دوره آموزشی موتور خودروهای داخلی

(XU7 &TU3 & TU5 & EF7 & K4M)

طول دوره : 5 روز | 50 ساعت

هزینه دوره : 8.000.000 تومان

به همراه نهار و پذیرایی

موتور داخلی EF7

معرفی دوره موتور خودروهای داخلی:

کارگاه آموزشی موتور خودروهای داخلی (XU7 &TU3 & TU5 & EF7 & K4M) به عنوان مبنا و پایه‌ای در آموزش تعمیرات موتور خودروهای داخلی قلمداد می‌گردد و پیش نیاز کارگاه‌های تخصصی دیگر همچون تعمیرات موتورهای هیوندای و کیا و تعمیرات موتورهای BMW محسوب می گردد.
لذا در کارگاه آموزشی موتور خودروهای داخلی اصول عملکرد، عیب‌یابی، باز کردن، بستن و رفع عیب موتور خودروهای داخلی مورد بررسی و بحث قرار می‌گیرد به نحوی که پس از طی کردن این کارگاه آموزشی، شرکت کننده‌گان قادر به انجام امور مرتبط با تعمیرات موتورها مذکور می باشند. البته لازم به ذکر است که برای کسب اعتماد به نفس و مهارت کار بر روی خودرو نیاز است که شرکت کننده‌گان در ابتدا در کنار افراد با تجربه به عیب‌یابی، باز کردن، بستن و رفع عیب موتور خودروهای داخلی بپردازند.موتور خودرو به عنوان واحد تولید قدرت یکی از بخش‌های اصلی خودرو محسوب می‌شود که با توجه به الزامات سازمان‌های نظارتی همچون سازمان استاندارد، محیط زیست و غیره به مرور دچار دگرگونی‌ها و پیچیدگی‌های زیادی در راستای کاهش مصرف سوخت، آلایندگی زیست محیطی و آلایندگی صوتی و همچنین افزایش توان تولیدی شده است به نحوی که عمکلرد مطلوب، مستلزم رعایت روش‌های علمی و فنی در فرآیند تعمیرات می‌باشد.

امروزه بهره‌مندی از دانش، نگرش و مهارت مرتبط با نحوه عملکرد، جانمایی قطعات، نحوه عیب‌یابی، نحوه باز کردن، نحوه رفع عیب و نحوه بستن موتور خودرو به حوزه‌ای بسیار تخصصی و پردرآمد تبدیل شده است.از سویی با توجه به پیشرفت مرزهای دانش و تکنولوژی و ارتقای دقت ساخت موتور خودرو، تعمیران آن از حالت سنتی تغییر وضعیت داده و به سطوح میانی و پیشرفته علمی مبدل شده است به نحوی که بدون گذراندن دوره های تخصصی، عملیات عیب‌یابی، باز کردن، بستن و رفع عیب آنها ممکن نخواهد بود.

سرفصل‌های دوره آموزشی موتور خودروهای داخلی

مبانی عملکرد موتورهای احتراق داخلی

انواع موتورهای احتراق داخلی

معرفی انواع موتورهای XU7L3، XU7JP4L4 و XUM

معرفی مشخصات موتورهای XU7L3، XU7JP4L4 و XUM

بررسی تفاوت‌های بین موتورهای XU7L3، XU7JP4L4 و XUM

باز کردن و بستن موتورهای XU7L3، XU7JP4L4 و XUM

عیب‌یابی موتورهای XU7L3، XU7JP4L4 و XUM

معرفی انواع موتورهای TU3/L3 و TU5/L4

بررسی تفاوت‌های بین موتورهای TU3/L3 و TU5/L4

باز کردن و بستن موتورهای TU3/L3 و TU5/L4

عیب‌یابی موتورهای TU3/L3 و TU5/L4

معرفی انواع موتورهای EF7NA و EF7TC

معرفی مشخصات موتورهای EF7NA و EF7TC

بررسی تفاوت‌های بین موتورهای EF7NA و EF7TC

باز کردن و بستن موتورهای EF7NA و EF7TC

عیب‌یابی موتورهای EF7NA و EF7TC

معرفی موتور K4M

معرفی مشخصات موتور K4M

باز کردن و بستن موتور K4M

عیب‌یابی موتور K4M

پرسش و پاسخ – رفع اشکال

آزمون و ارزیابی کارگاه آموزشی

سوالات متداول

آیا در دوره تعمیرات موتور خودروهای داخلی کار عملی هم انجام می‌شود؟

تمامی موتورهای مذکور در بخش مکانیک خودرو دانشگاه صنعتی شریف وجود دارد و آموزش به صورت صددرصد عملی انجام می‌شود

