طول دوره : 3 روز | 30 ساعت
هزینه دوره : 6.000.000 تومان
به همراه نهار و پذیرایی
معرفی دوره تعمیر گیربکس CVT :
به دلیل پیچیدگی در مکانیزم، نحوه عملکرد، تعویض دنده، ساختمان و … گیربکسهای اتوماتیک چرخ دنده خورشیدی که با عنوان AT شناخته میشوند، امروزه استقبال بسیار بیشتر نسبت به گیربکسهای اتوماتیک متغیر پیوسته یا CVT در دنیا ایجاد شده است. این گیربکسها دارای ساختمان سادهتری نسبت به گیربکسهای اتوماتیک AT هستند و به طور کلی از یک مجموعه خورشیدی، یک یا دو کلاچ، دو پولی و یک تسمه فولادی به انضمام بلوک هیدرولیک تشکیل شده است.
دانش فنی نحوه عملکرد، سرویس و نگهداری، عیب یابی، تعمیرات و رفع عیب گیربکس CVT دارای حساسیتهای منحصر به خود میباشد که عملا بدون دستیابی به آن، امکان انجام امور سرویس و نگهداری، عیب یابی، تعمیرات و رفع عیب سیستماتیک آن امکان پذیر نمی باشد و در صورت انجام امور مذکور بدون تکیه به دانش فنی، بعضا باعث بروز آسیبهای جدی میگردد. لذا آموزش نیروی انسانی متخصص با توجه به گسترش فزاینده تعداد گیربکسهای CVT در جامعه به منظور خدمات دهی به خودروهای مجهز به این نوع گیربکس میباشد، بسیار حائز اهمیت بوده و دارای جذابیت درآمدزایی مطلوب نیز میباشد.
امروزه خودورسازهای مختلفی از جمله تویوتا، آئودی، ولو، هوندا، نیسان، میتسوبیشی، هیوندای، چری یا ام وی ام، جیلی و غیره از این نوع گیربکس اتوماتیک استفاده میکنند. مجموعه ایمگ با تعریف این کارگاه آموزشی تعمیر گیربکس CVT، تلاش میکند تا با بهرهمندی از اساتید مجرب و تامین تجهیزات مرتبط، کارگاه آموزشی با کیفیت مطلوب برای آموزش علمی و کاربردی این گیربکس اتوماتیک فراهم سازد تا کارآموزان محترم بتوانند با شرکت در این کارگاه آموزشی به مهارت سرویس، باز کردن، بستن، عیبیابی و رفع عیب گیربکس اتوماتیک CVT به عنوان یکی از مشاغل حوزه خودرو بپردازند.
سرفصلهای دوره آموزشی تعمیر گیربکس CVT
1-مبانی گیربکسCVT
آشنایی بااصول کارکرد
آشنایی با قطعات تشکیل دهنده
مقایسه گیربکسA/T باCVT
2- تورکانورتور
آشنایی باکارکرد تورکانورتور
آشنایی با قطعات تشکیل دهنده تورکانورتور
آشنایی با عمل (lock-up) در تورکانورتور
بررسی عیوب تورکانورتور
عیب یابی عملی با دستگاه دیاگ
3- گیربکسCVT نیسان مورانو
مقدمهای از گیربکس مورانو
آشنایی باقطعات تشکیل دهنده گیربکس مورانو
اصول باز و بست گیربکس مورانور
اصول باز و بست ساعتی گیربکس مورانو
معرفی روغن استاندارد گیربکس مورانو
عیب یابی گیربکس مورانور
تورک استاندارد پیچهای گیربکس
4- گیربکسCVT ام وی ام
مقدمهای از گیربکسMVM
آشنایی با قطعات تشکیل دهنده گیربکسMVM
اصول باز و بست گیربکسMVM
اصول باز و بست ساعتی گیربکسMVM
معرفی روغن استاندارد گیربکسMVM
عیب یابی گیربکسMVM
تورک استاندارد پیچهای گیربکس
5-گیربکس CVT جیلی
مقدمهای از گیربکس جیلی
اصول باز و بست گیربکس جیلی
اصول باز و بست ساعتی گیربکس جیلی
معرفی روغن استاندارد گیربکس جیلی
عیب یابی گیربکس جیلی
تورک استاندارد پیچهای گیربکس
6- دیاگ
مقدمهای از عملکرد و اهمیت دیاگ در عیب یابی
آشنایی با پارامترهای مهم در دستگاه دیاگ
تحلیل و بررسی کلیه کدهای خطای گیربکسCVT
سوالات متداول
آیا در دوره گیربکس CVT کار عملی هم انجام میشود ؟
در دوره تعمیر گیربکس CVT، عیبیابی گیربکس بصورت کامل که برای تمام گیربکسها اتوماتیک قابل استفاده می باشد بصورت تئوری و عملی گفته میشود.
