1. صفحه اصلی
  2. موتور و سیستم انتقال قدرت
  3. برگه 3

موتور و سیستم انتقال قدرت

یاتاقان

یاتاقان

یاتاقان، انواع و علائم خرابی آن تکیه گاه قطعات دوار را یاتاقان یا بیرینگ(Bearing) گویند که به دو دسته کلی یاتاقان‌های غلتشی و یاتاقان‌های لغزشی دسته بندی می شوند. انواع…
مجموعه کلاچ

مجموعه کلاچ (بخش 1)

مجموعه کلاچ – بخش 1 انواع مکانیزم راه‌انداز در این مقاله به وظیفه، انواع و اجزا کلی سیستم کلاچ پرداخته خواهد شد سپس انواع مکانیزم‌های راه‌اندازی کلاچ تشریح خواهد شد.…
مجموعه دیفرانسیل

دیفرانسیل خودرو و کاربرد آن

دسته‌بندی خودروها از نظر چرخ‌های محرک FWD-RWD-4WD-AWD یکی از اجزا مهم در مسیر انتقال قدرت موتور تا چرخ‌ها که اصطلاحاً مجموعه powertrain نیز نامیده می‌شود، واحد دیفرانسیل است. در این…
Turbosharge

توربوشارژر

توربوشارژر توربوشارژر از جمله دستگاه هایی است که امروزه به صورت فراگیری در موتورهای بنزینی مورد استفاده قرار می گیرد. افزایش راندمان حجمی یا میزان هوای واقعی ورودی به موتور…
روش نشتی سنجی موتور

روش نشتی سنجی موتور

روش نشتی سنجی موتور  بررسی آثار و عملکرد هر سیستم یکی از روش‌های مهم در عیب‌یابی یک سیستم به شمار می‌رود این بررسی‌ها می‌توان با استفاده از ابزار و یا…
کارگاه آموزش تعمیرات گیربکس CVT

سنسورهای گیربکس CVT خودروهای چری

سنسورهای گیربکس CVT خودروهای چری سنسورهای گیربکس متغیر پیوسته یا CVT خودروهای چری وظیفه اندازه گیری سیگنال های مربوط به دور مبدل گشتاور، دور پولی ورودی، دور پولی خروجی، فشار…
تایپت هیدرولیکی

تایپت هیدرولیکی موتور

تایپت هیدرولیکی موتور استفاده از تایپت هیدرولیکی موتور از جمله تکنیک هایی است که باعث افزایش راندمان حجمی می گردد. ارتقای راندمان حجمی موتورهای احتراق داخلی مقوله ای بسیار مهم…
پلاستیگیج

پلاستیگیج چیست؟ کاربرد آن کجاست؟

پلاستیگیج چیست؟ کاربرد آن کجاست؟ به همراه آموزش مرحله‌به‌مرحله استفاده از آن پلاستیگیج پلاستیگیج ابزاری کارآمد برای اندازه گیری میزان لقی یاتاقانهای موتور محسوب می گردد. یکی از معایبی که…
فهرست