آموزش دیتیلینگ خودرو

 حرفه‌ای جدید و پردرآمد

برای بسیاری ‌از افرادی که به ظاهر خودرو اهمیت می‌دهند، مهمترین نکته، حس تمیزی و تازگی خودرو در هنگام رانندگی است. همان احساسی که در زمان خرید خودروی جدید وجود دارد و هر فردی را مجذوب خود می‌کند. با آموزش دیتیلینگ خودرو شما نیز می‌توانید به‌عنوان فردی حرفه‌ای و متخصص، وارد این حوزه شده و درآمد کسب کنید.

آموزش دیتیلینگ خودرو

آموزش پولیش و سرامیک خودرو در دانشگاه صنعتی شریف

مانند هر حرفه دیگری، برای ورود به این حوزه نیز باید بتوانید آموزش‌های لازم و تخصصی را به کمک مراجع معتبر سپری کنید تا تبدیل به یک شخص حرفه‌ای شوید. مجموعه آموزشی ایمگ در دانشگاه صنعتی شریف با برخورداری از استادانی متخصص و باتجربه، جزو اولین تیم‌های آموزشی در ایران است که اقدام به آموزش دیتیلینگ خودرو نموده است.
این مجموعه در حال حاضر نیز اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه می‌نماید که شما عزیزان می‌توانید نسبت به ثبت‌نام و شروع آموزش‌ها اقدام کنید.

فرم پیش ثبت نام

"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد

دیتیلینگ خودرو چیست؟

دیتیلینگ از واژه دیتیل (Detail) به معنای جزئیات گرفته شده است. این کلمه بیانگر این است که در این حرفه باید به تمامی جزئیات داخلی و خارجی خودرو توجه کرد و برای همه آن‌ها عملکرد بخصوصی را در جهت تمیز و نو کردن خودرو و رفع اشکالات آن انجام داد. هرچند بسیاری ‌از افراد این کار را با کارواش اشتباه می‌گیرند اما باید گفت که این حرفه چیزی فراتر از کارواش معمولی است.
دیتیلینگ خودرو یا Car Detailing که به‌ آنAuto Detailing نیز گفته می‌شود، درواقع شامل تمام کارهایی است که باید برای نوسازی ظاهر خودرو انجام شود. این موضوع شامل صافکاری، نقاشی، رنگ‌کاری و تعمیرات فنی و مکانیکی نمی‌شود.
در آموزش دیتیلینگ خودرو شما یاد خواهید گرفت که چگونه به‌طور تخصصی به امور مربوط به ریکاوری یا بهبود شرایط رنگ بدنه خودرو بپردازید. در این راستا باید بتوانید با تمامی ابزارهای تخصصی نیز کار کنید و نتیجه‌ای دلخواه و راضی‌کننده را رقم بزنید. لازم‌به‌ذکر است که امروزه اصطلاح دیتیلینگ بیشتر برای جنبه خدمات زیبایی خودرو مانند پولیش ‌کاری و پوشش‌های نانوسرامیک به‌کار می‌رود.

دوره آموزش مکانیکی در دانشگاه صنعتی شریف

انواع دیتیلینگ خودرو

هرچند دیتیلینگ خودرو جزئیات بسیار زیادی را شامل می‌شود اما می‌توان گفت که در حالت کلی شامل دو دسته اصلی «دیتیلینگ داخلی خودرو» و «دیتیلینگ خارجی خودرو» است. این دو در کنار هم همه کارهایی را که باید در دیتیلینگ انجام داد، شامل می‌شوند.

دیتیلینگ داخلی خودرو (Interior Detailing) چیست؟

آموزش دیتیلینگ خودرو

در آموزش دیتیلینگ خودرو به شما آموزش داده می‌شود که باید به تمامی جوانب اتومبیل‌ها توجه کنید. همان‌گونه که از نام این قسمت مشخص است، دیتیلینگ داخلی مربوط به‌ کارهایی می‌شود که باید برای نوسازی و ترمیم بخش داخلی ماشین انجام داد.
همان‌طور که می‌دانید به‌مرور زمان و با استفاده‌های مکرر از اتومبیل، کابین داخلی آن شروع به جذب آلودگی‌های می‌کند که بر روی اجزای کابین نفوذ کرده و دیگر با شستشوهای عادی پاک نخواهند شد. این کثیفی‌ها هم از لحاظ بهداشتی مشکلات زیادی را ایجاد می‌کنند و هم جلوه ظاهری خودرو را بسیار نامناسب نشان می‌دهند.
این موضوع حتی در قیمت خودرو نیز تأثیرگذار است. با نگاهی به داخل خودروها متوجه می‌شوید که آلودگی‌ها، بر روی موکت‌ها، سطوح چرمی و اجسام پلاستیکی به چشم می‌خوردند. برای برطرف کردن آن‌ها باید با استفاده ‌از دستگاه‌های مخصوصی اقدام به دیتیلینگ داخلی خودرو کرد.