آیا عیبیابی گیربکس هم گفته میشود ؟
در این دوره عیب یابی گیربکس بصورت کامل که برای تمام گیربکس ها اتوماتیک قابل استفاده می باشد بصورت تئوری و عملی گفته می شود و لینک فیلم های آموزشی عیب یابی استاد در دسترس کارآموزان قرار می گیرد.
پیش نیاز دوره گیربکس CVT چیست؟
این دوره نیاز به آشنایی با عملکرد جعبه دندههای معمولی است و توصیه میگردد چنانچه بر موضوعات مقدماتی مرتبط با خودرو مسلط نیستید، کارگاه آموزشی مبانی مکانیک خودرو طی گردد.
آیا بعد از گذراندن دوره تعمیر گیربکس CVT یک تعمیرکار متخصص میشوم؟
اصول کلی و باز و بست و تعمیر گیربکس CVT در این کارگاه آموزشی مورد بحث و بررسی قرار میگیرد و توصیه میگردد که پس از طی کردن این کارگاه آموزشی در مراکز تعمیراتی گیربکس اتومات که مورد اعتماد میباشند مدتی به عنوان کارآموز حضور داشته باشید تا اعتماد به نفس باز و بست و انجام امور تعمیراتی را کسب نمایید.
برتری دورههای آموزشی ایمگ
ارائه گواهی موفقیت بعد از اتمام دوره از دانشگاه صنعتی شریف
برگزاری کارگاه در فضای بخش مکانیک خودرو دانشگاه صنعتی شریف
مجهز بودن به گیربکس های اتوماتیک فوق الذکر
انجام کار عملی بر روی خودرو
دارای بودن فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی مناسب
بهرهمندی از اساتید مجرب دانشگاهی و مراکز آموزشی خودروسازها
فرم ثبت نام
"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد
درآمد زایی و بازار کار
درآمدزایی و بازارکار:
با توجه به اینکه امروزه برخی خودروهای داخلی و عمده خودروهای خارجی، مجهز به گیربکس اتوماتیک میباشند و از طرفی استقبال از گیربکسهای اتوماتیک CVT رو به افزایش است از اینرو نیاز به تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیر گیربکس CVT بسیار حائز اهمیت میباشد.
از طرفی خرابی تسمه و پولی این گیربکسها، بخصوص در گیربکس خودروهای ساخت شرکتهای کشور چین دارای کیفیت مناسب نیستند و به کرات دچار مشکل میشوند به نحوی که باعث شده است که این حوزه به موضوعی پررونق تبدیل شود از طرفی با توجه به مشکلات ناشی از کم ارزش شدن پول ملی که باعث شده است واردات خودورهای غیرچینی بسیار گران باشد و همچنین سیاستهای مرتبط با منع واردات خودروهای خارجی به استثنای خودروهای چینی، موجب شده است که خودروهای چینی در کشور فراگیر شود و این موضوع سبب میشود که با عنایت به حجم زیاد مونتاژ خودروهای چینی در کشور و پایین بودن کیفیت تولید گیربکسهای CVT، این حوزه به موضوعی پردرآمد تبدیل شود
از طرفی با توجه به اینکه قیمت یک گیربکس اتوماتیک حدود 8 % قیمت یک خودرو میباشد پس تعمیرات آن بسیار مقرون به صرفه میباشد به طوریکه دستمزد تعمیر گیربکس اتوماتیک تقریبا 7% قیمت گیربکس اتوماتیک است که باعث شده این میزان درآمدزایی در حوزه خدمات خودرو جذاب باشد.