توپی چرخ جلو 405، پارس و سمند عامل اتصال چرخ به مکانیزم تعلیق است. شکل 1 اکسل جلوی خودروهای پژو 405، پارس و سمند را نشان میدهد. مکانیزم تعلیق جلوی این خودروها از نوع مکفرسون (سامانه تعلیق مک فرسون چیست)، سیستم ترمز دیسکی با کالیپر ترمز شناور و دیسک خنک شونده با هوا و مکانیزم فرمان چرخدنده شانهای هیدرولیکی است.
1-دیسک ترمز 2-مهره سرپلوس 3-فنر 4-جعبه فرمان 5-سگدست 6-طبق 7-کالیپر ترمز 8-میل موجگیر بلند(میله ضدغلتش) 9-رام 10-میل موجگیر کوتاه 11-توپی
شکل 1-اکسل جلوی خودروهای پژو 405، پارس و سمند
شکل 2 سگدست (به مقاله سگدست مراجعه کنید) مجهز به توپی چرخ را نشان میدهد.
1-توپی چرخ جلو 2-شغالدست 3-محل بسته شدن کالیپر ترمز به سگدست 4-سگدست
شکل 2-سگدست مجهز به توپی چرخ جلو 405
شکل 3 سگدست بدون توپی چرخ را نشان می دهد.
1-محل اتصال کمک فنر به سگدست 2-محل استقرار بلبرینگ چرخ جلو 3-محل استقرار سیبک زیر سگدست به منظور اتصال به طبق 4-محل اتصال کالیپر ترمز به سگدست 5-شغالدست
شکل 3-سگدست بدون توپی چرخ جلو 405