آیا عیب‌یابی و رفع عیب انواع موتور خودروهای داخلی گفته می‌شود ؟

در این دوره عیب‌یابی تمام موتورهای (XU7 &TU3 & TU5 & EF7 & K4M) بصورت کامل هم تئوری و عملی گفته می‌شود و لینک فیلم‌های آموزشی عیب‌یابی استاد در دسترس کارآموزان قرار می‌گیرد.

پیش نیاز دوره آموزشی تعمیرات موتور خودروهای داخلی چیست؟

این دوره نیاز به آشنایی کامل با مبانی مکانیک خودرو(کارگاه آموزشی مبانی مکانیک خودرو) را دارد

آیا بعد از گذراندن این دوره یک تعمیرکار متخصص می شوم؟

اصول کلی و باز و بست موتور خودروهای داخلی (XU7 &TU3 & TU5 & EF7 & K4M) کاملا مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد ولی یک تعمیرکار مجرب نیاز به تجربه دارد، اگر قبل از دوره هیچ تجربه‌ای نداشته باشید نیاز است بعد از دوره مدتی را به صورت کارورزی نزد یک فرد متخصص کارآموزی نمایید تا به تجربه مناسب برسید.

برتری دوره‌های آموزشی ایمگ

ارائه گواهی موفقیت بعد از اتمام دوره از دانشگاه صنعتی شریف

برگزاری کارگاه در فضای بخش مکانیک خودرو دانشگاه صنعتی شریف

مجهز بودن به امکانات سخت افزاری فوق الذکر

انجام کار عملی بر روی خودرو

دارای بودن فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی مناسب

بهره مندی از اساتید مجرب دانشگاهی و مراکز آموزشی خودروسازها

فرم ثبت نام 

لطفا نام و نام خانوادگی خود را وارد کنید(ضروری)
لطفا دسته آموزشی خود را انتخاب کنید
این فیلد برای هدف اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

درآمد زایی و بازار کار 

درآمدزایی و بازارکار:

رشد و توسعه بیش از پیش و رو به پیشرفت علوم و فنون مختلف از یکسو و سختگیری بیش از پیش سازمان‌های نظارتی همچون سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست و غیره باعث شده است که موتور خودروهای امروزی دچار پیچیدگی قابل توجهی شوند. از طرفی تردد بیش از 15 میلیون انواع مختلف خودرو که بخش اعظمی از آن در اختیار خودروهای ساخت داخل می‌باشد نیز باعث شده است که تعمیرات موتور خودروهای داخلی عنوان یکی از جذاب ترین و پررونق ترین بخش‌های خدماتی تبدیل شود.
موتورهای خانواده XU، خانواده TU، خانواده EF7 و K4M در بسیاری از خودروهای ساخت داخل شامل سمند، سورن، دنا، تارا، پارس، 405، 206، 207، اچ سی کراس، تندر 90 و غیره با تیراژ زیاد مورد استفاده قرار گرفته است از اینرو نیاز به نیروی انسانی متخصص برای عیب‌یابی و رفع عیب موتورخودورهای داخلی به شدت احساس می‌شود به نحوی که در برخی موارد عیوبی در موتور خودرو ایجاد می‌شود که تعمیرکاران سنتی قادر به عیب‌یابی و رفع عیوب نبوده و بعضا خودرویی از مسیر چندین تعمیرکار مختلف عبور می‌کند تا توسط تعمیرکاری آموزش دیده و متخصص رفع عیب شود.
با توجه به دانشی بودن حوزه تعمیرات موتور خودروهای داخلی و عدم نیاز به تجهیزات گران قیمت و فضای تعمیراتی وسیع و همچنین عطف به نرخنامه اتحادیه تعمیرکاران مکانیکی و جلوبندی خودرو، دستیابی به درآمدی حدود 6 برابر حقوق حداقل مصوب وزارت کار دور از انتظار نمی باشد.

کارگاه آموزشی

 مقالات مرتبط

keyboard_arrow_up