
طول دوره : 4 روز | 40 ساعت
طول دوره : 4 روز | 40 ساعت
هزینه دوره : 3.200.000 تومان
به همراه نهار و پذیرایی
تکنولوژی گیربکس های اتوماتیک با گیربکس های دیگر متفاوت می باشد. کار آموزان باید درک درستی از نحوه کارکرد اجزای گیربکس اتوماتیک داشته باشند. خرابی های مختلفی در آنها میتواند صورت گیرد. هر کدام از این خرابی ها علائم خاصی دارند که کار آموزان باید بصورت دقیق آنها را فرا بگیرند. رعایت اصول عیب یابی و رفع عیب در آنها به خصوص در گیربکس اتوماتیک هیوندای و کیا بسیار حساس میباشد. با توجه به اهمیت این نوع از گیربکسها و استفاده در بیشتر خودروهای امروزی نیاز به پرورش افراد متخصص در این زمینه وجود دارد. مجموعه ایمگ با ایجاد کارگاه های آموزشی مختلف در زمینه تعمیرات انواع آنها زمینه پرورش متخصصین این حوزه را ایجاد نموده است.
چرا خودرو نیازمند گیربکس است؟
انواع گیربکس در خودروهای سواری
بخش های مختلف گیربکس اتوماتیک
معرفی وضعیت های اهرم تعویض دنده
معرفی و عملکرد انواع کوپلینک های هیدرولیکی(تورک کانورتور)
معرفی و عملکرد کلاچ قفل شونده (Lock-Up Clutch)
معرفی مجموعه چرخ دنده سیاره ای ساده
اصول حاکم بر مجموعه سیارهای ساده
معرفی مجموعه چرخ دنده سیارهای دوبل
اصول حاکم بر مجموعه سیارهای دوبل
معرفی مجموعه سیاره ای های مرکب
اصول جانمایی واشرها و بلبرینگ کف گردها
نکات مهم بستن کلاچ ها و ترمزها
معرفی سیستم هیدرولیکی گیربکس اتوماتیک
معرفی انواع روغن گیربکس اتوماتیک (ATF)
روش بررسی سطح روغن گیربکس اتوماتیک (ATF)
روش تعویض روغن گیربکس اتوماتیک (ATF) به روش سنتی و دستگاه تعویض روغن
عیب یابی قطعات مکانیکی گیربکس (شامل چرخ دنده های سیاره ای، انواع کلاچ ها، انواع ترمزها، شفت ها، بوش ها، بلبرینگ کف گردها )
عیب یابی قطعات الکتریکی گیربکس (تست سنسورها، تست عملگرها)
روش تنظیم کابل سلکتور تعویض دنده
عیب یابی قطعات هیدرولیکی گیربکس ( تست فشار مکانیکی گیربکس، تست استال گیربکس، تست تاخیر زمانی، تست جاده، تست روغن گیربکس)
معرفی انواع عوامل محرک مجموعه سیاره ای در گیربکس (انواع کلاچ های چند صفحه ای)
معرفی انواع عوامل ترمزی مجموعه سیاره ای در گیربکس (انواع ترمز چند صفحه ای ،انواع ترمز نواری یا باندی یا سرو ،انواع ترمز یکطرفه)
اصول ترسیم نقشه مکانیکی گیربکس اتوماتیک
معرفی انواع گیربکس 4 سرعته هیوندای و کیا، معرفی نقشه شماتیک، جدول درگیری دنده ها
معرفی انواع گیربکس 5 سرعته هیوندای و کیا، معرفی نقشه شماتیک، جدول درگیری دنده ها
معرفی انواع گیربکس 6 سرعته هیوندای و کیا، معرفی نقشه شماتیک، جدول درگیری دنده ها
تفاوتهای ظاهری و داخلی گیربکس های 4 و 5 و 6 سرعته خودروهای هیوندای و کیا
بررسی و باز کردن اجزا و عیب یابی گیربکس 4 سرعته هیوندای و کیا
بررسی و باز کردن اجزا و عیب یابی گیربکس 5 سرعته هیوندای و کیا
بررسی و باز کردن اجزا و عیب یابی گیربکس 6 سرعته هیوندای و کیا
معرفی اجزا سیستم هیدرولیکی گیربکس اتوماتیک (بلوک هیدرولیک(ساعت)، پمپ روغن، شیر رگلاتور فشار ، شیرهای کنترل فشار هیدرولیکی، شیربرقی ها، آکومولاتورها)
باز و بست و عیب یابی بلوک هیدورلیک (ساعت) گیربکس اتوماتیک
نکات مهم بستن بلوک هیدورلیک (ساعت) گیربکس اتوماتیک
بررسی مدارات هیدرولیکی بر روی نقشه هیدرولیک گیربکس های هیوندای
معرفی سیستم الکتریکی گیربکس اتوماتیک
معرفی انواع و تست سنسورهای گیربکس اتوماتیک
بررسی و عیب یابی سیستم الکتریکی گیربکس توسط دستگاه دیاگ بر روی خودرو
معرفی انواع و تست عملگرهای گیربکس اتوماتیک
انجام تست های هیدورلیکی بر روی خودرو
تمام گیربکس های 4، 5، 6 سرعته هیوندای بصورت کامل باز و بسته و عیب یابی می شود و بر وری خودروی هیوندای یا کیا تست های هیدرولیکی و کار با دستگاه دیاگ انجام می شود .
در این دوره عیب یابی گیربکس بصورت کامل که برای تمام گیربکسها اتوماتیک قابل استفاده می باشد بصورت تئوری و عملی گفته می شود و لینک فیلم های آموزشی عیب یابی استاد در دسترس کارآموزان قرار می گیرد.
این دوره نیاز به پیش نیاز در حد آشنایی با عملکرد جعبه دنده های معمولی را داشته باشد کافی است و خود این دوره پیش نیاز دوره های گیربکس اتوماتیک دیگه می باشد چون در این دوره اصول کلی و طراحی و عیب یابی گیربکس گفته می شود و در دوره های گیربکس اتوماتیک دیگه فقط اصول بازو بست و عیب یابی مختصص آن گیربکس گفته می شود .
اصول کلی و باز و بست گیربکس های هیوندای و کیا کاملا مورد بحث و بررسی قرار می گیرد ولی برای تبدیل شدن به یک تعمیرکار مجرب نیاز به تجربه و کار عملی است. اگر قبل از دوره هیچ تجربهای ندارید نیاز است بعد از دوره مدتی را به صورت کارورزی نزد یک فرد متخصص کارآموزی نمایید تا به تجربه مناسب برسید.
ارائه گواهی موفقیت بعد از اتمام دوره از دانشگاه صنعتی شریف
برگزاری کارگاه در فضای بخش مکانیک خودرو دانشگاه صنعتی شریف
مجهز بودن به گیربکس های اتوماتیک فوق الذکر
انجام کار عملی بر روی خودرو
دارای بودن فضای آموزشی و تجهیزات آموزشی مناسب
بهره مندی از اساتید مجرب دانشگاهی و مراکز آموزشی خودروسازها
با توجه به اینکه امروزه برخی خودروهای داخلی و عمده خودروهای خارجی مجهز به گیربکس اتوماتیک می باشند از اینرو نیاز به تعمیرکار متخصص در زمینه تعمیرات گیربکس اتوماتیک بسیار حائز اهمیت می باشد.
با توجه اینکه در ایران به ازای هر هزار نفر 178 وسیله نقلیه موتوری وجود دارد در نتیجه حدود 21778000 وسیله نقلیه وجود دارد. در صورتیکه 25 در صدد این وسایل خودرو مجهز به گیربکس اتوماتیک میباشند بنابراین حدود 5 میلیون وسیله نقلیه موتوری وجود دارد که نیاز به تعمیرات تخصصی گیربکس اتوماتیک دارند. با توجه به اینکه قیمت این نوع گیربکس حدود 8 % قیمت یک خودرو است پس تعمیرات آن بسیار مقرون به صرفه بوده به طوریکه دستمزد تعمیر این نوع گیربکس تقریبا 7% قیمت گیربکس اتوماتیک می باشد که باعث شده است این میزان درآمدزایی در حوزه خدمات خودرو جذاب باشد.