طول دوره : 4 روز | 40 ساعت
هزینه دوره : 6.500.000 تومان
به همراه نهار و پذیرایی
معرفی دوره آموزش انژکتور خودروهای داخلی:
با توجه به ضرورت رعایت الزامات و قوانین زیست محیطی از سوی سازمانهای استاندارد و محیط زیست، تمامی خودروسازان و سازندگان موتورسیکلت مکلف شدهاند که موتورهای احتراق داخلی خودروهای خود را به سامانه مدیریت موتور یا سیستم سوخترسانی انژکتوری مجهز کنند تا ضمن کاهش مصرف سوخت از افزایش آلودگی هوا به دلیل بروز احتراق ناقص در موتور خودروها و موتورسیکلتها پیشگیری شود. لذا امروزه بهرهمندی از نحوه عملکرد، جانمایی قطعات، نحوه عیبیابی و رفع عیب سیستم های سوخترسانی انژکتوری خودرو که اصطلاحا تنظیم موتور یا تونآپ نیز نامیده میشود به حوزهای بسیار تخصصی و پردرآمد تبدیل شده است. از سویی با توجه به پیشرفت مرزهای دانش و تکنولوژی، سیستم های مدیریت موتور یا (EMS)Engine Management System نیز از حالت سنتی تغییر وضعیت داده و به سطوح میانی و پیشرفته علمی مبدل شده است به نحوی که بدون طی کردن کارگاههای آموزشی تخصصی، عملیات عیبیابی و رفع عیب آنها ممکن نخواهد بود. لذا در کارگاه آموزش انژکتور خودروهای داخلی با تشریح فرآیند احتراق و الزامات کنترل آلایندگی سازمانهای نظارتی به تشریح و عملکرد بخشهای مختلف سیستم مدیریت موتور شامل ECU، سنسور و عملگرها پرداخته میشود و پس از آن ارتباطات الکتریکی بین اجزای سامانه EMS، تشریح میگردد تا کارآموزان بتوانند نحوه عیبیابی با و بدون دستگاه دیاگ سیستمهای سوخترسانی و جرقهزنی را فراگرفته و در عمل بکار گیرند. البته لازم به ذکر است که برای کسب اعتماد به نفس و مهارت کار بر روی خودرو در بازارکار واقعی، نیاز است که فراگیران محترم پس از طی کردن دوره آموزش انژکتور خودروهای داخلی، در کنار افراد با تجربه به عیبیابی و رفع عیب سیستمهای سوخترسانی و جرقهزنی در مدتی محدود بپردازند تا پس از آن بتوانند به طور مستقل در این حوزه فعالیت کنند.
سرفصلهای دوره آموزش انژکتور خودروهای داخلی
تشریح مبانی سوخت و احتراق
تشریح محصولات احتراق کامل و ناقص
تشریح عوامل مضر احتراق مانند خودسوزی، ضربه و ناک و غیره
تشریح نحوه اختلاط سوخت و هوا
تشریح ضریب لاندا و تاثیر آن بر مصرف سوخت، آلایندگی و توان موتور
تشریح عدد اکتان و تاثیر آن بر عملکرد موتور
معرفی انواع سیستمهای مدیریت موتور یا (EMS)Engine Management System
معرفی انواع EMS در خودروهای داخلی(مگنتیمارلی، ساژم، بوش، زیمنس و غیره)
تشریح کلیات EMS(ECU، سنسورها، عملگرها، تجهیزات جانبی، ارتباطات الکتریکی، ارتباطات مکانیکی، جانمایی)
معرفی انواع ECU
تشریح عملکرد ECU
نحوه عیبیابی ECU
معرفی انواع سنسورها(سنسور دور موتور، سنسور میلبادامک، سنسور سرعت خودرو، سنسور دریچه گاز، سنسور پدال گاز، سنسور دمای هوای ورودی، سنسور فشار مانیفولد، سنسور دمای مایع خنک کننده، سنسور ناک، سنسور اکسیژن، سوئیچ اینرسی)
