مونتاژ و دمونتاژ کردن گیربکس CVT خودروهای چری نیاز به دقت و رعایت برخی الزامات به شرح ذیل دارد که در صورت عدم رعایت موارد ذیل، مشکلات اساسی برای گیربکس ایجاد میشود که بعضا باعث باز کردن مجدد گیربکس شده و موجبات اتلاف زمان و صرف هزینه را فراهم میسازد:
نکاتی در مورد مونتاژ و دمونتاژ گیربکس CVT چری
- به شاخکهای تورک کانورتور یا مبدل گشتاور که بعضا توربین هم گفته میشود توجه کنید تا تغییر شکل و کج شدگی نداشته باشد و در صورت وجود مشکل، رفع عیب کنید.
- به اجزای پمپ روغن یا اویل پمپ توجه کافی داشته باشید تا خط و خراش نداشته باشد تا قادر به تامین فشار و دبی مورد نیاز بخش های مختلف گیربکس اتوماتیک CVT باشد.
- صفحه کلاچ ها را از نقطه نظر میزان سایش، ضخامت، تاب داشتن و غیره مورد بررسی قرار دهید و در صورت بروز هر نوع عیب نسبت به تعویض اقدام کنید.
- فیلتر روغن گیربکس اتوماتیک CVT را حتما تعویض کنید.
- رینگ های آب بندی پولی های ورودی و خروجی که اصطلاحا سیل هم نامیده میشوند و از جنس فسفر-کربن می باشند را بررسی کنید و در صورت خراب شدن تعویض کنید.
- سایر رینگ های آب بندی یا سیلهای فسفر-کربن که بر روی درپوش ها و محورها قرار گرفته اند را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و در صورت معیوب بودن، حتما تعویض کنید.
- تمامی بلبرینگ ها، رولبرینگ ها و یاتاقان های سوزنی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و در صورت معیوب بودن، حتما تعویض کنید.
- تمامی شیر برقی ها را مورد بررسی عملکردی قرار دهید و در صورت عدم عملکرد مناسب، تعویض کنید.
- تمامی سنسورهایی که داخل گیربکس اتوماتیک CVT نصب میشوند را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و در صورت معیوب بودن تعویض کنید.
- چرخ دنده های هوزینگ دیفرانسیل را از نظر سایش و اصطلاح کچل شدگی مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و در صورت معیوب بودن تعویض کنید.
- بلبرینگ و رولبرینگ های دیفرانسیل نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید و در صورت معیوب بودن تعویض کنید.
با انجام اقدامات فوق قبل از مونتاژ گیربکس اتوماتیک CVT، اطمینان نسبی نسبت به صحت عملکرد بخش های مختلف گیربکس ایجاد شده و با مونتاژ کردن گیربکس از اتلاف زمان و صرف هزینه باز کردن مجدد گیربکس اتوماتیک پیشگیری میشود.
0
0
رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها