دوره آموزشی موتور BMW
N20 & N52 & N63 & M54 & B48
N20 & N52 & N63 & M54 & B48
طول دوره : 4 روز | 40 ساعت
هزینه دوره : 19.000.000 تومان
به همراه پشتیبانی یکساله رایگان
موتور خودرو به عنوان واحد تولید قدرت از مهمترین زیرسیستمهای خودرو به شمار میرود که با توجه به الزامات سازمانهای نظارتی همچون سازمان استاندارد، محیط زیست و غیره به مرور دچار دگرگونیها و پیچیدگیهای زیادی در راستای کاهش مصرف سوخت، آلایندگی زیست محیطی و آلایندگی صوتی و همچنین افزایش توان تولیدی شده است که با توجه به پرچمدار بودن شرکت بی ام و (BMW) در حوزه طراحی و ساخت موتور، پیچیدگی موتورهای شرکت BMW نسبت به سایر خودروسازان بیشتر است به نحوی که عمکلرد مطلوب این مستلزم رعایت شیوههای علمی و فنی در فرآیند تعمیرات میباشد.
لذا امروزه بهرهمندی از دانش، نگرش و مهارت مرتبط با نحوه عملکرد، جانمایی قطعات، نحوه عیبیابی، نحوه باز کردن، نحوه رفع عیب و نحوه بستن موتور خودرو به حوزهای بسیار تخصصی و پردرآمد تبدیل شده است. از سویی با توجه به پیشرفت مرزهای دانش و تکنولوژی و ارتقای دقت ساخت موتور خودرو، تعمیر آن از حالت سنتی تغییر وضعیت داده و به سطوح میانی و پیشرفته علمی مبدل شده است به نحوی که بدون گذراندن دورههای تخصصی، عملیات عیبیابی، باز کردن، بستن و رفع عیب آنها ممکن نخواهد بود.
بدیهی است که مخاطبین کارگاه آموزشی تعمیر موتور BMW باید یا به صورت تجربی با موتور خودرو آشنایی لازم را داشته باشند و یا اینکه کارگاههای آموزشی مبانی مکانیک خودرو( سرفصلهای دوره آموزشی مکانیک خودرو )، تعمیرات موتور خودروهای داخلی (سرفصلهای دوره آموزشی انواع موتور داخلی) و تعمیر موتورهای هیوندای و کیا (سرفصلهای دوره آموزشی موتور هیوندای و کیا) را طی کنند و سپس در کارگاه آموزشی تعمیرات موتورهای BMW شرکت کنند.
در کارگاه آموزشی تعمیر موتور BMW اصول عملکرد، عیبیابی، باز کردن، بستن و رفع عیب موتورهای BMW مورد بررسی و بحث قرار میگیرد به نحوی که پس از طی کردن این کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان قادر به انجام امور مرتبط با تعمیرات موتورها،B48،N20، N52، N63 M54 خواهند بود. البته لازم به ذکر است که برای کسب اعتماد به نفس و مهارت انجام کار در دنیای واقعی، نیاز است که شرکت کنندگان در ابتدا در کنار افراد با تجربه به عیبیابی، باز کردن، بستن و رفع عیب موتورهای مذکور بپردازند.
مبانی عملکرد موتورهای احتراق داخلی
انواع موتورهای احتراق داخلی
معرفی و بررسی مشخصات موتور N20
بررسی اجزای سیستم سوخترسانی موتور N20
بازکردن و بستن کامل موتور N20
معرفی گشتاور سفت کردن پیچها موتور N20 و نحوه انجام آن
نحوه تایمگیری موتور N20
نحوه تنظیم سیستم لیفت متغیر سوپاپهای موتور N20
معرفی ابزار مخصوص موتور N20 و نحوه استفاده
بررسی ابعاد و اندازهها، تنظیم لقی و آببندی مجاری موتور N20
نحوه محاسبه و انتخاب یاتاقانهای ثابت و متحرک موتور N20
نحوه اجرای کفتراشی سرسیلندر موتور N20
بررسی سیستم خنککاری و روانکاری موتور N20
بررسی نکات مهم و ضروری در پیشگیری از بروز خسارت بعد از تعمیر موتور N20
معرفی و بررسی مشخصات موتور N52
بررسی اجزای سیستم سوخترسانی موتور N52
بازکردن و بستن کامل موتور N52
معرفی گشتاور سفت کردن پیچها موتور N52 و نحوه انجام آن
نحوه تایمگیری موتور N52
بررسی ابعاد و اندازهها، تنظیم لقی و آببندی مجاری موتور N52
نحوه تنظیم سیستم لیفت متغیر سوپاپهای موتور N52
معرفی ابزار مخصوص موتور N52 و نحوه استفاده
بررسی ابعاد و اندازهها، تنظیم لقی و آببندی مجاری موتور N52
نحوه محاسبه و انتخاب یاتاقانهای ثابت و متحرک موتور N52
نحوه اجرای کفتراشی سرسیلندر موتور N52
بررسی سیستم خنککاری و روانکاری موتور N52
بررسی نکات مهم و ضروری در پیشگیری از بروز خسارت بعد از تعمیر موتور N52
معرفی و بررسی مشخصات موتور N63
بررسی اجزای سیستم سوخترسانی موتور N63
بازکردن و بستن کامل موتور N63
معرفی گشتاور سفت کردن پیچها موتور N63 و نحوه انجام آن
نحوه تایمگیری موتور N63
نحوه تنظیم سیستم لیفت متغیر سوپاپهای موتور N63
معرفی ابزار مخصوص موتور N63 و نحوه استفاده
بررسی ابعاد و اندازهها، تنظیم لقی و آببندی مجاری موتور N63
نحوه محاسبه و انتخاب یاتاقانهای ثابت و متحرک موتور N63
نحوه اجرای کفتراشی سرسیلندر موتور N63
بررسی سیستم خنککاری و روانکاری موتور N63
بررسی نکات مهم و ضروری در پیشگیری از بروز خسارت بعد از تعمیر موتور N63
معرفی و بررسی مشخصات موتور M54
بررسی اجزای سیستم سوخترسانی موتور M54
بازکردن و بستن کامل موتور M54
معرفی گشتاور سفت کردن پیچها موتور M54 و نحوه انجام آن
نحوه تایمگیری موتور M54
نحوه محاسبه و انتخاب یاتاقانهای ثابت و متحرک موتور M54
نحوه تنظیم سیستم لیفت متغیر سوپاپهای موتور M54
معرفی ابزار مخصوص موتور M54 و نحوه استفاده
بررسی ابعاد و اندازهها، تنظیم لقی و آببندی مجاری موتور M54
نحوه اجرای کفتراشی سرسیلندر موتور M54
بررسی سیستم خنککاری و روانکاری موتور M54
بررسی نکات مهم و ضروری در پیشگیری از بروز خسارت بعد از تعمیر موتور M54
معرفی و بررسی مشخصات موتور B48
بررسی اجزای سیستم سوخترسانی موتور B48
بازکردن و بستن کامل موتور B48
معرفی گشتاور سفت کردن پیچها موتور B48 و نحوه انجام آن
نحوه تایمگیری موتور B48
نحوه تنظیم سیستم لیفت متغیر سوپاپهای موتور B48
معرفی ابزار مخصوص موتور B48 و نحوه استفاده
بررسی ابعاد و اندازهها، تنظیم لقی و آببندی مجاری موتور B48
نحوه محاسبه و انتخاب یاتاقانهای ثابت و متحرک موتور B48
نحوه اجرای کفتراشی سرسیلندر موتور B48
بررسی سیستم خنککاری و روانکاری موتور B48
بررسی نکات مهم و ضروری در پیشگیری از بروز خسارت بعد از تعمیر موتور B48
پرسش و پاسخ – رفع اشکال
آزمون و ارزیابی کارگاه آموزشی
تمامی موتورهای مذکور در بخش مکانیک خودرو دانشگاه صنعتی شریف وجود دارد و آموزش به صورت صددرصد عملی انجام میشود
در این دوره عیبیابی تمام موتورهای ( B48 & N20 & N52 & M54 & N63) بصورت کامل هم تئوری و عملی گفته میشود و فیلمهای آموزش عیبیابی استاد در دسترس کارآموزان قرار میگیرد.
این دوره نیاز به آشنایی کامل با مبانی مکانیک خودرو و تعمیرات موتور خودروهای داخلی و همچنین تعمیرات موتور هیوندای و کیا را دارد
اصول کلی و باز و بست انواع موتور BMW کاملا مورد بحث و بررسی قرار میگیرد ولی یک تعمیرکار مجرب نیاز به تجربه دارد اگر قبل از دوره هیچ تجربهای نداشته باشید نیاز است بعد از دوره مدتی را به صورت کارورزی نزد یک فرد متخصص کارآموزی نمایید تا به تجربه مناسب برسید.
ارائه گواهی موفقیت بعد از اتمام دوره از دانشگاه صنعتی شریف
برگزاری کارگاه در فضای بخش مکانیک خودرو دانشگاه صنعتی شریف
مجهز بودن به امکانات سخت افزاری فوق الذکر
انجام کار عملی بر روی خودرو
دارای بودن فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی مناسب
بهره مندی از اساتید مجرب دانشگاهی و مراکز آموزشی خودروسازها
"*"فیلدهای ضروری را نشان می دهد
رشد و توسعه بیش از پیش و رو به پیشرفت علوم و فنون مختلف از یکسو و سختگیری بیش از پیش سازمانهای نظارتی همچون سازمان استاندارد، سازمان محیط زیست و غیره باعث شده است که موتور خودروهای امروزی و به ویژه موتورهای BMW دچار پیچیدگی قابل توجهی شوند. از طرفی تعمیرات انواع موتور BMW نیازمند نیروی انسانی کارآمد و متخصصی است که قادر باشد تکنیکهای مکانیکی و مکاترونیکی نهفته شده در طراحی و ساخت این موتورها را به خوبی تجریه و تحلیل کند تا در امر عیبیابی و رفع عیب بدون نقص انجام وظیفه نماید.
از اینرو نیاز به نیروی انسانی متخصص برای عیب یابی و رفع عیب انواع موتور BMW به شدت احساس میشود به نحوی که در برخی موارد عیوبی در موتور خودرو ایجاد می شود که تعمیرکاران سنتی قادر به عیب یابی و رفع عیوب نبوده و بعضا خودرویی از مسیر چندین تعمیرکار مختلف عبور میکند تا توسط تعمیرکاری آموزش دیده و متخصص رفع عیب شود. با توجه به تخصصی و دانشی بودن حوزه تعمیرات موتورهای BMW، دستیابی به درآمدی حدود 8 برابر حقوق حداقل مصوب وزارت کار دور از انتظار نمیباشد.