تشریح عملکرد انواع سنسورها(سنسور دور موتور، سنسور میلبادامک، سنسور سرعت خودرو، سنسور دریچه گاز، سنسور پدال گاز، سنسور دمای هوای ورودی، سنسور فشار مانیفولد، سنسور دمای مایع خنک کننده، سنسور ناک، سنسور اکسیژن، سوئیچ اینرسی)
بیان مواردی در مورد سیستم ایموبلایزر
تشریح ارتباطات الکتریکی انواع سنسورها(سنسور دور موتور، سنسور میلبادامک، سنسور سرعت خودرو، سنسور دریچه گاز، سنسور پدال گاز، سنسور دمای هوای ورودی، سنسور فشار مانیفولد، سنسور دمای مایع خنک کننده، سنسور ناک، سنسور اکسیژن، سوئیچ اینرسی)
عیبیابی انواع سنسورها(سنسور دور موتور، سنسور میلبادامک، سنسور سرعت خودرو، سنسور دریچه گاز، سنسور پدال گاز، سنسور دمای هوای ورودی، سنسور فشار مانیفولد، سنسور دمای مایع خنک کننده، سنسور ناک، سنسور اکسیژن، سوئیچ اینرسی)
معرفی انواع عملگرها(رله دوبل، کویل جرقه، انژکتور، پمپ بنزین، استپر موتور، گرمکن هوزینگ دریچه گاز، شمع جرقه، شیر برقی کنیستر، شیر برقی EGR، پمپ هوای ثانویه، دریچه گاز برقی، رله کمپرسور کولر)
تشریح عمکلرد انواع عملگرها(رله دوبل، کویل جرقه، انژکتور، پمپ بنزین، استپر موتور، گرمکن هوزینگ دریچه گاز، شمع جرقه، شیر برقی کنیستر، شیر برقی EGR، پمپ هوای ثانویه، دریچه گاز برقی، رله کمپرسور کولر)
تشریح ارتباطات انواع عملگرها(رله دوبل، کویل جرقه، انژکتور، پمپ بنزین، استپر موتور، گرمکن هوزینگ دریچه گاز، شمع جرقه، شیر برقی کنیستر، شیر برقی EGR، پمپ هوای ثانویه، دریچه گاز برقی، رله کمپرسور کولر)
عیبیابی انواع عملگرها(رله دوبل، کویل جرقه، انژکتور، پمپ بنزین، استپر موتور، گرمکن هوزینگ دریچه گاز، شمع جرقه، شیر برقی کنیستر، شیر برقی EGR، پمپ هوای ثانویه، دریچه گاز برقی، رله کمپرسور کولر)
معرفی و جانمایی سیستمهای سوخترسانی، هوارسانی و تخلیه دود(فیلتر هوا، مانیفولد هوا، مانیفولد دود، مبدل کاتالیستی، کنیستر، فیلتر بنزین، شیلنگهای بنزین، ریل سوخت، رگولاتور، مجموعه پمپ بنزین و نشانگر سوخت)
تشریح عملکرد سیستمهای سوخترسانی، هوارسانی و تخلیه دود(فیلتر هوا، مانیفولد هوا، مانیفولد دود، مبدل کاتالیستی، کنیستر، فیلتر بنزین، شیلنگهای بنزین، ریل سوخت، رگولاتور، مجموعه پمپ بنزین و نشانگر سوخت)
عیبیابی سیستمهای سوخترسانی، هوارسانی و تخلیه دود(فیلتر هوا، مانیفولد هوا، مانیفولد دود، مبدل کاتالیستی، کنیستر، فیلتر بنزین، شیلنگهای بنزین، ریل سوخت، رگولاتور، مجموعه پمپ بنزین و نشانگر سوخت)
تشریح نقشهخوانی انواع EMS خودروهای داخلی
تشریح پروتکلهای ارتباطی(OBD، OBD II، CAN، J1850 و غیره)
معرفی، تشریح و عیبیابی ایموبیلایزر و نحوه تعریف کلید
عیبیابی الکتریکی انواع EMS بدون دستگاه دیاگ
معرفی انواع دستگاه دیاگ
تشریح نحوه کار با دستگاه دیاگ
عیب یابی انواع EMS بوسیله دستگاه دیاگ بر روی خودرو
پرسش و پاسخ – رفع اشکال
سوالات متداول
آیا در دوره آموزش انژکتور خودروهای داخلی کار عملی هم انجام میشود؟
در دوره آموزش انژکتور خودروهای داخلی، تکنیکها بصورت کامل آموزش داده میشود، اعم از عیبیابی سیستمهای سوخترسانی، هوارسانی و تخلیه دود و تشریح نقشهخوانی انواع EMS و….
