
طول دوره : 4 روز | 40 ساعت
طول دوره : 4 روز | 40 ساعت
هزینه دوره : 2.800.000 تومان
به همراه نهار و پذیرایی
نگهداری و تعمیرات اصولی و مبتنی بر دانش سیستم های موتور احتراق داخلی خودرو یکی از ارکان عملکرد مناسب در شرایط مختلف به انضمام ارتقای سطح مصرف سوخت، آلایندگی و توان تولید می باشد. موتور خودرو تحت تاثیر عوامل ذیل دچار عیب اساسی می گردد و باید نسبت به تعمیرات اساسی آن اقدام کرد:
• عدم انجام منظم سرویس های ادواری
• استفاده از روغن، بنزین و مایعات غیر استاندارد در موتور
• استفاده از فیلتر و افزودنی های سوخت غیر استاندارد در موتور
• بروز نقص در سیستم روغنکاری
• بروز نقص در سیستم خنک کاری
• تصادف خودرو و آسیب دیدن موتور
پیش از انجام تعمیرات اساسی و باز کردن موتور، باید از طریق انجام روش های عملی و کاربردی نسبت به عیب یابی و تشخیص عیب موتور اقدام نمود و در صورتی که از بروز عیوب اساسی که منجر به باز کردن موتور می شود، اطمینان حاصل شد باید نسبت به باز کردن موتور اقدام نمود. پس از عیب یابی، باید عملیات باز کردن، رفع عیب و بستن بخش های مختلف موتور را به دقت انجام داد تا موتور بتواند در شرایط مختلف و به مدت زمان طولانی و با قابلیت اطمینان مناسب به کار خود ادامه دهد از اینرو فراگرفتن روش علمی عیب یابی، باز کردن، رفع عیب و بستن موتور از مهمترین بخش های فعالیت تعمیر موتور می باشد. در این کارگاه آموزشی عملیات عیب یابی، باز کردن، رفع عیب و بستن موتورهای احتراق داخلی 2400، 2700 و 3300 سی سی هیوندای و کیا به صورت عملی و با استفاده از رویه های علمی مورد بررسی قرار می گیرد و کارآموزان محترم با استفاده از رویه مذکور می توانند نسبت به تعمیرات و تنظیمات موتورهای مذکور اقدام نمایند.
بخش اول : تقسیم بندی انواع اتاق و شاسی خودرو
بخش دوم : انواع موتورهای پیستونی و اجزای تشکیل دهنده آن
الف) سرسیلندر
ب) بلوکه سیلندر
ج) محفظه کارتل
د) آشنایی با سیستم خنک کاری موتور
ه) آشنایی با سیستم روغنکاری موتور
و) آشنایی با سیستم سوخت رسانی
ز) آشنایی با سیستم جرقه زنی
ر) آشنایی با ابزاردقیق اندازه گیری در خودرو
ی) باز کردن و بستن موتور
بخش سوم: اجزای تشکیل دهنده خط انتقال قدرت
الف) کلاچ خشک و تورک کانورتور
ب) گیربکس دستی
ج)گیربکس اتوماتیک
د) میل گاردان
ه) دیفرانسیل و پلوس
ی) باز کردن و بستن گیربکس و دیفرانسیل
بخش چهارم: سیسستم تعلیق و اجزای تشکیل دهنده سیستم تعلیق
الف) انواع مکانیزم تعلیق به شرح ذیل:
ب) انواع سیستم فنربندی شامل:
انواع فنرها شامل:
انواع کمک فنر شامل:
ج)زوایای سیستم های تعلیق و فرمان
د) باز کردن و بستن سیستم تعلیق
بخش پنجم: سیسستم ترمز و اجزای تشکیل دهنده آن
الف)پدال ترمز
ب)بوستر ترمز
پ)مستر سیلندر یا سیلندر ترمز
ت)سیستم ترمز دیسکی و کالیپر ترمز
ج)سیستم ترمز کاسه ای یا کفشکی
چ)لنت
د)ترمز دستی
ه)ترمز ضد قفل یا ABS
ی)باز کردن و بستن سیستم ترمز
بخش ششم: سیسستم فرمان و اجزای تشکیل دهنده آن
الف)غربیلک فرمان
ب)ستون فرمان
پ)انواع جعبه فرمان شامل:
بخش هفتم: سیستم های الکتریکی خودرو
الف) باتری
ب) آلترناتور
ج) استارت
چ)مدار روشنایی
د)مدار کولر
ه)مدار برف پاک کن و غیره
ی)کار با دستگاه دیاگ
مدرک ارائه شده،گواهی رسمی دو زبانه از دانشگاه صنعتی شریف هست و می توانید با این مدرک جواز کسب و کار را تهیه بفرمایید
بله،بانوان و آقایان می توانند در کلیه کارکاه های آموزشی حضور بهم رسانند.
خیر،هیج محدودیت سنی برای کارآموزان و شرکت در این دوره آموزشی وجود ندارد.
ارائه گواهی موفقیت بعد از اتمام دوره از دانشگاه صنعتی شریف
برگزاری کارگاه در فضای بخش مکانیک خودرو دانشگاه صنعتی شریف
مجهز بودن به امکانات سخت افزاری فوق الذکر
انجام کار عملی بر روی خودرو
دارای بودن فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی مناسب
بهره مندی از اساتید مجرب دانشگاهی و مراکز آموزشی خودروسازها
این کارگاه آموزشی مبنایی برای آشنایی با بخش های مختلف خودرو می باشد که از دو منظر منجر به درآمد زایی می گردد: