نحوه عملکرد سیستم هیبرید خودروهای تویوتا
در سیستم هیبرید خودروهای تویوتا همه اجزا بصورت ویژه برای این سیستم طراحی شده اند.
بازده حرارتی موتور بنزینی با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر افزایش یافته است.
موتور الکتریکی فضای کمی اشغال کرده و دارای بازده بالایی است و شتاب بسیار نرمی را ایجاد می کند.
ژنراتور دوران موتور را به الکتریسیته تبدیل می کند که به موتور الکتریکی و باتریها ارسال می شود.
همچنین به عنوان استارتر موتور استفاده می شود که استارت نرمی را ایجاد میکند.
سیستم تقسیم توان تویوتا یک تکنولوژی خاص است.
این سیستم انرژی خروجی از موتور بنزینی را با توجه به شرایط مختلف رانندگی بین تولید الکتریسیته و سیستم محرکه تقسیم می کند.
سیستم کنترل توان تویوتا به عنوان هسته سیستم هیبرید، مشخص کننده سهم هر قسمت از توان تولیدی است.
باتری ها الکتریسیته تولید شده را ذخیره کرده و موتور الکتریکی را تغذیه می کنند و نیازی به شارژر خارجی و یا تعویض باتری ها نیست.
این باتری ها دوام بالایی در مقابل حرارت دارند.
یونیت های سیستم هیبرید تویوتا دارای اعتماد پذیری بالایی هستند که ثمره سال ها کار طراحی و پیشرفت مستمر می باشد.
زمانیکه که خودروی تویوتا ساکن است هیچگونه تلفات انرژی وجود ندارد.
زمانیکه خودرو شروع به حرکت می کند موتور الکتریکی به آرامی و بیصدا خودرو را به حرکت در میآورد.
در سرعتهای پایین به منظور رسیدن به مصرف سوخت پایین از موتور الکتریکی استفاده میشود.
در زمان شتابگیری موتور الکتریکی با موتور بنزینی در سرعتی که دارای بازده بالاتری باشد ترکیب میشود تا خودور با توان مناسب و مصرف سوخت پایین به حرکت درآید. موتور بنزینی همزمان هم خودرو را به حرکت در می آورد و هم باتریها را شارژ می کند.
در هنگام ترمزگیری از چرخش تایرها الکتریسیته تولید می شود تا بعدا استفاده شود.
بازده حرارتی موتور بنزینی با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر افزایش یافته است.
موتور الکتریکی فضای کمی اشغال کرده و دارای بازده بالایی است و شتاب بسیار نرمی را ایجاد می کند.
ژنراتور دوران موتور را به الکتریسیته تبدیل می کند که به موتور الکتریکی و باتریها ارسال می شود.
همچنین به عنوان استارتر موتور استفاده می شود که استارت نرمی را ایجاد میکند.
سیستم تقسیم توان تویوتا یک تکنولوژی خاص است.
این سیستم انرژی خروجی از موتور بنزینی را با توجه به شرایط مختلف رانندگی بین تولید الکتریسیته و سیستم محرکه تقسیم می کند.
سیستم کنترل توان تویوتا به عنوان هسته سیستم هیبرید، مشخص کننده سهم هر قسمت از توان تولیدی است.
باتری ها الکتریسیته تولید شده را ذخیره کرده و موتور الکتریکی را تغذیه می کنند و نیازی به شارژر خارجی و یا تعویض باتری ها نیست.
این باتری ها دوام بالایی در مقابل حرارت دارند.
یونیت های سیستم هیبرید تویوتا دارای اعتماد پذیری بالایی هستند که ثمره سال ها کار طراحی و پیشرفت مستمر می باشد.
زمانیکه که خودروی تویوتا ساکن است هیچگونه تلفات انرژی وجود ندارد.
زمانیکه خودرو شروع به حرکت می کند موتور الکتریکی به آرامی و بیصدا خودرو را به حرکت در میآورد.
در سرعتهای پایین به منظور رسیدن به مصرف سوخت پایین از موتور الکتریکی استفاده میشود.
در زمان شتابگیری موتور الکتریکی با موتور بنزینی در سرعتی که دارای بازده بالاتری باشد ترکیب میشود تا خودور با توان مناسب و مصرف سوخت پایین به حرکت درآید. موتور بنزینی همزمان هم خودرو را به حرکت در می آورد و هم باتریها را شارژ می کند.
در هنگام ترمزگیری از چرخش تایرها الکتریسیته تولید می شود تا بعدا استفاده شود.
گروه فنی مهندسی اِیمِگ