آموزش تنظیم موتور خودرو و کار با تجهیزات پیشرفته

عدم تنظیم موتور خودرو می‌تواند یکی ‌از دلایل مرودو شدن در تست معاینه فنی خودروها باشد. درصورتی‌که موتور خودرو تنظیم نباشد، کارایی، قدرت و شتاب درست را نخواهد داشت و مصرف سوخت خودرو نیز افزایش می‌یابد. اگر همچنان این موضوع مورد بی‌توجهی قرار گیرد، می‌تواند منجر به یک خسارت بزرگ در خودرو شود. آموزش تنظیم موتور خودرو یکی ‌از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای یادگیری این حرفه و ورود به بازار کار است.
صنعت در طول صدسال گذشته و به‌خصوص از دو دهه قبل تا امروز، پیشرفت‌های زیادی داشته و سیستم‌های ساده قدیمی جای خود را به سیستم‌های پیچیده جدید داده‌اند. موتورها به‌عنوان قلب تپنده تولید توان در تمامی صنایع همیشه جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند. این موضوع درباره خودروها نیز صادق است و بدون مراقبت و رفع مشکلات موتور، دیگر نمی‌توان از خودروها استفاده کرد.

دوره آموزش تنظیم موتور خودرو
شما با شرکت در دوره آموزش تنظیم موتور خودرو به‌طور علمی، اصولی و کاربردی، آموزش این مهارت را فرامی‌گیرید تا بتوانید ایرادات موتور انواع خودروها را رفع کنید. در این راه شما نحوه کار با تمامی تجهیزات عیب‌یابی مانند دستگاه دیاگ، دستگاه چهار گاز و دستگاه شستشوی انژکتور را یاد می‌گیرید و با اصول اساسی این زمینه آشنا خواهید شد.
فیلم آموزشی عیب یابی سیستم انژکتور خودرو (قسمت اول)
فیلم آموزشی عیب یابی سیستم انژکتور خودرو (قسمت دوم)

تنظیم موتور خودرو چیست؟

تنظیم موتور خودرو به کلیه عملیات و فرآیندهایی گفته می‌شود که تعمیرکار خودرو بر روی موتور انجام می‌دهد تا درنهایت باعث بهبود عملکرد موتور، افزایش شتاب خودرو، کاهش مصرف سوخت و افزایش عمر مفید خودرو شود. به‌طور دقیق‌تر به تنظیم موتور احتراق داخلی، در اصطلاح عامیانه «تنظیم موتور» گفته می‌شود.
با ورود به دوره آموزش تنظیم موتور خودرو یاد می‌گیرید علائمی وجود دارند که نشان می‌دهند باید موتور خودرو تنظیم شود. علائمی مانند خارج شدن دود سیاه از اگزوز، روشن شدن چراغ چک خودرو، بد استارت خوردن، روشن شدن خودرو به سختی، کاهش شتاب خودرو، ریپ زدن یا لرزش خودرو در هنگام درجا کار کردن، افزایش مصرف سوخت، تغییر صدای موتور و شنیدن صداهایی غیرعادی همگی فرا رسیدن زمان تنظیم موتور خودرو را به راننده آن هشدار می‌دهند.
تنظیم موتور خودرو مزایای زیادی نیز دارد. ازجمله آن‌ها می‌توان به مواردی مانند کم شدن و طبیعی شدن صدای موتور، کاهش گرمای موتور، افزایش طول عمر قطعات خودرو، کاهش آلایندگی، کاهش مصرف سوخت، افزایش شتاب و بهبود عملکرد موتور اشاره کرد. بنابراین کاملاً واضح است که تنظیم موتور یک ضرورت برای خودروها محسوب می‌شود.

دوره آموزش مکانیکی در دانشگاه صنعتی شریف

مزیت شرکت در دوره آموزش تنظیم موتور خودرو

شرکت‌های خودروسازی در گذشته درباره خودروهای قدیمی این نظر را داشتند که این خودروها باید بعد از هر ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار کیلومتر کارکرد، یک‌بار برای تنظیم موتور به تعمیرکاران مراجعه کنند. بااین‌وجود برای خودروهای جدید یک برنامه زمانی مشخص شده است که بر طبق آن باید در ابتدای هر فصل سال، کار تنظیم موتور خودرو انجام شود.
به عبارتی مالک هر خودرو، ۴ بار در سال باید برای تنظیم موتور به افراد متخصص این حوزه مراجعه کند. طبق آخرین آمار، حدود 18 میلیون خودرو در ایران وجود دارد که اگر هرکدام ۴ بار در سال برای تنظیم موتور مراجعه کنند، چیزی بالغ بر 70 میلیون مراجعه‌کننده خواهیم داشت. این عدد، نشان از یک بازار کار بسیار بزرگ در این زمینه می‌دهد.
بنابراین اولین مزیت شرکت در دوره آموزش تنظیم موتور خودرو، بازار حجم کار بسیار بزرگ آن است. مزیت بعدی شرکت در این دوره، صرفه‌جویی در هزینه، زمان و انرژی است. همه ما دوست داریم که در کمترین زمان ممکن، دستاورد بیشتری را داشته باشیم. با شرکت در این دوره، می‌توانید به ‌ساده‌ترین شکل ممکن و با صرف کمترین هزینه، به ‌فردی متخصص تبدیل شوید.
مزیت بعدی درآمد بالای این حرفه است. ازآنجاکه نیاز به تنظیم موتور خودرو، خصوصاً برای دریافت برگه معاینه فنی، امری ضروری است و از طرفی روزبه‌روز بر تعداد خودروها نیز افزوده می‌شود، کاملاً مشخص است که این زمینه درآمد بسیار بالایی برای افراد متخصص آن دارد.
دوره آموزش تنظیم موتور خودرو