پیش نیاز دوره آموزش انژکتور خودروهای داخلی چیست؟
توصیه میشود که کارآموز پس از طی کردن کارگاههای آموزشی برق خودروهای داخلی، این کارگاه را طی کند (داشتن سابقه کار به صورت علمی و عملی میتواند جایگزین پیش نیازها باشد) لازم به ذکر است که طی کردن کلاس فوق میتواند شما را برای شرکت در دوره آموزش انژکتور خودروهای داخلی آماده نماید.
آیا عیبیابی سیستم سوخت رسانی و ... گفته میشود ؟
در دوره آموزش انژکتور خودروهای داخلی، تکنیکها بصورت کامل آموزش داده میشود، اعم از عیبیابی سیستمهای سوخترسانی، هوارسانی و تخلیه دود و تشریح نقشهخوانی انواع EMS و….
آیا بعد از گذراندن دوره آموزش انژکتور خودروهای داخلی یک تعمیرکار متخصص می شویم؟
در دوره آموزش انژکتور خودروهای داخلی اصول کلی تعمیرات آموزش داده میشود اما بسته به پیشینه افراد ممکن است نیاز به مدتی کارآموزی قبل از ورود به بازار کار باشد، اما افرادی که سابقه کمی دارند براحتی میتوانند به اهداف خود برسند.
برتری دورههای آموزشی ایمگ
ارائه گواهی موفقیت بعد از اتمام دوره از دانشگاه صنعتی شریف
برگزاری کارگاه در فضای بخش مکانیک خودرو دانشگاه صنعتی شریف
مجهز بودن به امکانات سخت افزاری فوق الذکر
انجام کار عملی بر روی خودرو
دارای بودن فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی مناسب
بهره مندی از اساتید مجرب دانشگاهی و مراکز آموزشی خودروسازها
فرم ثبت نام
"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد
درآمد زایی و بازار کار
درآمدزایی و بازار کار :
رشد و توسعه بیش از پیش و رو به پیشرفت تجهیزات مکاترونیکی خودرو از یکسو و تردد بیش از 15 میلیون انواع مختلف خودرو از سویی دیگر باعث شده است که حوزه تنظیم موتور یا تونآپ موتور که در واقع همان سیستم مدیریت موتور یا سیستمهای سوخترسانی انژکتوری و جرقهزنی موتور میباشد به عنوان یکی از جذاب ترین و پررونقترین بخشهای خدماتی تبدیل شود. بخصوص در خودروهای داخلی تنوع نسبتا زیادی در این حوزه وجود دارد که نیاز به حضور نیروی انسانی متخصص برای عیب یابی و رفع عیب سیستم مدیریت موتور خودورهای داخلی به شدت احساس می شود به نحوی که در برخی موارد، عیوب ایجاد شده در این سیستمها توسط تعمیرکاران سنتی تونآپ موتور قادر به عیب یابی و رفع عیوب نبوده و بعضا خودرویی از مسیر چندین تعمیرکار مختلف عبور می کند تا توسط تعمیرکاری آموزش دیده و متخصص رفع عیب شود. با توجه به ظریف و دانشی بودن حوزه تعمیرات تونآپ و تنظیم موتور خودرو و عدم نیاز به تجهیزات گران قیمت و فضای تعمیراتی وسیع و همچنین عطف به نرخنامه اتحادیه تعمیرکاران تونآپ موتور خودرو، دستیابی به درآمدی حدود 4 برابر حقوق حداقل مصوب وزارت کار دور از انتظار نمی باشد.