توپی چرخ عقب خودرو (توپی چرخ عقب 206) نقش بسیار مهمی در پایداری خودرو دارد. شکل 1 مکانیزم تعلیق عقب خودروهای پژو 206 و 207 را نشان میدهد.
1-کاسه چرخ 2-بازوی متحرک یا ژامبون 3-تکیهگاه ثابت 4-کمکفنر 5-رام لولهای یا لوله تانکی 6-فنر پیچشی
شکل 1-مکانیزم تعلیق عقب خودروهای پژو 206 و 207
در خودروهای پژو 206 تیپ 2 و 3 سیستم ترمز چرخهای عقب از نوع کفشکی و کاسهای است و کاسه چرخ از طریق مهره روی محور متصل به ژامبون استقرار مییابد در حالیکه در خودروهای پژو 206 تیپ 4، 5، 6 و 207 (مشخصات پژو 207) سیستم ترمز چرخهای عقب از نوع دیسکی است به نحوی که دیسک ترمز به توپی چرخ متصل شده و توپی بوسیله مهره قفلی بر روی محور متصل به ژامبون استقرار مییابد.
نحوه باز کردن توپی چرخ عقب 206 :
همانگونه که در مقاله توپی چرخ عقب 405 ذکر شد، برای بازکردن توپی چرخ عقب، پس از باز کردن رینگ، باید مطابق شکل 2 با یک قلم، نسبت به باز کردن درپوش مهره بلبرینگ توپی چرخ اقدام کرد.
1-توپی چرخ عقب 2-قلم 3-درپوش مهره بلبرینگ توپی چرخ عقب
شکل2-نحوه باز کردن درپوش مهره بلبرینگ توپی چرخ عقب