طول دوره : 2 روز | 20 ساعت

هزینه دوره : 2.000.000 تومان

به همراه نهار و پذیرایی

کارگاه آموزشی گیربکس cvt

معرفی دوره تعمیر گیربکس CVT :

به دلیل پیچیدگی در مکانیزم‌، نحوه عملکرد، تعویض دنده، ساختمان و … گیربکس‌های اتوماتیک چرخ دنده خورشیدی که با عنوان AT شناخته می‌شوند، امروزه استقبال بسیار بیشتر نسبت به گیربکس‌های اتوماتیک متغیر پیوسته یا CVT در دنیا ایجاد شده است. این گیربکس‌ها دارای ساختمان ساده‌تری نسبت به گیربکس‌های اتوماتیک AT هستند و به طور کلی از یک مجموعه خورشیدی، یک یا دو کلاچ، دو پولی و یک تسمه فولادی به انضمام بلوک هیدرولیک تشکیل شده است.
دانش فنی نحوه عملکرد، سرویس و نگهداری، عیب یابی، تعمیرات و رفع عیب گیربکس‌ CVT دارای حساسیت‎‌های منحصر به خود می‌باشد که عملا بدون دستیابی به آن، امکان انجام امور سرویس و نگهداری، عیب یابی، تعمیرات و رفع عیب سیستماتیک آن امکان پذیر نمی باشد و در صورت انجام امور مذکور بدون تکیه به دانش فنی، بعضا باعث بروز آسیب‌های جدی می‌گردد. لذا آموزش نیروی انسانی متخصص با توجه به گسترش فزاینده تعداد گیربکس‌های CVT در جامعه به منظور خدمات دهی به خودروهای مجهز به این نوع گیربکس می‌باشد، بسیار حائز اهمیت بوده و دارای جذابیت درآمدزایی مطلوب نیز می‌باشد.
امروزه خودورسازهای مختلفی از جمله تویوتا، آئودی، ولو، هوندا، نیسان، میتسوبیشی، هیوندای، چری یا ام وی ام، جیلی و غیره از این نوع گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کنند. مجموعه ایمگ با تعریف این کارگاه آموزشی، تلاش می‌کند تا با بهره‌مندی از اساتید مجرب و تامین تجهیزات مرتبط، کارگاه آموزشی با کیفیت مطلوب برای آموزش علمی و کاربردی این گیربکس اتوماتیک فراهم سازد تا کارآموزان محترم بتوانند با شرکت در این کارگاه آموزشی به مهارت سرویس، باز کردن، بستن، عیب‌یابی و رفع عیب گیربکس اتوماتیک CVT به عنوان یکی از مشاغل حوزه خودرو بپردازند.

سرفصل‌های دوره آموزشی گیربکس CVT

مجموعه سیاره‌ای ساده و دوبل

اصول حاکم بر مجموعه سیاره‌ای ساده

بررسی کامل صفحات، دیسک‌ها و باندهای ترمزی

آشنایی با چگونگی کارکرد و عملکرد کلاچ‌ها و ترمزها در هر یک از حالت‌های دنده

بررسی نقشه شماتیک گیربکس

آشنایی کامل با تورک کانورتور(توربین) و اجزای آن

معرفی و عملکرد کلاچ قفل شونده (Lock-Up Clutch)

معرفی و عملکرد کلاچ قفل شونده (Lock-Up Clutch)

تست و عیب یابی و رفع ایراد تورک کانورتور

باز و بست کردن گیربکس

باز و بسته کردن دیفرانسیل و رفع عیوب آن

باز و بسته کردن ساعت گیربکس

باز و بسته کردن اویل پمپ گیربکس

بررسی و عیب یابی صفحه ها، دیسک‌ها و باندهای داخل گیربکس

معرفی و بررسی بلوک ساعتی و شیرهای برقی

باز و بست کامل ساعتی و شیرهای برقی و معرفی کانال‌ها

آشنایی با چگونگی کارکرد شیرهای ساعتی

عیب یابی و رفع عیوب ساعتی و شیرهای ساعتی

معرفی کامل سلکتور و نحوه عملکرد آن

عیب یابی و رفع عیوب سلکتور

معرفی انواع روغن گیربکس اتوماتیک (ATF)

روش بررسی سطح روغن گیربکس اتوماتیک (ATF)

روش تعویض روغن گیربکس اتوماتیک (ATF) به روش سنتی و دستگاه تعویض روغن

بررسی و عیب‌یابی سیستم الکتریکی گیربکس توسط دستگاه دیاگ

معرفی اجزای الکتریکی گیربکس و عملکردآنها (سنسور سرعت ورودی گیربکس یا سنسور سرعت توربین، سنسور سرعت خروجی گیربکس، سنسور سرعت خودرو، سوئیچ انتخاب دنده، سنسور دمای روغن، شیربرقی باز و بست مدارکولر، سنسور فشار روغن، شیربرقی مداراصلی و تورک کنورتور، تغییر فشار روغن پیستون کلاچ، شیربرقی محرک ها، کنترل یونیت گیربکس، سوئیچ‌های زیر پدال ترمز، رله آنتی استارت و رله قفل اهرم تعویض حالت)

سوالات متداول

برتری دوره‌های آموزشی ایمگ

ارائه گواهی موفقیت بعد از اتمام دوره از دانشگاه صنعتی شریف

برگزاری کارگاه در فضای بخش مکانیک خودرو دانشگاه صنعتی شریف

مجهز بودن به گیربکس های اتوماتیک فوق الذکر

انجام کار عملی بر روی خودرو

دارای بودن فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی مناسب

بهره مندی از اساتید مجرب دانشگاهی و مراکز آموزشی خودروسازها

فرم ثبت نام 

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید(ضروری)
لطفا دسته آموزشی خود را انتخاب کنید
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درآمد زایی و بازار کار 

درآمدزایی و بازارکار:

با توجه به اینکه امروزه برخی خودروهای داخلی و عمده خودروهای خارجی، مجهز به گیربکس اتوماتیک می‌باشند و از طرفی استقبال از گیربکس‌های اتوماتیک CVT رو به افزایش است از اینرو نیاز به تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات گیربکس اتوماتیک CVT بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
از طرفی خرابی تسمه و پولی این گیربکس‌ها، بخصوص در گیربکس خودروهای ساخت شرکت‌های کشور چین دارای کیفیت مناسب نیستند و به کرات دچار مشکل می‌شوند به نحوی که باعث شده است که این حوزه به موضوعی پررونق تبدیل شود از طرفی با توجه به مشکلات ناشی از کم ارزش شدن پول ملی که باعث شده است واردات خودورهای غیرچینی بسیار گران باشد و همچنین سیاست‌های مرتبط با منع واردات خودروهای خارجی به استثنای خودروهای چینی، موجب شده است که خودروهای چینی در کشور فراگیر شود و این موضوع سبب می‌شود که با عنایت به حجم زیاد مونتاژ خودروهای چینی در کشور و پایین بودن کیفیت تولید گیربکس‌های CVT، این حوزه به موضوعی پردرآمد تبدیل شود
از طرفی با توجه به اینکه قیمت یک گیربکس اتوماتیک حدود 8 % قیمت یک خودرو می‌باشد پس تعمیرات آن بسیار مقرون به صرفه می‌باشد به طوریکه دستمزد تعمیر گیربکس اتوماتیک تقریبا 7% قیمت گیربکس اتوماتیک است که باعث شده  این میزان درآمدزایی در حوزه خدمات خودرو جذاب باشد.

کارگاه آموزشی گیربکس

 مقالات مرتبط

فهرست