بازرسی خطوط و درزهای بدنه خودرو

امروزه کارشناسی خودرو که شامل مواردی مانند رنگ، بدنه و قسمتهای فنی خودرو است از اهمیت بسزایی در جامعه  برخودار است. یکی از موارد مهم که در کارشناسی خودرو باید مد نظر قرار گیرد بازرسی خطوط و درزهای بدنه خودرو می باشد.
این بازرسی در قسمتهای مختلف خودرو مانند گلگیرها، دربها، درب موتور و صندوق باید صورت پذیرد. درزها و خطوط بدنه باید منظم و عاری از هر گونه انحراف اساسی باشند. در بعضی مواقع تصادفهای خودرو باعث به هم خوردن نظم خطوط و درزهای بدنه می شود. در این مقاله به بررسی وضعیتهای مختلف درزهای بین درب و گلگیر می پردازیم.

مورد اول دربازرسی خطوط و درزهای بدنه خودرو:

در این حالت فاصله درب خودرو و گلگیر در قسمت بالا کمتر از پایین است. که احتمالا شاسی دچار شکستگی و انحراف به سمت بالا شده است. وهمچنین  عمومیت بیشتری دارد  بسیار در خودروهای آفرود  دیده می شود.
کارشناسی بدنه خودرو

مورد دوم:

در این حالت فاصله درب خودرو و گلگیر در قسمت بالا بیشتر از پایین است. که احتمالا شاسی دچار شکستگی و انحراف به سمت پایین شده است.
بازرسی درب و گلگیر خودرو

مورد سوم:

در این حالت درب خودرو و گلگیر در یک راستا مونتاژ نشده اند. در این صورت عیب می تواند از یک اشتباه مونتاژی و یا از ایرادات شاسی برخودار باشد.
بازرسی درزهای بدنه خودور
یکی دیگر از مواردی که باید کارشناسان خودرو به آن توجه کنند این است که فاصله درب خودرو و گلگیر در جلو و عقب خودرو با یکدیگر برابر باشند.
بازرسی خطوط و درزها حتی می تواند بیانگر تعویض شدن قطعات بدنه نیز باشد. برای مثال گلگیر تعویضی ممکن است به خوبی گلگیر اصلی خودرو ،درز بین خودرو  و درب موتور را پوشش ندهد. گاهی اوقات نیز مشاهده می شود که فاصله بین درب موتور و گلگیر از بالا به پایین یکسان نیست که می تواند نشانگر عدم نصب مناسب گلگیر باشد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up