سرفصل‌های دوره آموزش تنظیم موتور خودرو

ازآنجاکه این دوره برای تبدیل شدن شما به یک متخصص طراحی شده است، تمامی مباحث تخصصی این حوزه را شامل می‌شود. دوره تنظیم موتور خودرو به دو بخش تئوری و عملی تقسیم می‌شود که در فضای کارگاه مکانیک خودروی دانشگاه صنعتی شریف تهران برگزار خواهد شد. در ادامه به‌صورت مختصر به سرفصل‌های دوره آموزش تنظیم موتور خودرو اشاره خواهیم کرد:

  • آموزش سیستم سوخت‌رسانی خودروها شامل پمپ‌بنزین، سوزن انژکتورها، دیافراگم فشارشکن و ریل سوخت
  • آموزش نقشه خوانی سیستم سوخت و جرقه
  • آموزش سیستم جرقه‌زنی (شمع، وایر و کویل)
  • عیب‌یابی سیستم سوخت‌رسانی و رفع عیب‌های آن
  • عیب‌یابی سیستم جرقه‌زنی و رفع عیب آن
  • آموزش باز و بسته کردن تمامی قطعات انژکتوری
  • آموزش نحوه کار کردن با دستگاه عیب‌یاب یا دیاگ
  • آموزش نحوه کار با دستگاه عیب یاب مولتی برند
  • آموزش پاک کردن خطاهای ECU (ایسیو)
  • آموزش ریست ECU با دیاگ
  • آموزش کار با دستگاه شستشوی انژکتور
  • آموزش پارامترخوانی
  • آموزش تست سلامت مربوط به سیم‌کشی سنسورها
  • آموزش تست عملگرها با دستگاه دیاگ
  • آموزش خواندن کدهای خطای قسمت‌های مختلف مانند سنسور دریچه گاز، سنسور اکسیژن، استپر موتور، سنسور مپ، سنسور موتور و غیره و درنهایت رفع عیوب مربوط به سنسورها
  • برای مطالعه کامل سرفصلهای دوره آموزش تنظیم موتور خودرو وارد این لینک شوید

فرم پیش ثبت نام

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

دوره آموزش تنظیم موتور خودرو
مجموعه آموزشی ایمگ، برگزارکننده دوره آموزش تنظیم موتور خودرو

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که می‌خواهید در این دوره شرکت کنید باید توجه داشته باشید که اولین و مهم‌ترین قدم برای ورود به‌ این حوزه، یافتن تیمی متخصص و باتجربه است که بتواند با بهترین امکانات و در بالاترین سطح ممکن، شما را به‌خوبی آموزش دهد تا بتوانید هر نوع مشکل و ایرادی را در خودروها شناسایی و رفع کنید.
مجموعه آموزشی ایمگ در دانشگاه صنعتی شریف، یکی ‌از برترین و تخصصی‌ترین مجموعه‌های آموزشی در کشور است که سال‌هاست توانسته افراد متخصص زیادی را با موفقیت در زمینه آموزش تنظیم موتور خودرو آموزش داده و روانه بازار کار نماید. این مجموعه در دانشگاه صنعتی شریف تهران قرار دارد و همیشه به‌روزترین و پیشرفته‌ترین آموزش‌ها را در اختیار کارآموزان خود قرار می‌دهد و در این راستا از اساتید مطرح دانشگاهی و صنعت خودرو کشور نیز بهره می‌برد.
همان‌طور که پیشتر نیز ذکر شد انتخاب محل آموزش مناسب و باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع هم در میزان درآمد شما و هم در آینده کاریتان بسیار تأثیرگذار خواهد بود. تصور کنید که افراد رقیب شما در بهترین مرکز آموزشی، آموزش دیده‌اند، درحالی‌که شما در چنین مرکزی، شرکت نکرده‌اید. در این صورت، نتیجه به‌هیچ‌عنوان به‌ نفع شما نخواهد بود. لازم‌به‌ذکر است که در پایان دوره آموزش تنظیم موتور خودرو، گواهی موفقیت دوزبانه نیز به ‌شما اعطا خواهد شد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up