1. صفحه اصلی
  2. موتور و سیستم انتقال قدرت
  3. برگه 3

موتور و سیستم انتقال قدرت

گیربکس CVT

معرفی گیربکس خودروهای چری

معرفی گیربکس خودروهای چری گیربکس های اتوماتیک متغیر پیوسته یا گیربکسContinuous Variable Transmission)  CVT )نسل امروزی گیربکس های اتوماتیک خودرو را پوشش داده است. گیربکس های اتوماتیک CVT که عمدتا…
گیربکس AL4

گیربکس اتوماتیک AL4

گیربکس اتوماتیک AL4   گیربکس اتوماتیک AL4، گیربکسی است که طراحی آن در کشور فرانسه صورت گرفته و بر روی خودروهای فرانسوی از قبیل پژو 206، پژو 207، زانتیا و…
رینگ پیستون

تنظیم دهانه رینگ های پیستون

 رینگ های پیستون و انواع آن پیستون ها معمولا دارای سه یا چهار رینگ هستند که البته در خودروهای سواری مجهز به موتور احتراق داخلی بنزینی عمدتا از سه رینگ…
سرسیلندر موتور

روش بستن سرسیلندر موتور

روش بستن سرسیلندر موتور در این مقاله بر آن شدیم تا روش صحیح بستن سرسیلندر موتور، باز کردن درست آن و همچنین میزان تاب آوری  انواع سرسیلندرها صحبت کنیم  پس…
اگر موتور داغ کرد چیکار کنیم؟

داغ کردن موتور

جوش آوردن موتور خودرو در صورت جوش آوردن موتور خودرو ممکن است آسیب های جدی به بخش های مکانیکی موتور وارد شود. از آنجایی که موتورهای احتراق داخلی به دلیل…
گیربکس اتوماتیک

تست استال گیربکس اتوماتیک

تست استال گیربکس اتوماتیک تست استال گیربکس اتوماتیک به منظور عیب یابی و تست سلامتی گیربکس های اتوماتیک انجام می پذیرد. با استفاده از نتایج این تست می توان به…
سوپاپ‌های خودرو

آب بندی سوپاپ ها

آب بندی سوپاپ‌ها – بخش 1 یکی از اجزا مهم در موتورهای چهار زمانه سوپاپ‌های سیلندرها هستند. در واقع سوپاپ‌ها مجاری ورودی و خروجی موتور را کنترل می‌کنند. عملکرد سوپاپ‌ها…
آب بندی خودرو

آب بندی خودرو

آب بندی موتور خودرو آب بندی موتور و سایر اجزای خودرو از جمله مهمترین فرآیندهای حیاتی برای خودروهای نو و تعمیری می باشد که در واقع ایجاد انطباق و سازگاری…
فیلر گیری سوپاپ ها

نحوه فیلرگیری سوپاپ ها

نحوه فیلرگیری سوپاپ ها تنظیم میزان لقی در مکانیزم سوپاپ را فیلرگیری گویند انجام فیلرگیری سوپاپ ها عمدتا به دو دلیل زیر می باشد: کنترل میزان انبساط و انقباض حرارتی…
فهرست