قطعهای که چرخ بر روی آن نصب میشود و حاوی بلبرینگ چرخ نیز هست توپی چرخ نامیده میشود
شکل 1 مکانیزم تعلیق عقب خودروهای پژو 405، پارس و سمند را نشان میدهد.
1- ژامبون 2-لوله تانکی 3-فنر پیچشی 4-محل اتصال میل موجگیر عقب به ژامبون 5-رام 6-فنر پیچشی 7-کمکفنر 8 و 9-محل اتصال رام به اتاق 10-کاسهچرخ 11-درپوش مهره بلبرینگ توپیچرخ
شکل 1-مکانیزم تعلیق عقب خودروهای پژو 405، پارس و سمند
کاسهچرخ شماره 10 از طریق یک یا دو پیچ با آچارخور چهارسو به توپی چرخ متصل میشود در حالیکه پیچهای چرخ عامل اتصال رینگ چرخ، کاسه چرخ و توپی است.
نحوه باز کردن توپی چرخ عقب 405 :
برای بازکردن توپی چرخ عقب 405 ، پس از باز کردن رینگ و کاسهچرخ، باید مطابق شکل 2 با یک قلم، نسبت به باز کردن درپوش مهره بلبرینگ توپی چرخ اقدام کرد.
1-توپی چرخ عقب 2-قلم 3-درپوش مهره بلبرینگ توپیچرخعقب
شکل2-نحوه باز کردن درپوش مهره بلبرینگ توپی چرخ عقب 405