پیکر بندی کولر206

تهویه مطبوع از اجزای مهم و پیچیده خودرو است که در صورت دارا بودن به سیستم برق مالتی پلکس ، عیب یابی آن نیز پیچیده‌تر می شود. پیکربندی از تنظیمات مهم سیستم برق و مالتی پلکس خودروی 206 است.  که در این مقاله به نحوه عی‌ یابی و پیکر بندی کولر 206 پرداخته می شود.

عیب‌یابی کولر 206:

حالتی را در نظر بگیرید که با فشردن کلید AC کمپرسور کولر فعال نمی شود. این وضعیت از عیوب شایع در سیستم برق خودروی 206 می باشد. پیکربندی نادرست و یا عیب در سیم کشی خودرو دو منبع احتمالی این عیب هستند.
به منظور تست سیم کشی ابتدا باید مسیر سیم کشی را مشخص کرد. BM34 با دریافت دستور از BSI فرمان لازم را برای فعال نمودن بوبین کلاچ کولر خودرو صادر می کند. کمپرسور کولر دستور لازم برای فعال شدن را بصورت مستقیم از BSI دریافت می کند. سیمی که این دستور را انتقال می دهد پایه 7 از سوکت 16 پایه سبز رنگ زیر فرمان  می باشد. اگر با فعال شدن کلید AC این پایه نیز فعال شود، عیبی در سیم کشی وجود ندارد و باید پیکربندی بررسی شود.
پیکربندی سیستم برق خودرو مرحله دوم عیب یابی کولر 206 می باشد. چنانچه عیب سیستم کولر خودرو در مرحله اول رفع نشود این مرحله باید انجام شود.  دستگاه دیاگ مناسب لازمه انجام این مرحله می باشد. مراحل پیکر بندی کولر خودروی 206 به این صورت است که ابتدا وارد منوی ایران خودرو می شویم.
سپس از بین 206 های موجود در دستگاه دیاگ گزینه مناسب را انتخاب می کنیم. باید توجه کرد که در اکثر دستگاه‌های دیاگ فعلی 206 های ایرانی از 206 های قبلی (سال تولید قبل از 90) جدا شده اند.  سپس وارد بخش BSI شده و پیکربندی دستی را انتخاب می‌کنیم. وارد منوی انتخاب مشتری شده و گزینه دستی را انتخاب می‌کنیم. با انجام  مراحل ذکر شده عیب‌یابی و پیکر بندی کولر 206 به پایان رسیده و با فشردن کلید AC کمپرسور کولر فعال خواهد شد.

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

81 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up