دیتیلینگ خارجی خودرو (Exterior Detailing) چیست؟

بخش بعدی در آموزش دیتیلینگ خودرو، بدنه و قسمت خارجی اتومبیل‌هاست. قسمت خارجی خودرو نیز ممکن است دچار آلودگی‌هایی شود که با کارواش عادی از بین نمی‌روند. همچنین یکی‌ از مشکلاتی که در کارواش‌ها وجود دارد، عدم توجه به اسیدی بودن شوینده‌هاست. موضوعی که به‌مرور باعث از بین رفتن و آسیب به رنگ بدنه خودروها خواهد شد.
از طرفی در کارواش‌ها به‌هیچ عنوان به نقاط غیرقابل دسترس خودرو اهمیت داده نمی‌شود. این در حالی ست که در آموزش دیتیلینگ خودرو متوجه می‌شوید که یکی ‌از مهمترین فعالیت‌های این کار، توجه کامل به تمامی جزئیات است. چراکه هدف ما بازگرداندن حس تازگی دوباره به خودروهاست.
بزرگترین مشکل بدنه خودروها، خراش‌ها و خش‌هایی هستند که در اثر تصادف، برخورد شاخه درختان و یا سنگ‌ریزه‌ها به‌وجود می‌آیند و باعث از بین رفتن رنگ خودرو می‌شوند. این موضوع نیز در فرآیند دیتیلینگ خودرو مورد توجه قرار گرفته و با ابزارهای لازم، خش‌های جزئی روی بدنه از بین می‌روند و جلوه از دست رفته خودرو دوباره به آن بازمی‌گردد.

آموزش کار با ابزارهای مناسب در دیتیلینگ خودرو

ابزارهای مورد نیاز در آموزش دیتیلینگ خودرو

دیتیلینگ یک پروسه چند مرحله‌ای است که هر مرحله و هر بخش از خودرو، ابزارهای مخصوص به خود را دارند که اختصاصاً برای آن قسمت و برای آن کار طراحی شده‌اند. به‌عنوان مثال صندلی‌های پارچه‌ای و موکت کف صندوق عقب خودرو با دستگاه وکیوم تمیز می‌شوند. این دستگاه دارای قابلیت پاشش مواد شوینده و مکش آن به‌صورت هم‌زمان است و تمامی آلودگی‌ها و کثیفی‌ها را پاک می‌کند.
سطوح پلاستیکی و چرمی با دستگاه پاکسازی می شود. درنهایت نیز نمدی سقف و رودری به ‌کمک فشار بالای هوا تمیز می‌شوند. پس از انجام این کارها، نوبت به استفاده ‌از پوشش‌های محافظ می‌رسد تا ماندگاری و تازگی تمامی اجزا تا مدت‌زمان زیادی حفظ شود.
برای قسمت خارجی خودرو نیز از ابزارهایی مانند پولیش، دستمال مایکروفایبر، کاور و بادی فنس، برس‌ها و فرچه‌های مخصوص و ابزارهای قلم گیری و لیسه گیری استفاده می‌شود. نحوه کار با تمامی این ابزارها در دوره آموزش دیتیلینگ خودرو به شما آموزش داده خواهد شد.

در دوره آموزش دیتیلینگ خودرو چه مباحثی را یاد خواهید گرفت؟

شما در دوره آموزش دیتیلینگ خودرو اصول اساسی نحوه پاک‌سازی خودرو، مواد مختلف مورد استفاده در دیتیلینگ بخش‌های مختلف خودرو، کار با دستگاه پولیش، نحوه پولیش‌کاری استاندارد و نحوه کار با پوشش‌های نانوسرامیک و واکس‌های مختلف را آموزش خواهید دید.
همچنین کار با تجهیزات و دستگاه‌هایی مانند دستگاه‌های کارواش، تجهیزات مخصوص صفرشویی، دستگاه‌های پولیش اوربیتال و روتاری، پولیش شیشه چراغ و غیره جزو آموزش‌های این دوره محسوب می‌شود.
آشنایی با انواع رنگ بدنه، انواع مواد پولیش، آشنایی با انواع پوشش محافظ، انواع گان، نحوه پولیش چراغ خودرو، صفرشویی موتور ماشین و به‌طورکلی هر نوع آموزشی که برای متخصص شدن در این مهارت نیاز دارید را در دوره آموزش دیتیلینگ خودرو، فراخواهید گرفت.
لازم‌به‌ذکر است که در پایان گواهی موفقیت خود را از دانشگاه صنعتی شریف دریافت خواهید کرد. تیم پشتیبانی مجموعه ما پس‌ از پایان آموزش‌ها نیز، در این مسیر همراه شما هستند. ما در کنار شما تا رسیدن به موفقیت خواهیم بود.

3 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

17 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
keyboard_arrow_up