیوسته یا CVT خودروهای چری وظیفه اندازه گیری سیگنال های مربوط به دور مبدل گشتاور، دور پولی ورودی، دور پولی خروجی، فشار…
تایپت هیدرولیکی موتور استفاده از تایپت هیدرولیکی موتور از جمله تکنیک هایی است که باعث افزایش راندمان حجمی می گردد. ارتقای راندمان حجمی موتورهای احتراق داخلی مقوله ای بسیار مهم…
پلاستیگیج چیست؟ کاربرد آن کجاست؟ به همراه آموزش مرحلهبهمرحله استفاده از آن پلاستیگیج پلاستیگیج ابزاری کارآمد برای اندازه گیری میزان لقی یاتاقانهای موتور محسوب می گردد. یکی از معایبی که…