طول دوره : 5 روز | 50 ساعت
هزینه دوره : 15.000.000 تومان
به همراه نهار و پذیرایی
معرفی دوره آموزش لیسه گیری خودرو:
وجود تورم و افزایش مستمر قیمت خودروها و بخصوص خودروهای خارجی از یکسو و با تاثیر جدی وضعیت و شرایط رنگ بدنه خودرو در قیمت گذاری، فرآیند خرید و فروش و همچنین زیبایی خودرو از سویی دیگر باعث شده است که امروزه مراقبت و ترمیم رنگ خودرو به موضوعی خاص تبدیل شود به نحوی که این خدمت هم رضایت مشتری بابت را به همراه داشته و هم درآمدزایی مناسبی برای شاغلین این حوزه در پی خواهد داشت. به طور معمول رنگ بدنه خودرو به دلایل زیر دچار آسیب می شوند:
- تصادف
- برخورد اشیاء تیز مانند ناخن به رنگ بدنه خودرو
- ایجاد خط و خش روی رنگ بدنه خودرو
- پاشیدن اسید روی رنگ بدنه خودرو
- باقیماندن طولانی مدت فضله پرندگان و شیره درختان روی رنگ بدنه خودرو
- آفتاب سوختگی رنگ بدنه خودرو
- تغییر رنگ تدریجی به دلیل اشعه های مضر نور خورشید
- پوست پیازی شدن رنگ بدنه خودرو
- پوست پرتقالی شدن رنگ بدنه خودرو
بدین منظور باید نسبت به مراقبت، نگهداری، ترمیم و بهسازی رنگ بدنه خودرو اقدام کرد. برای برطرف کردن بخشی از عیوب رنگ بدنه خودرو، علمیات ترمیم و بهسازی رنگ بدنه خودرو از طریق پولیش و سرامیک انجام میشود ولی قبل از انجام عملیات پولیش و سرامیک باید بخشهایی از رنگ بدنه خودرو که دچار رنگ پریدگی، خط و خش عمیق و غیره است را از طریق عملیات ترمیم رنگ بدنه خودرو که اصطلاحا لیسه گیری خودرو نیز گفته میشود برطرف کرد.
بدین منظور در گام نخست باید کد رنگ بدنه خودروی موردنظر را استخراج کرد و یا اینکه از طریق بخشی از بدنه خودرو که قابلیت جدا شدن از بدنه خودرو را دارا است (همانند درب باک) و دارای رنگ فابریک نیز باشد، رنگ فابریک بدنه خودرو را ترکیب کرده و تولید نمود و سپس به عملیات ترمیم رنگ بدنه یا لیسه گیری خودرو به صورت دستی یا به کمک هوای فشرده (ایربراش (Airbrush)) پرداخت. انجام امور مربوط به تکنولوژی ترکیب یا ترمیم رنگ یا لیسه گیری خودرو موضوعی، علمی، هنری و مهارتی است به نحوی که بدون کسب دانش و مهارت در این حوزه، قطعا آسیبهای غیرقابل جبرانی به رنگ بدنه خودرو وارد میشود، لذا طی کردن موفقیت آمیز کارگاه آموزشی لیسه گیری خودرو به تمامی افرادی که تمایل به فعالیت در این حوزه دارند توصیه میشود.
سرفصلهای دوره آموزشی لیسه گیری خودرو
تعریف رنگ و پوشش بدنه خودرو
انواع رنگ (بر اساس کاربرد-پایه حلالی-خشک شدن)
گروهبندی ترموست و ترموپلاست
مفاهیم رنگ، آستر، کلیر، تینر، هاردنر و غیره در رنگ بدنه خودرو
اجزای رنگ
آشنایی با رزین و انواع آن
آشنایی باپیگمنت و انواع آن
مزایا و نقاط ضعف برخی از پیگمنتهای کاربردی در صنعت رنگ خودرو (معدنی_آلی_خمیر آلومینیوم_صدف ها)
آشنایی با حلال وانواع آنها
مزایا و نقاط ضعف برخی از حلالها کاربردی در صنعت رنگ خودرو
آشنایی با افزودنی و انواع آن
مزایا و نقاط ضعف برخی از افزودنیهای کاربردی در رنگ خودرو
مکانیسم عملکرد برخی از افزودنیها
آشنایی با فیلرها و انواع آن
مزایا و نقاط ضعف برخی از فیلرهای کاربردی در صنعت رنگ خودرو
مراحل ساخت و تولید رنگ از ابتدا تا بسته بندی (آشنایی با پرمیل و میکسر و …)
مهم ترین نکات تولید رنگ و مباحث اصلی در تولید باکیفیت رنگ
نکات ایمنی در تولید وکاربرد رنگ
کنترل کیفیت رنگ و پوشش (بررسی مفاهیم برخی از تست های کنترل کیفیت رنگ)
