روش برطرف کردن بوی بنزین در داخل اتاق | تندر 90 – ساندرو

برطرف کردن بوی بنزین در داخل کابین یا اتاق خودرو از الزامات استاندارد تولید و عرضه خودرو می باشد. انتشار  این بوی به معنی انتشار بخارات بنزین در محیط می باشد که باعث بروز آلایندگی هیدروکربن های نسوخته یا HC می گردد که علاوه بر هدررفت سوخت بنزین باعث مشکلات و بیماری های تنفسی و جسمی افراد می گردد.
بدین منظور برای پیشگیری از انتشار بخارات و بوی بنزین در محیط و همچنین کابین خودرو از یک مدار بسته ای استفاده می شود که در مسیر این حلقه یا مدار بسته از کنیستر استفاده می گردد و برخی از خودروها به حباب گیر نیز مجهز می باشند.
کنیستر، یک قوطی حاوی زغال احیا شده می‌باشد. خاصیت زغال احیاشده این است که به راحتی قابلیت جذب بخارات بنزین را دارا می‌باشد. این قطعه بین باک بنزین و مانیفولد هوا نصب می‌گردد. به نحوی که در هنگام خاموش بودن خودرو، بخارات بنزین تولید شده در باک توسط زغال‌های احیا شدۀ کنیستر جذب و هنگامی که موتور روشن شود، ECU در زمان‌های خاص دستور باز شدن شیر برقی کنیستر را صادر می‌نماید، از اینرو خلاء مانیفولد به داخل کنیستر اعمال می‌شود و باعث بسته‌شدن سوپاپ یکطرفۀ بین کنیستر و باک بنزین شده و از اینرو در این وضعیت ارتباط باک بنزین و کنیستر قطع می‌شود.
خلاء اعمالی به کنیستر باعث می‌شود که هوا از مجرای زیرین کنیستر مکیده شود و با عبور از لابلای زغا‌ل‌های احیا شده، باعث جذب بخارات بنزین موجود در زغال‌های احیا شده می‌شود، درنتيجه بخارات بنزین به مانیفولد هوا و سیلندرها هدایت شده و باعث ایجاد احتراق مناسب در زمان‌هاي تشخیص داده شده توسط ECU شده و از آلودگی محیط نیز جلوگیری می‌شود. لذا برای پیشگیری از انتشار بخارات بنزین باک به هوای محیط و برطرف کردن بوی بنزین علاوه بر حصول اطمینان از سلامت لوله های ارتباطی و کنیستر باید با اطلاعیه های فنی خودروسازها نیز توجه نمود که در ذیل به نمونه ای از آن پرداخته می شود.

در این اطلاعیه فنی به بررسی علل و روش برطرف کردن بوی بنزین در داخل اتاق خودروهای مانند تندر 90 یا ساندرو می پردازیم

توضیح روش برطرف کردن بوی بنزین در داخل اتاق
علت بخار بنزین از اطراف کنیستر و از طریق سوراخ بیضی شکل (شکل زیر)که پشت کنیستر قرار دارد به داخل کابین راه پیدا می کند.
روش رفع مشکل با کمک درپوش نشان داده شده در شکل سوراخ مورد نظر مسدود گردد.

 

گروه فنی مهندسی اِیمِگ

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up