دوره آموزشی موتور خودرو داخلی
(XU7 &TU3 & TU5 & EF7 & K4M)
(XU7 &TU3 & TU5 & EF7 & K4M)
طول دوره : 5 روز | 50 ساعت
هزینه دوره : 8.000.000 تومان
به همراه نهار و پذیرایی
دوره موتور خودرو (XU7 &TU3 & TU5 & EF7 & K4M) به عنوان مبنا و پایهای در آموزش تعمیرات موتور خودروهای داخلی قلمداد میگردد و پیش نیاز دورههای تخصصی دیگر همچون تعمیرات موتورهای هیوندای و کیا و تعمیرات موتورهای BMW محسوب میگردد.
لذا در دوره آموزش موتور خودرو اصول عملکرد، عیبیابی، باز کردن، بستن و رفع عیب موتور خودروهای داخلی مورد بررسی و بحث قرار میگیرد به نحوی که پس از طی کردن این کارگاه آموزشی، شرکت کنندهگان قادر به انجام امور مرتبط با تعمیرات موتورها مذکور می باشند. البته لازم به ذکر است که برای کسب اعتماد به نفس و مهارت کار بر روی خودرو نیاز است که شرکت کنندهگان در ابتدا در کنار افراد با تجربه به عیبیابی، باز کردن، بستن و رفع عیب موتور خودروهای داخلی بپردازند.موتور خودرو به عنوان واحد تولید قدرت یکی از بخشهای اصلی خودرو محسوب میشود که با توجه به الزامات سازمانهای نظارتی همچون سازمان استاندارد، محیط زیست و غیره به مرور دچار دگرگونیها و پیچیدگیهای زیادی در راستای کاهش مصرف سوخت، آلایندگی زیست محیطی و آلایندگی صوتی و همچنین افزایش توان تولیدی شده است به نحوی که عمکلرد مطلوب، مستلزم رعایت روشهای علمی و فنی در فرآیند تعمیرات میباشد.
امروزه بهرهمندی از دانش، نگرش و مهارت مرتبط با نحوه عملکرد، جانمایی قطعات، نحوه عیبیابی، نحوه باز کردن، نحوه رفع عیب و نحوه بستن موتور خودرو به حوزهای بسیار تخصصی و پردرآمد تبدیل شده است.از سویی با توجه به پیشرفت مرزهای دانش و تکنولوژی و ارتقای دقت ساخت موتور خودرو، تعمیران آن از حالت سنتی تغییر وضعیت داده و به سطوح میانی و پیشرفته علمی مبدل شده است به نحوی که بدون گذراندن دورههای تخصصی مانند دوره موتور خودرو ایرانی، عملیات عیبیابی، باز کردن، بستن و رفع عیب آنها ممکن نخواهد بود.
مبانی عملکرد موتورهای احتراق داخلی
انواع موتورهای احتراق داخلی
معرفی انواع موتورهای XU7L3، XU7JP4L4 و XUM
معرفی مشخصات موتورهای XU7L3، XU7JP4L4 و XUM
بررسی تفاوتهای بین موتورهای XU7L3، XU7JP4L4 و XUM
باز کردن و بستن موتورهای XU7L3، XU7JP4L4 و XUM
عیبیابی موتورهای XU7L3، XU7JP4L4 و XUM
معرفی انواع موتورهای TU3/L3 و TU5/L4
بررسی تفاوتهای بین موتورهای TU3/L3 و TU5/L4
باز کردن و بستن موتورهای TU3/L3 و TU5/L4
عیبیابی موتورهای TU3/L3 و TU5/L4
معرفی انواع موتورهای EF7NA و EF7TC
معرفی مشخصات موتورهای EF7NA و EF7TC
بررسی تفاوتهای بین موتورهای EF7NA و EF7TC
باز کردن و بستن موتورهای EF7NA و EF7TC
عیبیابی موتورهای EF7NA و EF7TC
معرفی موتور K4M
معرفی مشخصات موتور K4M
باز کردن و بستن موتور K4M
عیبیابی موتور K4M
پرسش و پاسخ – رفع اشکال
آزمون و ارزیابی کارگاه آموزشی
تمامی موتورهای مذکور در بخش مکانیک خودرو دانشگاه صنعتی شریف وجود دارد و آموزش به صورت صددرصد عملی انجام میشود
در دوره موتور خودرو ایرانی، عیبیابی تمام موتورهای (XU7 &TU3 & TU5 & EF7 & K4M) بصورت کامل هم تئوری و عملی گفته میشود و لینک فیلمهای آموزشی عیبیابی استاد در دسترس کارآموزان قرار میگیرد.
دوره موتور خودرو ایرانی نیاز به آشنایی کامل با مبانی مکانیک خودرو (کارگاه آموزشی مبانی مکانیک خودرو) را دارد
اصول کلی و باز و بست موتور خودرو (XU7 &TU3 & TU5 & EF7 & K4M) کاملا مورد بحث و بررسی قرار میگیرد ولی یک تعمیرکار مجرب نیاز به تجربه دارد، اگر قبل از دوره هیچ تجربهای نداشته باشید نیاز است بعد از دوره مدتی را به صورت کارورزی نزد یک فرد متخصص کارآموزی نمایید تا به تجربه مناسب برسید.
ارائه گواهی موفقیت بعد از اتمام دوره از دانشگاه صنعتی شریف
برگزاری کارگاه در فضای بخش مکانیک خودرو دانشگاه صنعتی شریف
مجهز بودن به امکانات سخت افزاری فوق الذکر
انجام کار عملی بر روی خودرو
دارای بودن فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی مناسب
بهره مندی از اساتید مجرب دانشگاهی و مراکز آموزشی خودروسازها
"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد
رشد و توسعه بیش از پیش و رو به پیشرفت علوم و فنون مختلف از یکسو و سختگیری بیش از پیش سازمانهای نظارتی همچون سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست و غیره باعث شده است که موتور خودروهای امروزی دچار پیچیدگی قابل توجهی شوند. از طرفی تردد بیش از 15 میلیون انواع مختلف خودرو که بخش اعظمی از آن در اختیار خودروهای ساخت داخل میباشد نیز باعث شده است که تعمیرات موتور خودروهای داخلی عنوان یکی از جذاب ترین و پررونق ترین بخشهای خدماتی تبدیل شود.
موتورهای خانواده XU، خانواده TU، خانواده EF7 و K4M در بسیاری از خودروهای ساخت داخل شامل سمند، سورن، دنا، تارا، پارس، 405، 206، 207، اچ سی کراس، تندر 90 و غیره با تیراژ زیاد مورد استفاده قرار گرفته است از اینرو نیاز به نیروی انسانی متخصص برای عیبیابی و رفع عیب موتورخودرو داخلی به شدت احساس میشود به نحوی که در برخی موارد عیوبی در موتور خودرو ایجاد میشود که تعمیرکاران سنتی قادر به عیبیابی و رفع عیوب نبوده و بعضا خودرویی از مسیر چندین تعمیرکار مختلف عبور میکند تا توسط تعمیرکاری آموزش دیده و متخصص رفع عیب شود.
با توجه به دانشی بودن حوزه تعمیرات موتور خودروهای داخلی و عدم نیاز به تجهیزات گران قیمت و فضای تعمیراتی وسیع و همچنین عطف به نرخنامه اتحادیه تعمیرکاران مکانیکی و جلوبندی خودرو، دستیابی به درآمدی حدود 6 برابر حقوق حداقل مصوب وزارت کار دور از انتظار نمی باشد.