بررسی عیوب رنگ، ریشهیابی و ارائه پیشنهاد برای برطرف کردن عیوب
ترکیب تینت و ترمیم رنگ
مفاهیم شماره رنگ و دسته بندی فامها
آشنایی با مباحث تعریف ساختار چشم و مکانیزم دیدن رنگها
روشهای شناسایی وضعیت سلامت سیستم فرمان هیدرولیکی
ترکیب نهایی رنگهای ساده و متالیک
تعریف مادر رنگ و انواع آنها
چگونگی انتخاب مادر رنگهای جوهری، انواع خمیر آلومینیم و انواع صدفها
کاربرد مادررنگها (پوششی_غیرپوششی،خمیرآلومینیم وصدفها) در ترکیب رنگ شمارهای
عملیات تئوری ترکیب یک رنگ ساده و یک رنگ متالیک
شناخت و بررسی برخی از مادر رنگها (پوششی،غیرپوششی و خمیرآلومینیم)
کشیدن برروی شیشه با فیلم کش و بررسی آنها
ترکیب عملی ساخت یک رنگ نقره ای متالیک سفید یا زرد تاکسی
تصحیح و تنظیم رنگ تینت شده با مادررنگ برای بالانس بهتر
آشنایی با اصول اولیه و اهداف ترمیم رنگ یا لیسه گیری خودرو
آشنایی با ابزار و محیط کارمناسب
نحوه برداشت و جداسازی رنگ هدف از بدنه خودرو
اجرای سمباده کاری برای آماده سازی سطوح بخشهای آسیبدیده رنگ بدنه خودرو
آماده سازی رنگ ترکیب شده برای پوشش بخشهای آسیب دیده رنگ بدنه خودرو
نحوه اجرای بتونه بر روی بخشهای آسیب دیده رنگ بدنه خودرو
نحوه عملی اجرای ترمیم یا لیسه گیری خودرو به صورت سنتی بر روی بخشهای آسیب دیده بدنه خودرو
نحوه عملی اجرای ترمیم یا لیسه گیری خودرو به کمک ایربراش(Airbrush)
نحوه هم سطحسازی ضخامت رنگ ترمیم شده (لیسهکاری) با ضخامت رنگ فابریک بدنه خودرو
پولیشکاری و پاکسازی سطح و لبههای ترمیم شده(لیسهکاری شده)
پرسش و پاسخ
سوالات متداول
آیا در دوره آموزش لیسه گیری خودرو کار عملی هم انجام میشود؟
در تمامی کارگاههای آموزشی،کار عملی و تئوری با محوریت کار و کارآموزی وجود دارد
آیا مدرک دوره آموزش لیسه گیری خودرو برای جواز کسب مناسب است؟
مدرک ارائه شده، گواهی موفقیت دو زبانه از دانشگاه صنعتی شریف هست و میتوانید با این مدرک جواز کسب و کار را تهیه بفرمایید
پیش نیاز دوره لیسه گیری خودرو چیست؟
هیچ پیش نیازی ندارد
دوره لیسه گیری خودرو مناسب چه کسانی است؟
کارگاه آموزشی لیسه گیری خودرو به تمامی افرادی که تمایل به فعالیت در حوزههای صفرشویی، پولیش، ترمیم، بهسازی و نانوسرامیک رنگ بدنه خودرو(دوره آموزشی دیتیلینگ) و تجهیزات بیرونی و داخلی و کارشناسی رنگ، بدنه و فنی خودرو (دوره تشخیص رنگ) دارند توصیه میشود.
فرم ثبت نام
"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد
درآمدزایی و بازارکار
درآمدزایی و بازارکار
زیبایی ظاهری خودرو، افزایش طول عمر بدنه خودرو، پیشگیری از پوسیدگی بدنه خودرو و تاثیر شرایط رنگ بدنه خودرو در قیمتگذاری خودرو باعث شده است که نگهداری، مراقبت و ترمیم رنگ بدنه خودرو از اهمیت خاصی برخوردار باشد و مالکان خودرو هزینههای قابل توجهی را بابت آن پرداخت کنند. از طرفی حوزه ترکیب و ترمیم رنگ که با عنوان لیسهگیری یا لیسهکاری در بازار از آن یاد میشود در صورتی میتواند به حوزهای درآمدزا و پررونق تبدیل شود که بخشهای علمی، مهارتی و هنری آن با یکدیگر عجین شده و باعث رضایت کامل مشتری شود که این امر مستلزم بهرهمندی از سرفصل این دوره و انجام مستمر نکات آن است تا مهارت کامل ترکیب و ترمیم رنگ کسب شود. در اینصورت حوزه ترکیب و ترمیم رنگ بدنه خودرو میتواند به راحتی درآمد 5 برابر حداقل حقوق مصوب وزارت کار و اداره تامین اجتماعی را ایجاد نماید و همچنین زمینه کارآفرینی برای افراد دیگر نیز مهیا کند.