در برخی موتورهای امروزی از قاب های نردبانی سیلندر و سرسیلندر یا Ladder Frame استفاده می شود که باعث عملکرد مناسب تر موتور احتراق داخلی پیستونی می گردد.
استفاده از قاب های نردبانی سیلندر و سرسیلندر به دلایل ذیل است:
I. همراستا سازی: یکی از مهمترین پارامترها برای تجهیزات دوار، هم مرکز و هم راستا بودن یاتاقانها و بخش های مختلف یک محور می باشد. چنانچه مرکز یاتاقان های مختلف در راستای یکدیگر نباشد باعث ایجاد خمیدگی محور یا شفتهای میل لنگ یا میل سوپاپ در جهتهای مختلف میگردد و مشکلات ذیل را ایجاد میکند:
- کاهش راندمان مکانیکی: در صورتیکه محورهای میل لنگ و میل بادامک در جهتهای مختلف تحت بارهای خمشی قرار گیرد، دوران آن سخت شده و باعث هدررفت انرژی میشود.
- داغ شدن بیش از حد یاتاقان ها: در صورتیکه یاتاقانها در یک راستا نباشند، وجود نیروهای خمشی باعث افزایش اصطکاک بین محورهای و یاتاقان های میل لنگ و میل بادامک شده و دمای آنها را به شدت افزایش داده و آسیب دیدگی یاتاقان ها را در پی خواهد داشت.
- بروز لنگی: هنگامی که یاتاقان های میل لنگ و میل بادامک در یک راستا نباشند، میل لنگ و میل بادامک تحت خمش قرار گرفته و با شرایط خمیدگی شروع به دوران می کند که باعث تولید نیروهای مزاحم همچون نیروی جانب مرکز شده و افزایش لرزش، صدا و آسیب های مکانیکی را در پی خواهد داشت.
به همین دلیل با استفاده از قابهای نردبانی سیلندر و سرسیلندر، همراستاسازی یاتاقانهای میل لنگ و میل سوپاپ ارتقاء مییابد.