طول دوره : 2 روز | 20 ساعت

هزینه دوره : 2.000.000 تومان

به همراه نهار و پذیرایی

گیربکس al4

معرفی دوره :

دانش فنی نحوه عملکرد، سرویس و نگهداری، عیب یابی، تعمیرات و رفع عیب گیربکس های اتوماتیک AL4 از سطح علمی و کاربردی خاصی برخوردار می باشد که عملا بدون دستیابی به تکنولوژی آن، امکان انجام امور سرویس و نگهداری، عیب یابی، تعمیرات و رفع عیب سیستماتیک امکان پذیر نمی باشد و در صورت انجام امور مذکور بدون تکیه به دانش فنی، بعضا باعث بروز آسیب های جدی می گردد. لذا آموزش نیروی انسانی متخصص با توجه به گستردگی تعداد گیربکس های AL4 در جامعه به منظور خدمات دهی به خودروهای مجهز به این نوع گیربکس که شامل پژو 206 تیپ های 4 و 6، پژو پارس LX اتوماتیک، تندر 90 اتوماتیک و مگان 2000 می باشد، بسیار حائز اهمیت بوده و دارای جذابیت درآمدزایی مطلوب نیز دارد. مجموعه ایمگ با تعریف این کارگاه آموزشی، تلاش می کند تا با بهره مندی از اساتید مجرب و تامین تجهیزات مرتبط، کارگاه آموزشی با کیفیت مطلوب برای آموزش علمی و کاربردی این گیربکس اتوماتیک فراهم سازد تا کارآموزان محترم بتوانند با شرکت در این کارگاه آموزشی به مهارت سرویس، باز کردن، بستن، عیب یابی و رفع عیب گیربکس اتوماتیک به عنوان یکی از مشاغل حوزه خودرو بپردازند.

کارگاه آموزشی گیربکس

سرفصل‌های دوره آموزشی گیربکس اتوماتیک AL4

مجموعه سیاره‌ای ساده و دوبل

مجموعه سیاره‌ای مرکب

اصول حاکم بر مجموعه سیاره‌ای ساده

بررسی کامل صفحات، دیسک‌ها و باندهای ترمزی

آشنایی با چگونگی کارکرد و عملکرد کلاچ‌ها و ترمزها در هر یک از حالت‌های دنده

بررسی نقشه شماتیک گیربکس

آشنایی کامل با تورک کانورتور(توربین) و اجزای آن

معرفی و عملکرد کلاچ قفل شونده (Lock-Up Clutch)

معرفی و عملکرد کلاچ قفل شونده (Lock-Up Clutch)

تست و عیب یابی و رفع ایراد تورک کانورتور

تست و عیب یابی و رفع ایراد تورک کانورتور

باز و بست کردن گیربکس

باز و بسته کردن دیفرانسیل و رفع عیوب آن

باز و بسته کردن ساعت گیربکس

باز و بسته کردن اویل پمپ گیربکس

روش بررسی سطح روغن گیربکس اتوماتیک (ATF)

بررسی و عیب یابی صفحه ها، دیسک‌ها و باندهای داخل گیربکس

معرفی و بررسی بلوک ساعتی و شیرهای برقی

باز و بست کامل ساعتی و شیرهای برقی و معرفی کانال‌ها

آشنایی با چگونگی کارکرد شیرهای ساعتی

عیب یابی و رفع عیوب ساعتی و شیرهای ساعتی

معرفی کامل سلکتور و نحوه عملکرد آن

عیب یابی و رفع عیوب سلکتور

انجام تست‌های هیدورلیکی بر روی خودرو

معرفی انواع روغن گیربکس اتوماتیک (ATF)

روش بررسی سطح روغن گیربکس اتوماتیک (ATF)

بررسی و عیب یابی سیستم الکتریکی گیربکس توسط دستگاه دیاگ بر روی خودرو

روش تعویض روغن گیربکس اتوماتیک (ATF) به روش سنتی و دستگاه تعویض روغن

معرفی اجزای الکتریکی گیربکس و عملکردآنها (سنسور سرعت ورودی گیربکس یا سنسور سرعت توربین، سنسور سرعت خروجی گیربکس، سنسور سرعت خودرو، سوئیچ انتخاب دنده، سنسور دمای روغن، شیربرقی باز و بست مدارکولر، سنسور فشار روغن، شیربرقی مداراصلی و تورک کنورتور، تغییر فشار روغن پیستون کلاچ، شیربرقی محرک ها، کنترل یونیت گیربکس، سوئیچ‌های زیر پدال ترمز، رله آنتی استارت و رله قفل اهرم تعویض حالت)

سوالات متداول

برتری دوره‌های آموزشی ایمگ

ارائه گواهی موفقیت بعد از اتمام دوره از دانشگاه صنعتی شریف

برگزاری کارگاه در فضای بخش مکانیک خودرو دانشگاه صنعتی شریف

مجهز بودن به گیربکس های اتوماتیک فوق الذکر

انجام کار عملی بر روی خودرو

دارای بودن فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی مناسب

بهره مندی از اساتید مجرب دانشگاهی و مراکز آموزشی خودروسازها

فرم ثبت نام 

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید(ضروری)
لطفا دسته آموزشی خود را انتخاب کنید
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درآمد زایی و بازار کار 

درآمدزایی و بازارکار:

با توجه به اینکه امروزه برخی خودروهای داخلی و عمده خودروهای خارجی مجهز به گیربکس اتوماتیک می باشند از اینرو نیاز به تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات گیربکس اتوماتیک بسیار حائز اهمیت می باشد.
با توجه اینکه در ایران به ازای هر هزار نفر 178 وسیله نقلیه موتوری وجود دارد در نتیجه حدود 21778000 وسیله نقلیه وجود دارد. در صورتیکه 25 در صدد این وسایل خودرو مجهز به گیربکس اتوماتیک می‌باشند بنابراین حدود 5 میلیون وسیله نقلیه موتوری وجود دارد که نیاز به تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک دارند. با توجه به اینکه قیمت این نوع گیربکس حدود 8 % قیمت یک خودرو  است پس تعمیرات آن بسیار مقرون به صرفه بوده  به طوریکه دستمزد تعمیر این نوع گیربکس تقریبا 7% قیمت گیربکس اتوماتیک می باشد که باعث شده است این میزان درآمدزایی در حوزه خدمات خودرو جذاب باشد.

کارگاه آموزشی

 مقالات مرتبط

فهرست