اویل پمپ گیربکس CVT خودروهای MVM و چری

اویل پمپ های گیربکس های CVT مدل های QR019CHA و QR019CHB نصب شده بر روی خودروهای تولیدی گروه MVM دو مدل دارد که تفاوت ظاهری آنها در رنگ پیچ های اویل پمپ می باشد،  که یک مدل دارای پیچ های طلایی رنگ و مدل دیگر دارای پیچ های نقره ای به همراه دو عدد پیچ مشکی رنگ می باشد.
تفاوت دیگری که این دو مدل اویل پمپ دارند در نقطه نشانه تایمینگ (نقطه نشانه تایمینگ جهت مونتاژ صحیح روتورهای داخلی و خارجی اویل پمپ بر روی روتورها زده می شود )است که در مدل پیچ های طلایی رنگ از یک عدد نقطه نشانه تایمینگ بر روی روتور داخلی و خارجی استفاده کرده است ولی در مدل پیچ های نقره ای رنگ از دو عدد نقطه نشانه تایمینگ بر روی روتور داخلی و خارجی استفاده نموده است.

اویل پمپ گیربکس اتوماتیک جهت تامین فشار هیدرولیک سیستم هیدرولیکی گیربکس طراحی شده است که تقریبا مشابه اویل پمپ موتور خودرو می باشد با این تفاوت که نیروی محرکه خود را از تورک کنورتور گیربکس تامین می کند.
تفاوت دیگری که این دو مدل اویل پمپ دارند در قطر چرخ دنده های روتور اویل پمپ است که در مدل پیچ های طلایی رنگ قطر روتور بزرگتر از مدل پیچ های نقره ای رنگ است.
یکی از ایرادات شایع در این مدل اویل پمپ گیربکس های CVT خودروهای تولیدی گروه MVM نفوذ براده های فلز به داخل اویل پمپ گیربکس می باشد که باعث خط انداختن کف و کناره پوسته اویل پمپ گردیده و در نتیجه باعث فرار روغن و کاهش فشار اویل پمپ می شود که در این زمان توان کششی خودرو کاهش یافته و حتی باعث لرزش خودرو و خاموش شدن خودرو هم می تواند بشود.
نکته : در زمان مونتاژ اویل پمپ باید توجه داشته باشیم حتما پکینگ های روی اویل پمپ در زمان سرویس گیربکس تعویض گردند و بعلت نداشتن پین بر روی پوسته های اویل پمپ در زمان مونتاژ باید هم محور با هم مونتاژ گردند.

مجموعه فنی مهندسی ایمگ

این مطلب را حتما بخوانید  اولین موتور توربو شارژ با نسبت تراکم متغیر
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست