عیب یابی بلوک هیدرولیک گیربکس اتوماتیک خودروهای چری برای از بین بردن مشکلات تعویض دنده نامناسب امری ضروری میباشد. این بلوک یا Hydraulic Block که البته امروزه به بلوک الکتروهیدرولیک یا Electrohydraulic Block تبدیل شده است در واقع از مجموعه عملگرهای الکتریکی و هیدرولیکی گیربکس اتومات تشکیل شده است که وظیفه هدایت جریان روغن تحت فشار و روغن تخلیه ارسال به بخش های مختلف گیربکس اتوماتیک اعم از کلاچها، باندهای ترمزی، تورک کانورتور و پولیها در گیربکس CVT را بر عهده داشته و عملیات تعویض دنده را انجام میدهد به نحوی که بروز عیب در بلوک هیدرولیک گیربکس اتوماتیک به عدم تعویض دنده مناسب منجر می گردد.
دوره آموزش گیربکس اتوماتیک AL4 با مدرک معنبر از دانشگاه صنعتی شریف
این بلوک از بخش های ذیل تشکیل شده است:
- شیر برقی DOR
- شیر برقی TCC
- شیر برقی جریان کنترل روغن پولی اول
- شیر برقی کنترل جریان روغن پولی دوم و مکمل پولی اول
- اسپول ها یا شیرهای قرقره ای هدایت جریان روغن به بخشهای مختلف گیربکس اتوماتیک
- بدنه بلوک هیدرولیک
- دسته سیم و کانکتورهای ارتباطی
- سنسورهای دما و فشار روغن